• glaca

21 augusti 2010

Jag vet att jag inte är ensam...
    Jag vet att det kommer fler.

Ska vi "hänga" här tillsammans? 

• Svar på tråden 21 augusti 2010
  • VanessaB

Känner mig rätt färdig här. Bara 11 dagar kvar!!! Börjar bli nervös!
    Träffade prästen i går och när vi gick igenom allt kunde jag se mig det framför mig! Fick ju tårar bara av det!! =)
    Stämde av med personalen till festen också igår och det känns hur lugnt som helst!! Ska bli så himmla roligt!

Färga fransar och bryn på fredag, naglar nästa vecka på torsdag.
    Vi får komma in i lokalen redan på torsdag så vi har två dagar på oss att fixa allt!

Hämtar klänningen på måndag nästa vecka. Behövde sys in!!! *yeahhha*

Annars kan jag bara sitta här och njuta.... =)

• Maxiander

Även om det inte alls är mycket kvar känns det som jag har massor att göra. Kan bero på att jag blev sju för nästan två veckor sedan och att det verkligen inte vill ge med sig. Kan inte äta penicillin heller då jag haft min kompis möhippa sam hennes bröllop att gå på, har dessutom fått instruktioner om min egen möhippa och den kommer börja på lördag och vi ska vara borta två nätter, ska bli fantastiskt roligt! Min kärlek har sin svensexa samtidigt men tror att de bara blir borta en natt, vet ej. I velket fall försvinner lördag, söndag och måndag så allt småfix bör vara klart denna vecka och jag bör dessutom hinna bli frisk tills på lördag morgon vilket jag inte tror att jag kommer att hinna bli med tanke på hur jag mår idag. Men har fått mediciner av läkaren så jag klarar mig nog. Läkaren bara skakade på huvudet när jag förklarade tempot i mitt liv just nu men men...

Idag ska jag spraymåla några bokstäver som fungerar som dekoration på festen, binda band i våra pussklockor, skriva klart de sista personbeskrivningarna och VILA!

Har en valslektion kvar och en ansiktsbehandling, ska bestämma mig för något par av de tre par skor jag beställt hem och så måste jag prova klänningen en gång till och sedan hämta hem den. Borde hinna. Kärleken ska köpa skumpa och dukar och ha ett sista möte med personalen sen får han andas ut. Kommer skert komma på några småsaker till men känns som vi inte behöver ha panik. Men skulle egentligen inte vilja ha något alls kvar utan bara njuta och mysa med älsklingen. Men vi valde att ha tre veckor semester utan tänka på bröllop en enda dag av dessa tre veckor och kom tillbaka för en vecka sedan så det är klart det blir mer att tänka på nu. Plus att vissa saker inte går att göra för tidigt!

Just det ska dagen innan till kyrkan och öva med organsiten och våra söta bäbbar, näbbarna är ganska små så de är enbart för deras skull så de ska känna sig lite mer bekväma på den stora dagen!

Oj vad långt det blev, skänt att skriva av sig lite :)

www.maxiander.se

• Bride in leather

Provuppsättningen gjord:)Snyggt blev det.

Har även hämtat min secret box:)

• gruyerienne

Å nu börjar det verkligen dra ihop sig. Vi beger oss ner till Schweiz imorn, sen kommer det vara att irra runt o köpa alla dekorationer och fixa allt som ska fixas. Vädret verkar inge vidare i Schweiz just nu, det brukar alltid vara jättefint väder i augusti, vi åker alltid ner i mitten/slutet av augusti och har aldrig regn, så det skulle ju vara super trist om det blir regn just detta året! Ska be lite till vädergudarna.  

Känns verkligen som det hur mycket som helst att göra sista veckan. 

Nu gäller det bara att man inte glömmer nåt här hemma. Hoppas jag att jag kommer få ta klänningen som handbagage, den får verkligen inte plats i någon resväska, sen är man ju lite orolig att den ska komma bort eller bli fläckig i en väska. 

• Brud73

Jag var och provsminkade mig igår, jag blev fastligt nöjd,,,makeup-artisten förstod precis hur jag ville ha det och det blev kalasbra.

Nu är det bara en vecka kvar imorgon,,det mesta är klart utom det som ska göras på speciell tid,,typ hämta m2b´s kläder, fixa mina naglar, göra slingor i håret och hämta dukar och servetter så jag kan tillverka servettringarna.  

• Bride in leather

Idag ringde han som vi ska hyra bilen av till bröllopet och berättar att bilen startar inte.Jag blev lite galen speciellt då han sa att vi får väl testa den i veckan.What vi gifter liksom nästa vecka.

Han inledde första samtalet med att berätta alla fel på den.Varför ens hyra ut en sådan rishög?Jag gav luren till sambon,jag hade fått ett tuppjuck annars

• Brud73

Bride in leather skrev 2010-08-13 21:45:22 följande:
    Idag ringde han som vi ska hyra bilen av till bröllopet och berättar att bilen startar inte.Jag blev lite galen speciellt då han sa att vi får väl testa den i veckan.What vi gifter liksom nästa vecka. Han inledde första samtalet med att berätta alla fel på den.Varför ens hyra ut en sådan rishög?Jag gav luren till sambon,jag hade fått ett tuppjuck annars

Fy va trist,,hoppas verkligen det går att ordna så snabbt som möjligt,,har du annars nån reservplan???

• Bride in leather
    Brud73 skrev 2010-08-14 16:08:19 följande:
      Fy va trist,,hoppas verkligen det går att ordna så snabbt som möjligt,,har du annars nån reservplan???
    Ingen reservplan alls:(

Veckan som kommer ägnas åt följande:

Måndag:Tårta och klänning(sambons styrelsemöte)
    Tisdag:Kan ev bilen testas och jag ska på en anställningsintervju.
    Onsdag:Jag ska till tandhygienisten och vi ska hämta min mammas klänning samt handla favors.
    Torsdag:Jag ska bygga mina naglar.
    Fredag:Vi får lokalen,ska duka samt att hela min familj kommer hit.

Puuh säger jag bara.

• Bride in leather

Vi gifter oss nu på lördag.

Vi har bokat en bil som vi ska köra själva.Jag ringde upp ägaren och det första han gör är att berätta om "alla" fel på bilen som att den är trögstartad och suffletten är svåruppfälld m,m.Vi bestämmer datum för provkörning i alla fall och det skulle gjorts idag.I fredags ringde han och sa att förgasaren är sönder så bilen kan ej köras.Han ska få delar imorgon och laga den samt ringa oss när det är färdigt.Kanske kan vi provköra på tisdag.Veckan nu är redan hektisk om man säger så

Hade ni mailat och "krävt" en annan bil?
    Provkört nämnda bil och begärt en nedsättning av pris?

• glaca

Det är nära nu!
    Och stressigt...

Jag har dessutom fått en stämbandsinflammation, så jag får inte prata... eller rättare sagt... jag har ingen röst. Jag kan inte prata. Kommunicerar med lappar.

Härligt va´? Tror ni det räcker med "tummen upp" i lyrkan istället för ett ja?

Svar på tråden 21 augusti 2010