• glaca

21 augusti 2010

Jag vet att jag inte är ensam...
    Jag vet att det kommer fler.

Ska vi "hänga" här tillsammans? 

• Svar på tråden 21 augusti 2010
  • Bride in leather
    Ingvarsson skrev 2010-07-15 09:30:09 följande:
      jag bor i Skara. Ja det är inte alls farligt dyrt.
    nej verkligen inte...Jag ringde ett annat bageri...ca 1000 kr fick vi som pris där
  • glaca

Vi kommer att beställa våra tårtor från närmaste stora matbutik. Helt enkela vita prinsesstårtor (det är ju ändå den godaste tårtan ) och som caketopper har vi köpt fyra smurfar.... så att hela familjen (brudföljet) är med.

Tårtorna kostar 250 kr för 20 bitar, och smurfarna typ 50 kr styck.

• Bride in leather
    glaca skrev 2010-07-15 10:50:59 följande:
    Vi kommer att beställa våra tårtor från närmaste stora matbutik. Helt enkela vita prinsesstårtor (det är ju ändå den godaste tårtan ) och som caketopper har vi köpt fyra smurfar.... så att hela familjen (brudföljet) är med. Tårtorna kostar 250 kr för 20 bitar, och smurfarna typ 50 kr styck.
    Också bra priser:)

Vi har tagit det andra bageriet nu,han var mer inne på det sas...han ringde 5 minuter efter att vi lagt på med ideer m.,m:)

• Varmiz

Bride In Leather: Misstänker HBG-festivalen den 30-31 aug. Jag har nu fått datum för sambons svensexa, gruvar mig mer för den än för min möhippa. Vet att de inte gör ngt med mig som jag inte skulle vilja och de skulle oxå respektera ett nej från mig. Vad killarna hittar på är nog en helt annan femma och det blir dessutom lördagen innan bröllopet, stor risk för synliga blåmäken mm mm...
    Er CakeTopper är rolig, så bra ni fick ner priset på tårtan.

Glaca: Vi körde på Ica Maxis princess till vår namngivning av vår son. Det är riktigt goda och ni kan troligen bestämma färg mm helt själv även där, det gjorde vi då. Goda men vi kommer ha lite mer sommarfräscht, 2st olika mousse en med passionsfrukt och en med hallon. Provade dem tillsammans och det blev verkligen super.

Har pysslat lite i kväll, utformat designen på våra "give away" askar, blir som de 3kantiga små kaffemjölksförpacknigarna men avlånga och med vår logga på. Dessa blir antagligen även bordsplaceringsskylten. Frågan är mest bara vad vi ska lägga i dem, förslag?
    Har en idé om att lägga någon liten "hemlig" kommentar om ngn bordsgranne som kan hjälpa en ev stagnerande konversation, då kan inte bordsgrannarna se lr hitta vad det står om just dem. Annars är det ngn annan form av lek. Vill även ha ngn lite "sak" men tycker att chokladbitarna är lite för vanliga.

• Bride in leather

Varmiz:

Bride In Leather: Misstänker HBG-festivalen den 30-31 aug. Jag har nu fått datum för sambons svensexa, gruvar mig mer för den än för min möhippa. Vet att de inte gör ngt med mig som jag inte skulle vilja och de skulle oxå respektera ett nej från mig. Vad killarna hittar på är nog en helt annan femma och det blir dessutom lördagen innan bröllopet, stor risk för synliga blåmäken mm mm...
    Er CakeTopper är rolig, så bra ni fick ner priset på tårtan.

aha:)kul.Jajks det hade inte jag gillat faktiskt att de tog så nära bröllopet faktiskt.Och som du säger med blåmärken,inte kul.

Ahh så bra att du tycker så:)ja 1000 kr är mycket

• gruyerienne

Provade min klanning igar, var sa himla nervos att jag inte skulle fa igen den. Nar jag provade den i borjan av maj fick jag knappt igen den, och kunde nastan inte andas. Kopte den redan i julas, och sen hangde den hemma hos mina foraldrar tills i borjan av maj. Men nu efter mer envist slit i gymmet satt den perfekt, som nar jag kopte den, sa himla lattad, har varit sa orolig. Nu galler det bara att inte ga upp (eller ner) mer i vikt!

