Inlägg från: 120530 |Visa alla inlägg
  • 120530

    Vinterbröllop

    Hejsan, vi gifter oss också i februari 2012 :)

    Restaurangen där vi ska ha vårt bröllop har visat oss jättefina dokorationer som de brukar göra till vinterbröllop. De bestod av stora glascylindrar med trollhassel och vita tulpaner. Sedan tycker jag är järnek är väldigt fint, om man vill ha lite färg i allt det vita.

    Du frågade inte om smycken så det har du kanske redan hittat, men jag måste bara tipsa om Kalevara Korus serie snöflinga. Jättefint till vinterbröllop! Är lite, lite osäker på om de kommer passa till min klänning annars funderar jag på dem.

    Hoppas på fler vintertips! Är det någon som kan tipsa om en fin bolero med kort ärm i fuskpäls vore jag jätteglas!

  • 120530

    Vi gifter oss på Heagård Skafferi norr om Halmstad, vi bor i Falkenberg. Vart ska ni vara?

    Vi har bokat restaurangen och bestämt ungefär vad vi ska ha för mat. Det har vi gjort så här tidigt för att veta ungefär vad det kommer kosta. När det sedan närmar sig skall vi så klart proväta och spika meny och vin. De sköter dukning och pyntning, så just dekorationer slipper vi fundera på. Vi har varit där flera gånger i vinter och kollat och vi gillar verkligen deras stil så det känns tryggt.

    Vi har bokat bröllopsresan också. Det var faktikt det första vi gjorde så det var då vi bestämde ett datum. Den 27/2 bär det av till Thailand :)

    Jag har provat klänningar på två ställen. Hittade en som jag verkligen gillade, men nu har de sålt provexet så jag kan inte prova den igen. Problemet med att vara tidigt ute :)

    Vi har tittat på trycksaker på Calligrafen, jag har kollat skor och smycken och sambon har börjat kolla på kläder. Så mycket är påbörjat :)

  • 120530

    Rina: Eftersom det är en restaurang är den ju redan "pyntad". Deras stil är ganska rustik med massiva bord och jordnära färger, och det gillar vi. De ordnar med ljus på borden och blomsterdekorationer, tex murgrön, järnek och tulpaner. Jag tycker inte heller att det passar med så mycket blommor på vintern så det blir väldigt enkelt.

    Jag tycker också att det är väldigt fint med videkissar men det blir väll svårt i januari-februari? De brukar ju inte komma förrens i mars..

  • 120530

    Hur har ni andra vinterbrudar tänkt göra med jacka/bolero? Vi ska vigas på samma ställe som vi har festen, men jag vill jättegärna ta några bilder utomhus och då kommer man ju frysa ihjäl utan jacka! Dessutom vill jag nog ha något fint att ta på mig när man åker från frisör/smink och sedan när man lämnar bröllopet för att åka till hotellet. Tacksam för alla tips, min klänning ser ut så här:

  • 120530
    Vinterbrud25022012 skrev 2011-06-19 17:52:11 följande:
    Hej!

    Vad roligt att det är flera som ska gifta sig i vinter! Jag och min sambo ska gifta oss i februari 2012 i Finland. Vi kommer att ha festen på vinden till en restaurang i ett gammalt trähus. Kyrka, festlokal och präst är alltså bokade. Nu håller vi på och funderar kring maten, program, färger osv. Klänningen måste också fixas snart. H

    Temat kommer att vara skottland eftersom vi båda är älskar det landet! Vi funderar på att ha en traditionell céilidh, en sorts skottsk parbytesdans för att alla ska komma igång efter maten. Färgerna vill jag gärna att ska vara varma, inte isiga och kalla som det ofta är på vinterbröllop.

    Andra funderingar är kring inbjudningskorten. När borde man skicka ut dem för ett bröllop i februari? Oktober/November?

    Hur har ni andra tänkt kring bordsplacering och liknande? Kommer ni ha "uppgifter" som de som sitter vid de olika borden kan lösa om det blir dötid? Vi kommer i alla fall att ha berättelser om gästerna i programbladet, det brukar vara rolig läsning och kanske någonting att prata om ifall alla inte känner varandra.

    Hejsan, kul med en vinterbrud till :) Vilken dag i februari är det? Ni verkar ju ha kommit en bit i planeringen :)


    Vi har beställt save-the-date kort som vi ska skicka ut i juli. Sedan har vi tänkt skicka ut inbjudningarna i november tror jag. Så de hinner före julkorten! Hoppas alla osar snabbt så man slipper sitta och undra..


    Vi kommer att ha korta presentationer över alla gästerba i programmet, sånt tycker jag själv är roligt att läas. Men lite "uppgifter" som du säger vore kanske inte dumt. Kanske ett quiz om brudparet, så kan man skicka ut facit senare med tackkorten?


