• RiNa

    Vinterbröllop

    Hej hej!
    Vi ska gifta oss i februari 2012 och kommer har vinter, snö och is som tema på bröllopet? Skulle behöva lite tips på dekorationer, blommor och lekar inom vintertemat!

  • Svar på tråden Vinterbröllop
  • helena86

    Vi gifter oss 31/12-11 så vårt tema kommer gå i vitt och silver. Vi kommer ha mkt ljus, glitter (inte julgransglitter) prismor och en del granris och blbärsris =) Funderar på om man ska ta in några stora grenar som man spryar vita och sen med glitter men kommer ej på hur man ska kunna fästa de på väggarna =/ Vi kommer låna så mkt lyktor vi kommer över som vi kan placera lite här och där =) Sen hittade vi girlanger www.bodega.se/festartiklar/girlanger/white-garland-8-balloons.html  som vi ska klippa till och sätta vid fönstrerna där det ej finns gardiner..

    Vi har kommit långt i planeringen fast vi har ändå mkt kvar.. Vi har dock bokat min klänning och cape, köpt min vigselring, bokat kyrka och lokal gjorde vi för ett år sen hehehe skickat spara datum kort, kommit på menyn på ett ungefär i alla fall, designat inbjudningskorten som vi ska göra själva så vi får de precis som vi vill, köpt placeringskort, bokat frisör där jag kommer betala för ett paket så jag får naglar,smink,hår och en ansiktsbehandling. Sen har vi kommit på hur vi ska dekorera borden men det svåra är att komma på hur man ska pynta lokalen så det blir lagom mkt pynt..

  • 120530
    Debe skrev 2011-06-26 14:40:29 följande:
    Jag kunde inte vänta, haha, jag har också beställt en därifrån nu! Jackan jag beställde har jag lagt upp en bild på på bloggen. Är det samma?
    Det är en av dem jag beställde Glad beställde en kort också!  Här kommer bilder på dem! Var nöjd med allting, men jag fick betala föhållandevis mycket tull + att ups som levererade dessutom hade en avgift på 145:- som jag inte visste om. Men, men, jag är sammanlagt jättenöjd! Mest med den korta faktiskt, har mest tänkt ha den långärmade som ett transportplagg. Den var lite plastig i fodert och därför väldigt varm, men det är ju säkert bara bra på vintern! Ska bli roligt att höra vad du tycker om din Glad


