• My Wedding 2011

New York 2012

Tänkte starta en tråd för alla oss som är i planeringsstadiet för ett New York bröllop år 2012.
    Ett ställe för oss att utbyta idéer och funderingar, och hjälpas åt att fördriva tiden tills det är dags vår den stora dagen!

Hoppas det finns fler än jag som uppskattar att prata av sej om ditten och datten.

Själv planerar jag och min blivande bröllop till hösten 2012 i New York.
    Vi har väldigt nyligen bestämt oss för detta upplägg och det mesta är på funderarstadiet.

Välkomna hit alla New York-brudar!

• Svar på tråden New York 2012
  • Linsan
    lazyp skrev 2012-05-01 22:11:06 följande:
    for oss är det 17 dagar kvar, spännande! Glad
    Verkligen!! Hoppas på en rapport sedan Skrattande
  • vilja
    Linsan skrev 2012-05-01 19:41:28 följande:
    Ja, det närmar sig med stormsteg Skrattande Jag kontaktade fyra fantastiskt duktiga fotografer men till slut valde jag ändå den dyraste, Michael Skoglund, då jag tycker att han är outstanding. Har ännu inte fixat en massa saker såsom hindersprövning, ring, middagsbokning, m2b kläder... Mycket att fixa men det ordnar sig nog! Har ni fixat allt?
    Oh, det förstår jag! Älskar hans bilder!

Vi har kommit en bit, framför allt med kläder, ring osv men det är ändå massor kvar. Middagen är tack och lov bokad nu, det tog väldigt lång tid innan vi hittade en bra restaurang med trevlig lokal (vi har privat rum pga gästantalet) Nu kvarstår alla detaljer för vigsel och fest, som att hitta psalmer, välja musik, lära sig dansa. Jag anade inte att det skulle vara såååå mycket :)

• Linsan

Vilja: Vad blev det för restaurang? Har ännu inte bokat bord men det är ju bara vi två.. Har kikat på bl.a The River Cafe, Central Park Boathouse, Aquavite, The View.... Svårt att finna restaurang, få en uppfattning och slutligen välja... Lycka till med alla detaljer :) Var ska ni vigas?

• Emma201209

Hej Hittade denna tråd och tänkte att det kunde vara kul att delta samt att öa alla andas funderingar. Kul att läsa om personer i samma situation. Ska gifa mig i New York i september. Platsen kommer bli i central park och vigseln kommer göras av svenska kyrkan. Resan, hotell, ring, klänning och restaurang är klart och beställt. Vi kommer äta på the standard grill som ligger i meatpacking district och har grymt bra mat och det är även väldigt fint och mysigt med väldigt bra service. Dock har jag inte bestämt frisör eller omj ag skall sminka mig själv, är lite osäker på om man kommer känna sig missnöjd om någon okänd sminkar en. Har ni några försag på frisör?

• newyork2012

Vi åker på lördag! Det är sjukt vad tiden går snabbt. Jag är galet nervös och undrar om vi verkligen har allt, glömmer bort att vi faktiskt ska på semester också, det blir inte bara bröllop.

Hur har ni andra gjort med smink? Jag tänkte fixa det själv, men börjar tveka lite. Tror ni man kan hitta något bra väl där, vi bor mitt i smeten och vigseln är på eftermiddagen så tiden finns. Men frågan är bara vart, tips?!

Det är många som har frågat om frisör och Elin Nyberg verkar det som många är i kontakt med! Kolla bak i tråden så finns hennes kontaktuppgifter. Jag ska själv anlita Elin, så jag hoppas det blir bra!!

• Linsan

Lördag! SÅ spännande!! Jag börjar också bli lite nervöst då det börjar kännas verkligt.

Jag kommer att sminka mig själv. Är orolig över att inte se ut som mig själv annars men jag kanske hinner ändra mig, 6 veckor kvar.. Jag tror att det borde gå att få tid för sminkning någonstans när man väl är på plats om man vill.

Jag har sparat en länk bland mina favoriter gällande ett ställe som jag läste positivt om någonstans , alluredayspa.com/wedding-bridal-hair-style/bridal-hairstyle-make-up.html

Jag har dock inga personliga erfarenheter av stället.

Hur länge är ni iväg, newyork2012? Du måste skriva och berätta när ni kommer hem!!Glad

Lycka till med allt!

• newyork2012

Tack för tipset! Jag håller ned om att det känns sådär att någon annan ska sminka en, jag är lite rädd att personen kanske inte förstår hur jag vill ha det. Vi är borta en vecka! Så håll tummarna för fint väder :) Ytterligare en följdfråga, tror jag kastat ut den tidigare, men hur gör man med blommor?! Har ni andra redan fixat det, isåfall hur och vart?? Vårt hotell har blomsterservice men jag kan tänka mig att det är sjukt dyrt.

• Linsan

NewYork2012: Håller tummarna för vackert väder Glad 

Gällande blommor så känns det inte så viktigt för mig. Vill ha röda rosor eller vita kallor. Vi ska gifta oss i City Clerk och jag har hört att där finns en blomsterhandel. Annars funderar jag över två alternativ
    1. Fixa en bukett i en blomsteraffär och ha med en bild kanske.
    2. Ta med mig lite band och fixa en egen bukett av köpta blommor. Har följande länkar bland favoriterna och det verkar inte så svårt eftersom jag inte vill ha en så avancerad bukett.  

www.wedshop.se/skola.asp

www.wedshop.se/skola.asp

Vad vill du ha för bukett? 

• newyork2012

Jag är inne på samma sak, att binda en bukett själv.

Jag tycker inte heller det är jätteviktigt, eller är så intresserad av blommor. Har köpt band och nålar som jag tar med mig i hopp om att fixa det själv av vanliga rosor som din länk visar.

• Emma201209

Hej Hoppas ni får jättefint väder, du måste skriva hur allt gick när ni kommer hem. I New York är det inga problem att hitta fina blommor, de säljer rosor i varje hörn. Tror att man själv kan få ihop till en jättefin bukett själv bara man har lite tålamod....jag kollade om man skulle beställa bukett men det är inte värt priset. Hittade ni ngt bra ställe att äta tillslut?

Svar på tråden New York 2012