• glaca

    21 augusti 2010

    Jag vet att jag inte är ensam...
    Jag vet att det kommer fler.

    Ska vi "hänga" här tillsammans? 

  • Svar på tråden 21 augusti 2010
  • stiina

    Fatta, vi gifter oss på lördag - denna lördagen!!!! Jag har inte riktigt förstått det ännu dock kunde jag inte somna inatt, låg vaken till fyra och började känna pirr i magen. Kändes bra att få lite pirr då det vart helt borda de senaste tre veckorna.  Hur känner ni inför lördagens stora dag?! Hoppas bara det inte ösregnar - inte skoj att bli blöt!

  • VanessaB

    Håller verkligen tummarna för oss som gifter oss på lördag!!! Vill inte ha regn! =(
    Känner mig förövrigt verkligen lugn..... har allt färdigt. Vi kommer in i lokalen redan i morgon så vi har gott om tid att ställa allt iordning!

    Det enda jag är nojjig för är att vår lillplutt på 5 månader ska sova borta på bröllopsnatten. Han är lugn och tar flaskan bra så det borde vara ok.

  • Maxiander

    Vaknade vid sex-tiden idag och hörde regnet ösa ner och kände lite oro i magen...


    Jag är sjukt nervös. Även om allt är klart som kan vara klar så är ju inte allt klart. Idag ska lokalen fixas, gick ju inte att göra innan. En gäst har hoppat av så jag fick igår sätta mig och skriva om bordsplaceringen så idag måste vi skriva ut ny bordsplaceringslista samt skriva ut helt nya "böcker" till middagen. Har gjort små häften med lite personbeskrivningar, bordsplacering och annat.


    Fick igår veta att ena vår näbb tydligen sover middag den tid som är uppsatt för fotografering och övning i kyrkan. Då mste jag ändra körschemat för det idag och det är ju en hel del personer inblandade som påverkas av det.


    Min tärna från spanien sitter i alla fall på planet nu så det är skönt att veta att hon snart är på plats på svensk mark.


    Har inte haft tid att träna så mycket dessa dagar och det har dessoutom blivit en hel del mat ute och onyttigheter. Känner mig lite ur form. Borde kanske gå till gymmet nu? Där har jag inte varit på evigheter.


     


    glaca: jag vet hur det känns, jag hade samma sak för någon vecka sedan, har nu fått tillbaka rösten men är fortfarande lite sjuk, har dessutom smittat kärleken så han börjar känna sig mer och mer ur form nu... :( Typiskt!


     


    www.maxiander.se


     

  • cire

    woho det ser ut som om det blir ok väder trots allt på lördag! Iallafall i kungsbacka området. Men det kan ju ändras...men jag håller alla tummar jag har!

    Hur gör ni andra med ris? Vi kommer att ha såpbubblor och hade även tänkt att ha ris, men vilket ris ska man använda? Har hört både att fåglarna tar skada och att de inte gör det...vad ska man tro??

  • glaca

     


    stiina skrev 2010-08-18 21:50:23 följande:
    Fatta, vi gifter oss på lördag - denna lördagen!!!! Jag har inte riktigt förstått det ännu dock kunde jag inte somna inatt, låg vaken till fyra och började känna pirr i magen. Kändes bra att få lite pirr då det vart helt borda de senaste tre veckorna.  Hur känner ni inför lördagens stora dag?! Hoppas bara det inte ösregnar - inte skoj att bli blöt!

    Jag fixade just ett paraply, ett vitt.

    Sen har jag faktiskt putsat upp mina knallröda gummistövlar. Jag har ju röda pärlor i klänningen och vi hr festen på en båtklubb så jag tänkte att det kunde vara en rolig minnesvärd grej... att ha gummistövlar om det regnar. Inte i kyrkan och inte på festen men på kyrktrappen och under minglet.

  • glaca

     


    cire skrev 2010-08-19 09:38:15 följande:
    woho det ser ut som om det blir ok väder trots allt på lördag! Iallafall i kungsbacka området. Men det kan ju ändras...men jag håller alla tummar jag har!Hur gör ni andra med ris? Vi kommer att ha såpbubblor och hade även tänkt att ha ris, men vilket ris ska man använda? Har hört både att fåglarna tar skada och att de inte gör det...vad ska man tro??

    Skippa riset! Det är läckrare med bubblor, och du kommer att få superfina foton med bubblorna.

    (Riset gör framförallt så att det blir skräpigt utanför kyrkan,,, och det drar till sig råttor. )

  • Maxiander
    glaca skrev 2010-08-19 11:37:30 följande:
      Jag fixade just ett paraply, ett vitt. Sen har jag faktiskt putsat upp mina knallröda gummistövlar. Jag har ju röda pärlor i klänningen och vi hr festen på en båtklubb så jag tänkte att det kunde vara en rolig minnesvärd grej... att ha gummistövlar om det regnar. Inte i kyrkan och inte på festen men på kyrktrappen och under minglet.
    Härligt med röda stövlar i den miljön! Vi skippar nog stövlarna men har även vi införskaffat några vitaparaplyn, de är bra att ha även om det är sol då för stark sol inte blir snyggt på bild.

     


    Vår vaktmästare städar undan riset så fort vi är klara så för oss är det inga problem alls. Har lite rosenblad som näbbarna har och sen får resten av alla gäster varsin liten rispåse min syster/tärna fixat :) Kom ihåg att tvätta riset innan bara så det inte blir vitsmuts på kostymen om dne är mörk!


     


    Nu har vi just dansat vals i vardagsrummet, mysigt :)


    www.maxiander.se

  • glaca

     


    Bride in leather skrev 2010-08-19 19:36:55 följande:
    Nu har jag byggt mina naglar:)

    Jag har "äkta" och drömmer mardrömmar om att de ska gå av. De är sjukt långa kan jag lova.

  • Bride in leather
    glaca skrev 2010-08-20 00:13:13 följande:
      Jag har "äkta" och drömmer mardrömmar om att de ska gå av. De är sjukt långa kan jag lova.
    ja det är ju en fördel med oäkta..de knäcks inte så lätt..jag hade knäckt några av mina egna annars har jag också sjukt långa

    Håller tummarna för dig

  • Ingvarsson

     


    Bride in leather skrev 2010-08-19 19:36:55 följande:
    Nu har jag byggt mina naglar:)

    har jag me gjort.....

  • PerSan

     


    Ingvarsson skrev 2010-08-20 08:51:48 följande:
      har jag me gjort.....

    Jag byggt på mina egna nagler, blev supersnyggt!!
    Sen så unnade jag min en ansiktsbehandling också!!

    Känns helt sjukt att imoron är det dax, känns verkligen overkligt!!

    Jag har varit nervös i flera veckor men denna veckan har jag varit lugn som en filbunke, undrar när jag ska bli nervös igen!!

    Hur känns det för er andra??

  • annnat

    Nu är lokalen dukad packar inför hotellnatten i morgon skall bara fixa det sista sedan blir det sängen för i morgon smäller det 


Svar på tråden 21 augusti 2010