• glaca

    21 augusti 2010

    Jag vet att jag inte är ensam...
    Jag vet att det kommer fler.

    Ska vi "hänga" här tillsammans? 

  • Svar på tråden 21 augusti 2010
  • stiina

     


    glaca skrev 2010-07-11 20:10:27 följande:
      Jag hoppas verkligen inte att det slutar så för oss, men det lutar väl åt det. Jag tycker att det är himla synd om grabbarna, det är ju deras syskon. Varför kan de inte respektera sina brorsor? Men jag antar att de tycker likadant om oss, att vi inte accepterar att de inte "kan" lämna bort sina val... men ärligt talat... om man får en inbjudan följer man det som står där, eller så väljer man att tacka nej. Jag tycker dock att ni ska vara försigtiga med att be dem om att inte komma till kyrkan. Tänk igenom det noga. De är ju ändå era "närmaste", ni kommer att vara släkt i många år till. Jag tycker däremot att ni ska göra klart vad ni tycker, varför ni inte vill ha med barn och att de reglerna gäller för alla. Säg också att ni inte vill att de ska komma till vigseln om de tänker visa att de inte gillar att ni inte har bjudit med deras barn. Säg det så vänligt ni kan, men klart och tydligt. I sådana här lägen ska inget utrymme lämnas för tolkningar, då kan det bli missförtånd. Var modiga!

    Va snällt skrivit! Ska verkligen ta till mig detta och dum som jag är hoppas jag fortfarande på någon typ av lösning vilket jag vet inte kommer att ske men men!


    glaca skrev 2010-07-12 09:43:33 följande:
    Bride in leather: Vilka hätliga vänner du har som fixar det! Var  rädd om dem. Igår hämtade vi min ring. Jag är barnsligt nöjd med den. Sambon har designat den själv och jag har hela tiden protesterat för att det är för mycket "glitter", men han har känsla för det där... så han hade rätt. Den är toksnygg!

    Va roligt, hoppas jag också kommer känna så när jag hämtar min! Bild på din fina ring får du inte glömma att lägga in sedan!

  • Cylt

     


    Bride in leather skrev 2010-07-12 20:40:34 följande:
    Vad har ni fått för pris på era tårtor? Vi fick priset idag 2170 kr för ca 30 personer plus 1000 kr som tårtställningsdep.

    Hahaha, jag som trodde att vi hade gått helt bananas med vår tårta - eller cupcakes är det. Men ni betalar ungefär lika mycket som vi.
    Jag tycker dock absolut att det är värt det för att hon gör så fantastiska små skapelser.
    Kommer inte ihåg exakt, men tror vi landade på 65:-/muffin, plus lite dekoration i form av sidenband runt varje för 10:- extra... Dyrt men underbart!

  • Bride in leather
    Cylt skrev 2010-07-13 10:16:51 följande:
      Hahaha, jag som trodde att vi hade gått helt bananas med vår tårta - eller cupcakes är det. Men ni betalar ungefär lika mycket som vi.Jag tycker dock absolut att det är värt det för att hon gör så fantastiska små skapelser.Kommer inte ihåg exakt, men tror vi landade på 65:-/muffin, plus lite dekoration i form av sidenband runt varje för 10:- extra... Dyrt men underbart!
    Men där kan jag mer förstå det då det är mer arbete..Vi har inte beställt ngt speciellt....
  • Ingvarsson

     


    Bride in leather skrev 2010-07-12 20:40:34 följande:
    Vad har ni fått för pris på era tårtor? Vi fick priset idag 2170 kr för ca 30 personer plus 1000 kr som tårtställningsdep.

    Vi kommer få betala 900:- för tårtorna för 25 personer, för ställningen 500:- som vi får tillbaka sen

  • Ingvarsson

    Så har jag äntligen fått tag på en frisör som kan fixa både mig & tärnan. Så nu kan jag lägga det åt sidan, liksom fotograf

  • Bride in leather
    Ingvarsson skrev 2010-07-13 12:51:33 följande:
      Vi kommer få betala 900:- för tårtorna för 25 personer, för ställningen 500:- som vi får tillbaka sen
    Var bor du?Snacka om billigt
  • glaca

    Jag håller på med festhäften till barnen, det är jättekul... men om någon har idéer tar jag tacksamt emot dem.

    Jag har också planer på att göra speciella vigselprogram med bilder till de barn som är med i kyrkan.

  • Varmiz

    Så tråkigt att läsa om era bekymmer med släkten. Hoppas verkligen det löser sig på ett  bra och trevligt sätt med tanke på hur nära ni är.

    Bride: Häftigt att veta att du får 2 st möhippor. Jag vet att det är en på gång men har ingen aning om vad det blir eller när (men jag kan gissa att det blir i samband med festivalen...)

    Glaca: Så häftigt at din man designat ringen. Riktigt roligt.
    Min blir en special för att passa ihop så bra som möjligt med förlovningsringen. Känns kul att det bara är min som blir som den.  Dock inget speciellt men ändå.

    Vår tårta kostar 39kr/bit och vi har beställt för 34 personer ca 1300-1400 kr, ingen deposition (kanske för att vi är på en resturang som de har samarbete med å vet att ställningen kommer tillbaka). Idag kom min CakeTopper, har bsetällt en från kakburken, Första kyssen, den var verkligen supernajs. Fick även såpbubblestavarna som ska delas ut vid vigseln.

    Vi beställde RINGAR idag, det var meningen att bara jag skulle ha ring men vi hade en hel del guld att lämna in så vi täckte upp både för hans och min. Stenarna och arbetet ligger dock utanför så nu får vi betala 5500 för både (bara min utan att lämna in guld skulle gå på 7400kr) så vi är väldigt nöjda.


  • Bride in leather

    Varmiz:


    Bride: Häftigt att veta att du får 2 st möhippor. Jag vet att det är en på gång men har ingen aning om vad det blir eller när (men jag kan gissa att det blir i samband med festivalen...)


    Ja det är häftigt med 2 möhippor:) Vilken festival tänker du på då? Vi har ju LandskronaKarnevalen nu men jag undanbad mig att bli hippad för jag går alltid med barnen där och har lovat dottern att få se Eric Saade så jag vill ju inte att det skulle förstöras.


    Vår tårta kostar 39kr/bit och vi har beställt för 34 personer ca 1300-1400 kr, ingen deposition (kanske för att vi är på en resturang som de har samarbete med å vet att ställningen kommer tillbaka). Idag kom min CakeTopper, har bsetällt en från kakburken, Första kyssen, den var verkligen supernajs. Fick även såpbubblestavarna som ska delas ut vid vigseln.


    Jag ringde en annan bagare och fick ett pris på ca 1000,mycket billigare.Fin caketopper ni ska ha.Vi beställde denna


    www.kakburken.se/product_info.php

  • Ingvarsson

     


    Bride in leather skrev 2010-07-13 14:24:36 följande:
    Var bor du?Snacka om billigt

    jag bor i Skara. Ja det är inte alls farligt dyrt.

Svar på tråden 21 augusti 2010