  • 120530
    Debe skrev 2011-06-26 14:40:29 följande:
    Jag kunde inte vänta, haha, jag har också beställt en därifrån nu! Jackan jag beställde har jag lagt upp en bild på på bloggen. Är det samma?
    Kollade på din blogg och såg dina "fejkringar". Vi ska också på bröllopsresa i asien och jag har oxå bestämt mig för att lämna ringarna hemma så man slipper vara nervös för dem. Vad roligt att vi gör samma, med både vinterbröllop, jacka och ringar Glad Dina låtsasringar såg väldigt verkliga ut, var har du köpt dem?
  • Debe
    Emma F skrev 2011-06-26 15:46:26 följande:
    Kollade på din blogg och såg dina "fejkringar". Vi ska också på bröllopsresa i asien och jag har oxå bestämt mig för att lämna ringarna hemma så man slipper vara nervös för dem. Vad roligt att vi gör samma, med både vinterbröllop, jacka och ringar Glad Dina låtsasringar såg väldigt verkliga ut, var har du köpt dem?
    Vilka fina jackor du köpte, inte alls samma som mig alltså, ska bli spännande och se hur min är. Hade gärna beställt mer men jag vill inte betala en massa tull och det gör man ju om totalbeloppet överstiger 300 kr, har jag för mig...
    Ringarna har jag köpt på ebay men de har inte kommit än. Ska ta kort och berätta mer om dem på min blogg när de har kommit, förhoppningsvis nu i veckan.
    Kul att vi ska göra "samma" saker. När ska ni till Asien och hur länge ska ni vara där? Ska ni resa runt till olika länder?
  • 120530
    Debe skrev 2011-06-26 20:47:27 följande:
    Vilka fina jackor du köpte, inte alls samma som mig alltså, ska bli spännande och se hur min är. Hade gärna beställt mer men jag vill inte betala en massa tull och det gör man ju om totalbeloppet överstiger 300 kr, har jag för mig...
    Ringarna har jag köpt på ebay men de har inte kommit än. Ska ta kort och berätta mer om dem på min blogg när de har kommit, förhoppningsvis nu i veckan.
    Kul att vi ska göra "samma" saker. När ska ni till Asien och hur länge ska ni vara där? Ska ni resa runt till olika länder?
    Jo, min långärmade är samma som din :) Det är iaf samma bild jag beställd ifrånGlad Vi ska till Thailand 27/2, två dagar efter bröllopet. Har varit där förrut och ser fram emot en toppenresa, för det vet jag att det kommer bli! Hade gärna rest runt, men det blir lite mycket på en och samma gång och vi tror att vi behöver en lugn semster efter alla bröllopsbestyr. Vart ska ni?
  • Debe
    Emma F skrev 2011-06-26 20:58:00 följande:
    Jo, min långärmade är samma som din :) Det är iaf samma bild jag beställd ifrånGlad Vi ska till Thailand 27/2, två dagar efter bröllopet. Har varit där förrut och ser fram emot en toppenresa, för det vet jag att det kommer bli! Hade gärna rest runt, men det blir lite mycket på en och samma gång och vi tror att vi behöver en lugn semster efter alla bröllopsbestyr. Vart ska ni?
    Jahaaaa :) Såg ut som den som hade lite kortare ärmar men jag kanske inte kollade så noga, sorry.

    Vi har inte bokat vår resa ännu men ska göra det snart!
    Vi vill vara borta i en månad ungefär och skulle gärna besöka mååånga länder. Från början tänkte vara borta minst två månader men nu ska vi kanske köpa bostadsrätt och här i stockholm är det ganska dyrt... Så resan får kortas ner. Jag har varit i Thailand tre gånger men min blivande har aldrig varit där så eventuellt så åker vi dit i en vecka, sen vill vi till kambodja, laos, vietnam och malaysia. Vet inte hur mycket vi kommer hinna med dock... Vi vill också ha en lugn semster så det är ingen backpacker resa eller så men vi vill gärna se alla dessa länder så en vecka på varje ställe tror vi ska kännas tillräckligt. Blir nog ett snack om resan här hemma redan nu så vi kan bestämma oss och boka någon gång :)
  • 120530
    Debe skrev 2011-06-26 21:44:57 följande:
    Jahaaaa :) Såg ut som den som hade lite kortare ärmar men jag kanske inte kollade så noga, sorry.

    Vi har inte bokat vår resa ännu men ska göra det snart!
    Vi vill vara borta i en månad ungefär och skulle gärna besöka mååånga länder. Från början tänkte vara borta minst två månader men nu ska vi kanske köpa bostadsrätt och här i stockholm är det ganska dyrt... Så resan får kortas ner. Jag har varit i Thailand tre gånger men min blivande har aldrig varit där så eventuellt så åker vi dit i en vecka, sen vill vi till kambodja, laos, vietnam och malaysia. Vet inte hur mycket vi kommer hinna med dock... Vi vill också ha en lugn semster så det är ingen backpacker resa eller så men vi vill gärna se alla dessa länder så en vecka på varje ställe tror vi ska kännas tillräckligt. Blir nog ett snack om resan här hemma redan nu så vi kan bestämma oss och boka någon gång :)
    På mig (som är 178 cm lång) är ärmarna 3/4-långa. Den kinesiska tjejen på bilden är nog kortare Flört men det förstog jag innan jag beställde så det blev helt rätt.

