• RiNa

Vinterbröllop

Hej hej!
    Vi ska gifta oss i februari 2012 och kommer har vinter, snö och is som tema på bröllopet? Skulle behöva lite tips på dekorationer, blommor och lekar inom vintertemat!

• Svar på tråden Vinterbröllop
  • 120530

Rina: Eftersom det är en restaurang är den ju redan "pyntad". Deras stil är ganska rustik med massiva bord och jordnära färger, och det gillar vi. De ordnar med ljus på borden och blomsterdekorationer, tex murgrön, järnek och tulpaner. Jag tycker inte heller att det passar med så mycket blommor på vintern så det blir väldigt enkelt.

Jag tycker också att det är väldigt fint med videkissar men det blir väll svårt i januari-februari? De brukar ju inte komma förrens i mars..

• Sophia382

hej
    fina bilder du hade lagt  upp, fick några ider till mitt bröllop den 3 december i år.
    har lite ide torka om mat och dryck.
    förslag tas emot jätte gärna.
    fia

• Sara1291

Vad roligt med så många son planerar Vinterbröllop. Vi ska gifta oss i februari 2012. Färgtema är spikat; mörkblått med mkt silver o gnistrande dekoration. De där bilderna gav mig otroligt mkt inspiration. Känns såååå spännande. Jag har dock inte lyckats hitta lokal ännu. Vi känner inte att bröllop i en kyrka är ett måste så vigsel i lokal är inga problem. Om någon har tips på billig lokal m tillgång t kök säg gärna till. vi har tänkt oss 50 pers Max 60. Jag har en galen ide om att stå på en förfrusen sjö o bli vigd där medan gästerna står på stranden o tittar på. Vore inte det fantastiskt??

• RiNa
    Sara1291 skrev 2011-04-17 20:22:52 följande:
    Vad roligt med så många son planerar Vinterbröllop. Vi ska gifta oss i februari 2012. Färgtema är spikat; mörkblått med mkt silver o gnistrande dekoration. De där bilderna gav mig otroligt mkt inspiration. Känns såååå spännande. Jag har dock inte lyckats hitta lokal ännu. Vi känner inte att bröllop i en kyrka är ett måste så vigsel i lokal är inga problem. Om någon har tips på billig lokal m tillgång t kök säg gärna till. vi har tänkt oss 50 pers Max 60. Jag har en galen ide om att stå på en förfrusen sjö o bli vigd där medan gästerna står på stranden o tittar på. Vore inte det fantastiskt??
    Visst är det skoj att vinterbröllopen oxå får ta lite plats nu =)
    Silver och glitter passar superbra till vintern det är vårt tema med.

På vilken ort vill ni gifta er?
  • Sara1291

Stockholms området. det kan vara lite utanför oxå men helst så gästerna kan komma dit på egen hand, antingen med bil eller kommunalt ;)

• LillaMy666

Oh vilken underbar tråd! Här är ännu en februari-brud 2012 som planerar tema snö och is. Gillar verkligen bilderna! Vi söker ännu lokal i Sthlm men nu vill jag verkligen hitta ett ställe där man kan dekorera så fint som ni visar på vissa av bilderna.

Var köper ni era bordsdekorationer? Gärna webshop. :)
    Har hittat myheart.se men gissar att det finns mer.

En kollega till mig åker till New York i sommar, borde man skicka bud med henne kanske? Där finns väl hur mkt dekorationer som helst. 

• Sara1291
    RiNa skrev 2011-04-17 20:29:52 följande:
    Visst är det skoj att vinterbröllopen oxå får ta lite plats nu =)
    Silver och glitter passar superbra till vintern det är vårt tema med.

På vilken ort vill ni gifta er?
    Stockholms området. det kan vara lite utanför oxå men helst så gästerna kan komma dit på egen hand, antingen med bil eller kommunalt ;)
  • Debe
    LillaMy666 skrev 2011-04-20 17:56:38 följande:
    Oh vilken underbar tråd! Här är ännu en februari-brud 2012 som planerar tema snö och is. Gillar verkligen bilderna! Vi söker ännu lokal i Sthlm men nu vill jag verkligen hitta ett ställe där man kan dekorera så fint som ni visar på vissa av bilderna.

Var köper ni era bordsdekorationer? Gärna webshop. :)
    Har hittat myheart.se men gissar att det finns mer.

En kollega till mig åker till New York i sommar, borde man skicka bud med henne kanske? Där finns väl hur mkt dekorationer som helst. 
    Ebay.com har det mesta och det är mycket billigare än myheart.se som är ganska dyra.
  • 120530

Hur har ni andra vinterbrudar tänkt göra med jacka/bolero? Vi ska vigas på samma ställe som vi har festen, men jag vill jättegärna ta några bilder utomhus och då kommer man ju frysa ihjäl utan jacka! Dessutom vill jag nog ha något fint att ta på mig när man åker från frisör/smink och sedan när man lämnar bröllopet för att åka till hotellet. Tacksam för alla tips, min klänning ser ut så här:

• Agape

Vi gifter oss på nyårsafton i år och planeringen är i full gång! Ännu mest inspirationsmässigt men mer och mer börjar falla på plats. Lokal, mat osv är redan ordnat det som är kvar är detaljerna kring dukning, fest, kläder, frisyr mm. Är expert på att vela så allt tar lååång tid innan jag bestämt mig för något...

Emma F skrev 2011-04-26 14:14:14 följande:
    Hur har ni andra vinterbrudar tänkt göra med jacka/bolero? Vi ska vigas på samma ställe som vi har festen, men jag vill jättegärna ta några bilder utomhus och då kommer man ju frysa ihjäl utan jacka! Dessutom vill jag nog ha något fint att ta på mig när man åker från frisör/smink och sedan när man lämnar bröllopet för att åka till hotellet. Tacksam för alla tips, min klänning ser ut så här:

Är också på jakt efter en något att ha på sig ute vid tex fotografering, någon pälsimitation men vart jag ska hitta detta vet jag ännu inte.

Nu måste jag ta tag i min son som lever rövaren här bredvid....

Ni kan kika in på min bröllopsblogg om ni vill www.blivandefru.wordpress.com

Svar på tråden Vinterbröllop