• glaca

gruyerienne skrev 2010-07-16 13:39:14 följande:
    Provade min klanning igar, var sa himla nervos att jag inte skulle fa igen den. Nar jag provade den i borjan av maj fick jag knappt igen den, och kunde nastan inte andas. Kopte den redan i julas, och sen hangde den hemma hos mina foraldrar tills i borjan av maj. Men nu efter mer envist slit i gymmet satt den perfekt, som nar jag kopte den, sa himla lattad, har varit sa orolig. Nu galler det bara att inte ga upp (eller ner) mer i vikt!

Härligt! Bra jobbat!

• glaca

Klockan åtta igår morse rinde en kille på dörren. Han gav mig ett paket. I det fanns kläder (cheerleaderkläder a´la bajenbrud som min kompis hade sytt) och en karta...

Jag blev alltså "möhippad" igår. Vi hade riktigt riktigt roligt och trevligt. Vi sköt pilbåge, hade femkamp, dansade Bollywood, badade, grillade och jag blev sminkad och stylad men sen,,, och det var nog det bästa av allt... blev vi alla för trötta. Vi kom aldrig iväg till krogen utan vi hade en mysig hemmafest.

Idag är jag skittrött, men glad.

• visby2010

glaca: Lät ju som en perfekt möhippa!!
    Jag hoppas att jag slipper möhippa då jag HATAR att klä ut mig och att "leka" och det tror jag att mina vänner vet

Nu är kläderna fixade här. Ska bara vänta på sömmerskan som har semester för hon ska sy på ett par axelband på min klänning. Sambon är såå snygg i sin kostym =D

• Varmiz

gruyerienne skrev 2010-07-16 13:39:14 följande:

Såskönt, själv går jag och guvar mig för att ringa smöerskan, det saknades 5mm högst upp för mig sist jag provade den och därefter har jag både gått upp och sedan ner samma 3 kg igen. Nu ska ca 3kg till bort innan det är dags. (Har en snörad klänning så det blir bara bra om jag tappar lite till).

Glaca skrev 2010-07-19 00:02:08 följande:

Klockan åtta igår morse rinde en kille på dörren. Han gav mig ett paket. I det fanns kläder (cheerleaderkläder a´la bajenbrud som min kompis hade sytt) och en karta...Jag blev alltså "möhippad" igår. Vi hade riktigt riktigt roligt och trevligt. Vi sköt pilbåge, hade femkamp, dansade Bollywood, badade, grillade och jag blev sminkad och stylad men sen,,, och det var nog det bästa av allt... blev vi alla för trötta. Vi kom aldrig iväg till krogen utan vi hade en mysig hemmafest. Idag är jag skittrött, men glad.

Låter aldeles perfekt. Så hräligt att bara sitta och snacka på kvällskvisten istf att bbli dyngpackad. Jag ser dock fram emot lite rejäl dans innan kvällen är slut, kul att passa på när man ändå är barnfri för en kväll.

Sambons kostym anlände idag till posten, ville han skulle hämt den med en gång (innan kvällsjobbet) men det ville inte han. Den ksulle provas i lugn och ro å det kan jag ju förstå.

Har hittat en klänning till dottern på en dansk sidan. De har ingen varukorg och priserna står inte på hemsidan, de ser dock ut att vara seriösa på hemsidan. Mejlade dem om priset och fick omg svar tillbaka att jag fick klänningen för 900 kr inkl frakt och då fick jag en söt liten väska på köpet.De vil nu att jag ska betala i förskott till ett svenskt bankgironummer. Känns detta ok lr kommer jag bli lurad på pengar och klänning? Förslag på hur jag kan kolla om de är seriösa lr inte?

Svar på tråden 21 augusti 2010