    Skriv gärna här när du skrivit i din blogg om ringarna så skall jag gå in och kolla!
  • Debe
    Emma F skrev 2011-06-27 08:06:35 följande:
    På mig (som är 178 cm lång) är ärmarna 3/4-långa. Den kinesiska tjejen på bilden är nog kortare Flört men det förstog jag innan jag beställde så det blev helt rätt.

    Skriv gärna här när du skrivit i din blogg om ringarna så skall jag gå in och kolla!
    Jag fick ringarna idag! :)

    Jag är bara 165 cm lång så då kanske ärmarna är längre på mig. Jag vill gärna ha långa ärmar men inte för långa så det kanske blir perfekt tom! :)
  • helena86

    Jag hade tänkt beställa en jätte fin spets bolero från sidan som ni angett ovan men det skulle inte passa min klänning utan det skulle bli för mkt enligt skräddaren som jag ska hyra klänningen i från :(

  • Debe
    helena86 skrev 2011-06-29 21:36:59 följande:
    Jag hade tänkt beställa en jätte fin spets bolero från sidan som ni angett ovan men det skulle inte passa min klänning utan det skulle bli för mkt enligt skräddaren som jag ska hyra klänningen i från :(
    För mycket enligt skräddaren? Men enligt dig då? Strunta i vad alla andra tycker! Jag antar att den där boleron är ganska billig så det kanske kan vara värt att beställa hem och prova själv med klänningen? Och passar det sig inte så kanske du kan sälja den här på BT?
  • 120530
    helena86 skrev 2011-06-29 21:36:59 följande:
    Jag hade tänkt beställa en jätte fin spets bolero från sidan som ni angett ovan men det skulle inte passa min klänning utan det skulle bli för mkt enligt skräddaren som jag ska hyra klänningen i från :(
    Kan du inte lägga upp bilder på klänningen och boleron?
  • 120530
    helena86 skrev 2011-07-03 20:29:52 följande:
    Här är boleron www.lightinthebox.com/Long-Sleeves-Organza--L...   och här är klänningen capen =) Lite dåliga bilder men men =)
    Hm, har du tänkt ha både långärmad spetsbolero och cape? Isf håller jag nog med din skräddare om att det blir för mycket. Gör det du själv känner dig finast i och tycker mest om, men om det varit jag hade jag nog valt antingen eller!
  • helena86
    Red skrev 2011-07-04 08:43:54 följande:
    Hm, har du tänkt ha både långärmad spetsbolero och cape? Isf håller jag nog med din skräddare om att det blir för mycket. Gör det du själv känner dig finast i och tycker mest om, men om det varit jag hade jag nog valt antingen eller!
    Capen ska jag ha ute tänkte jag =) Och boleron i festlokalen för då blir det nog för varmt med capen :) Tack för smakråden!
  • Debe

    Helena86, vilken fin klänning du ska! Förstår att du vill ha capen utomhus och något att ha inomhus och en långärmad bolero är ju jättebra! Tycker den ser fin ut och den verkar matcha din klänning. Jag hade chansat och beställt den och skulle den inte passa eller så kanske du kan sälja den? Lycka till!


  • helena86
    Debe skrev 2011-07-04 13:33:34 följande:

    Helena86, vilken fin klänning du ska! Förstår att du vill ha capen utomhus och något att ha inomhus och en långärmad bolero är ju jättebra! Tycker den ser fin ut och den verkar matcha din klänning. Jag hade chansat och beställt den och skulle den inte passa eller så kanske du kan sälja den? Lycka till!


    Tack! Jag slår nog till på boleron för jag har letat efter en sådan i ett år nu men bara hittat enklare som man kan ha till vardags så denna blir nog perfekt :D Tack för dina smakråd!
  • Hoffsennanen Tottoplex

    Åh tack och lov! Hittade tråden igen med de underbara bilderna!!!

Svar på tråden Vinterbröllop