     

  • 120530

    Wiie, idag skickas min bolero och jacka i fuskpäls. Håll tummarna för att de är fina och att de passar :)

  • 120530
    Debe skrev 2011-06-22 20:47:12 följande:
    Vart har du beställt fuskpälsen? Jag är också på jakt efter en. Bild?
    Jag har beställt ifrån Kina, ifrån lightinabox. Den kommer idag så kan kan försöka lägga upp bilder när jag provat dem Glad Får ju vänta med att rekommendera dem tills jag sett varorna men beställning och leverans gick väldigt smidigt och priset är ju mindre än hälften jämfört med butik.
  • 120530
    Debe skrev 2011-06-26 14:40:29 följande:
    Jag kunde inte vänta, haha, jag har också beställt en därifrån nu! Jackan jag beställde har jag lagt upp en bild på på bloggen. Är det samma?
    Det är en av dem jag beställde Glad beställde en kort också!  Här kommer bilder på dem! Var nöjd med allting, men jag fick betala föhållandevis mycket tull + att ups som levererade dessutom hade en avgift på 145:- som jag inte visste om. Men, men, jag är sammanlagt jättenöjd! Mest med den korta faktiskt, har mest tänkt ha den långärmade som ett transportplagg. Den var lite plastig i fodert och därför väldigt varm, men det är ju säkert bara bra på vintern! Ska bli roligt att höra vad du tycker om din Glad


  • 120530
    Debe skrev 2011-06-26 14:40:29 följande:
    Jag kunde inte vänta, haha, jag har också beställt en därifrån nu! Jackan jag beställde har jag lagt upp en bild på på bloggen. Är det samma?
    Kollade på din blogg och såg dina "fejkringar". Vi ska också på bröllopsresa i asien och jag har oxå bestämt mig för att lämna ringarna hemma så man slipper vara nervös för dem. Vad roligt att vi gör samma, med både vinterbröllop, jacka och ringar Glad Dina låtsasringar såg väldigt verkliga ut, var har du köpt dem?
  • 120530
    Debe skrev 2011-06-26 20:47:27 följande:
    Vilka fina jackor du köpte, inte alls samma som mig alltså, ska bli spännande och se hur min är. Hade gärna beställt mer men jag vill inte betala en massa tull och det gör man ju om totalbeloppet överstiger 300 kr, har jag för mig...
    Ringarna har jag köpt på ebay men de har inte kommit än. Ska ta kort och berätta mer om dem på min blogg när de har kommit, förhoppningsvis nu i veckan.
    Kul att vi ska göra "samma" saker. När ska ni till Asien och hur länge ska ni vara där? Ska ni resa runt till olika länder?
    Jo, min långärmade är samma som din :) Det är iaf samma bild jag beställd ifrånGlad Vi ska till Thailand 27/2, två dagar efter bröllopet. Har varit där förrut och ser fram emot en toppenresa, för det vet jag att det kommer bli! Hade gärna rest runt, men det blir lite mycket på en och samma gång och vi tror att vi behöver en lugn semster efter alla bröllopsbestyr. Vart ska ni?
  • 120530
    Debe skrev 2011-06-26 21:44:57 följande:
    Jahaaaa :) Såg ut som den som hade lite kortare ärmar men jag kanske inte kollade så noga, sorry.

    Vi har inte bokat vår resa ännu men ska göra det snart!
    Vi vill vara borta i en månad ungefär och skulle gärna besöka mååånga länder. Från början tänkte vara borta minst två månader men nu ska vi kanske köpa bostadsrätt och här i stockholm är det ganska dyrt... Så resan får kortas ner. Jag har varit i Thailand tre gånger men min blivande har aldrig varit där så eventuellt så åker vi dit i en vecka, sen vill vi till kambodja, laos, vietnam och malaysia. Vet inte hur mycket vi kommer hinna med dock... Vi vill också ha en lugn semster så det är ingen backpacker resa eller så men vi vill gärna se alla dessa länder så en vecka på varje ställe tror vi ska kännas tillräckligt. Blir nog ett snack om resan här hemma redan nu så vi kan bestämma oss och boka någon gång :)
    På mig (som är 178 cm lång) är ärmarna 3/4-långa. Den kinesiska tjejen på bilden är nog kortare Flört men det förstog jag innan jag beställde så det blev helt rätt.

    Skriv gärna här när du skrivit i din blogg om ringarna så skall jag gå in och kolla!
  • 120530
    helena86 skrev 2011-06-29 21:36:59 följande:
    Jag hade tänkt beställa en jätte fin spets bolero från sidan som ni angett ovan men det skulle inte passa min klänning utan det skulle bli för mkt enligt skräddaren som jag ska hyra klänningen i från :(
    Kan du inte lägga upp bilder på klänningen och boleron?
  • 120530
    helena86 skrev 2011-07-03 20:29:52 följande:
    Här är boleron www.lightinthebox.com/Long-Sleeves-Organza--L...   och här är klänningen capen =) Lite dåliga bilder men men =)
    Hm, har du tänkt ha både långärmad spetsbolero och cape? Isf håller jag nog med din skräddare om att det blir för mycket. Gör det du själv känner dig finast i och tycker mest om, men om det varit jag hade jag nog valt antingen eller!
Svar på tråden Vinterbröllop