• My Wedding 2011

    New York 2012

    Tänkte starta en tråd för alla oss som är i planeringsstadiet för ett New York bröllop år 2012.
    Ett ställe för oss att utbyta idéer och funderingar, och hjälpas åt att fördriva tiden tills det är dags vår den stora dagen!

    Hoppas det finns fler än jag som uppskattar att prata av sej om ditten och datten.

    Själv planerar jag och min blivande bröllop till hösten 2012 i New York.
    Vi har väldigt nyligen bestämt oss för detta upplägg och det mesta är på funderarstadiet.

    Välkomna hit alla New York-brudar!

  • Svar på tråden New York 2012
  • vilja

    tack :) 
    (råkade skriva fel park bara. det där är såklart inte Washington park, det var Washington street som slutar i Brooklyn Bridge park)

  • elroy

    Intressant tråd! Vi gifter oss 14 september mycket är ordnat men har inte


    hittat någon som sköter sminket. Hoppas någon har nått tips att dela med sig.


     

  • Linsan

    Så roligt att läsa, vilja! Era bilder är superfina! Grattis elroy! Du har något fantastiskt att se fram emot! Jag sminkade mig själv så jag har tyvärr inga tips att komma med..

  • Lipan

    vilja; men så roligt, jag är ju god vän med din mans syster (Nettan)! Glad

    Jättehärliga bilder och det låter som att ni hade en fantastisk dag! Har ju fått höra en del om det redan. Flört


  • Principisessan

    ni som varit iväg till New York, hur mycket ska man beräkna per skalle väl på plats? Vi bor ju på hotell som inte har någon form av kök/lägenhet och lär äta ute varje måltid, även frukost som inte ingick i hotellrumspriset. 
    är 1000 kr per skalle och dag rimligt om man inte tänkt shoppa massor, eller är det för högt räknat?
    vi villnog se en hel del av staden och äta gott. Vi kommer antagligen inte shoppa massa kläder eller så. Visst, något kanske om man nu hinner och vill, men det är ingen shoppingresa liksom :)  

  • sr71bb

    Ska gifta mig i NY i oktober och har nu fastnat i fotofrågan. Ser en del fantastiska bilder i den här tråden och har kontakt med en del av de fotograferna ni nämner. Kruxet är att jag inte vill ha en fotograf som följer mig flera timmar. Jag vill ta en (ok kanske ett par) fina bilder i Central Park. Thats it. 1000-3000 dollar känns dyrt för det. Har ni några tips eller måste jag inse att det är så här det går till

  • Lipan
    sr71bb skrev 2012-09-05 20:51:11 följande:
    Ska gifta mig i NY i oktober och har nu fastnat i fotofrågan. Ser en del fantastiska bilder i den här tråden och har kontakt med en del av de fotograferna ni nämner. Kruxet är att jag inte vill ha en fotograf som följer mig flera timmar. Jag vill ta en (ok kanske ett par) fina bilder i Central Park. Thats it. 1000-3000 dollar känns dyrt för det. Har ni några tips eller måste jag inse att det är så här det går till
    När vi kontaktade vår fotograf (Daniel Krieger) så sa vi helt enkelt vad vi ville ha och vad det skulle kosta och det var inga problem. Vi bokade visserligen 3 timmar (fast det blev 4 i slutändan), men jag skulle tro att många fotografer är flexibla och kan "sy ihop" något som passar er. Lycka till! Glad
  • Brollop2011

    Hej! Jag är ju inte här så ofta men i måndags kom vi hem från vår vigsel i New York. Det är svårt att förklara vad vi upplevde med skrivna ord men det kändes som att vi var med i en film. Jag och min man (!) har varit mycket i New York men det hade ingen annan i våra familjer... Vi turistade som vi inte gjort sedan innan barnen och visade familjen VÅR favoritstad i världen. Så, Vi var jag, min man (!), våra barn, föräldrar och syskon med familjer. ALLA på svenska kyrkan var helt fantastiska! Både Måna och Stellan är så otroligt fina. Vi hade Helena Liljeberg som både sjöng och gjorde brudbukett (utan att vi förstod att hon skulle göra båda :)). Vi är väldigt musikintresserade och Helena är alldeles fantastisk! Dessutom gjorde hon min drömbukett med rosorna jag älskar mest med offwhite som basfärg och svagt rosa på toppen och en liiten aning grönt emot bladens fot. Som fotograf hade vi Michael Skoglund och han var också helt fantastisk! Vi har bara fått ett smakprov än men bilderna ser så otroligt fina ut.....och jag hatar att bli fotad..... Har någon fler frågor om bröllop i New York. Hör av er! Hälsningar Bröllop 2011 som blev 2012

  • sr71bb

    Först GRATTIS brollop2011!


    Ja nu återstår endast fyra veckor till min vigsel. Vi ska också ha Michael Skoglund som fotograf och jag hatar också att bli fotograferad Vi förhandlade ner antalet timmar som han är med oss till två (han är tex inte med under vigselakten, nog nervöst ändå).


    Däremot har vi inte bestämt blommor och restaurang ännu. Du nämner Helena. Hittade hennes sida. Hon verkar ha fantastiska buketter. Hur ligger hon i pris? Skulle egentligen också vilja ha lite sång men har inte riktigt orka engagera mig i det. Du skriver att det var en överraskning att hon sjöng - hade ni diskuterat sång alls med svenska kyrkan?


    Så till restaurang. Vi har ingen släkt med oss, bara vi två (vilket både känns rätt och fel, men efter omständigheterna blir det nog bäst), så det blir ingen bröllopsfest i NY utan bara en god middag för oss två. Har du tips på någon bra restaurang. Jag har läst en del tips, men "kvaliteten" på en restaurang är ju lite "färskvara".


    Förstår inte hur det ska gå. Blir alldeles tårögd bara jag läser dina rader. Vattenfast mascara är i alla fall ett måste...


    Tack på förhand!

  • Brollop2011

    Tack! Vad härligt att ha det framför sig! Vi hade diskuterat med kyrkan om solist men visste inte att det var vår florist som skulle sjunga. Jag vet inte riktigt vad vi betalade för blommorna, men det var ganska dyrt. När det gäller restaurang så är ju utbudet gigantiskt. Beror lite på vilken mat man gillar och om man vill ha en lugn, intim restaurang eller en stimmigare. Jag älskar Nobu för maten, Pastisch för atmosfären och Boathouse för att det är mysigt. Har inte varit på de här riktigt fina michelinkrogarna på länge men där är det nog viktigt att man bokar i god tid. I och med att våra barn och syskonbarn var med hade vi ett private dining room på vårt hotell. Det kommer alldeles säkert gå hur bra som helst för er. New York är en stad där allt är möjligt och det går alltid att lösa saker på plats. Massor med lycka till!

Svar på tråden New York 2012