• TalisQualis

Secret box/morgongåva

Jag är inne på att göra en secret box till min m2b och ge som morgongåva. Har kollat runt på lite olika fotografer men tror nu att jag hittat en som klarar min budget och som tycks göra fina bilder. Men jag undrar om någon har erfarenhet av dem? Var dom bra? Treliga? alla kommentarer välkommnas. www.linaochlinda.com heter dom.

Jag har redan gjort en prelbokning hos dom, men jag vill vet lite mer om dom innan jag bekräftar bokningen!

En anna fråga när vi ändå är inne på ämnet. Vad ska man ha på sig :) ?

• Svar på tråden Secret box/morgongåva
  • kokosbollen

Fick en tid i morgon!!! Klockan tio på morgonen och innan ska jag lämna barnen hos barnvakt! Hur ska jag hinna! Och vad ska göra nu? Jag måste väl förbereda mig på något sätt!

• MKF
    MrsMuffin skrev 2010-06-12 21:13:25 följande:
    Hur redigerar de..?? vad "tar de bort" liksom?? Jag hoppas jag vågar..iii. Det är en kvinnlig fotograf som jag känner lite vilket både känns okey och hemskt.
    Man redigerar oftast framför allt ljus, färger samt tar bort finnar etc. Man kan förbättra på ögonens färg mm. Sedan kan man också lite förändra kroppsformen, t.ex. genom att ta bort dubbelhaka etc. Det sistnämda är dock inte lika enkelt och görs inte alltid.
  • kokosbollen
    kokosbollen skrev 2010-06-15 23:22:08 följande:
    Fick en tid i morgon!!! Klockan tio på morgonen och innan ska jag lämna barnen hos barnvakt! Hur ska jag hinna! Och vad ska göra nu? Jag måste väl förbereda mig på något sätt!
    Ingenting går bra för mig någongång!!! Haft massa strul med bröllopsförberedelserna och gick det oxå åt helvete!

Gick upp klockan fyra i morse för att hinna duscha och så innan barnen vaknade. Fick ta bussen hemifrån vid sex med tre supertrötta barn. Massa fix för att få ihop allt och  sen lämna iväg barnen och stressa in till stan. Allt kändes bra och jag kom i tid, men då ställer de in pga sjuka barn!!!

Jag som hade laddat och kände mig snygg och modig! Nu känns allt skit igen!

• kokosbollen
    kokosbollen skrev 2010-06-16 19:01:07 följande:
    Ingenting går bra för mig någongång!!! Haft massa strul med bröllopsförberedelserna och gick det oxå åt helvete!   Gick upp klockan fyra i morse för att hinna duscha och så innan barnen vaknade. Fick ta bussen hemifrån vid sex med tre supertrötta barn. Massa fix för att få ihop allt och  sen lämna iväg barnen och stressa in till stan. Allt kändes bra och jag kom i tid, men då ställer de in pga sjuka barn!!!   Jag som hade laddat och kände mig snygg och modig! Nu känns allt skit igen!
    Fick en tid dagen innan vi åker iväg för att gifta oss! De lovar att supersnabba sig så jag får bilderna samma dag som vi åker, men vet inte hur jag ska göra!
  • MKF

Oj oj, det låter som du har haft diverse otur "koksbollen". Jag vet att det är mycket som ska fixas och donas så här inför ett bröllop. Jag brukar rekommendera brudparen att alltid ta det lugnt och komma ihåg varför man gifter sig. Det handlar inte om klänningen, blommorna, maten, fotona eller ens vännerna och släktingarna. Det handlar om er två och vad ni vill säga till varandra.

Om du känner att du blir stressad över detta så skulle jag försiktigt föreslå att du hoppar över "secret box"-fotona. Är det värt att bli så uppstressad av? Jag tror din man älskar dig precis lika mycket ändå och vill du kan du ju gå till fotografen när som helst efter bröllopet och ta sådana här bilder? Din man blir nog minst lika glad då - och mer överraskad! :)

Som sagt var, ta det lugnt och minns vad det egentligen handlar om. Det är lätt att fastna i de egentligen oviktiga detaljerna.

• ConnyD

Gör din secret box senare istället, kanske som pressent på 1-årsdagen. Det är inte kul att du ska behöva pressa fram bilder när du redan är stressad över allt annat. Det viktigaste är er dag och njut av den istället. Han blir lika glad för bilderna senare.

• HappyE

kokosbollen skrev 2010-06-16 19:02:45 följande:
    Fick en tid dagen innan vi åker iväg för att gifta oss! De lovar att supersnabba sig så jag får bilderna samma dag som vi åker, men vet inte hur jag ska göra!

Kan du inte boka någon annan? Secret box är ju jätteroligt men man vill ju inte behöva stressa upp sig ännu mer över det.. Jag hade Emma på Adorable Moments, jättebra.

• TalisQualis

Provade min korsett igår som jag hade tänkt ha på mig. Vilken besvikelse! Den vill jag INTE ha Så nu måste jag komma på något nytt! Jag har i alla fall köpt mig ett strumpeband nu, så det är ju alltid något. Men frågan är vad jag skall hitta på istället för korsetten!

• Sanna2010

TalisQualis skrev 2010-06-20 11:42:42 följande:
    Provade min korsett igår som jag hade tänkt ha på mig. Vilken besvikelse! Den vill jag INTE ha Så nu måste jag komma på något nytt! Jag har i alla fall köpt mig ett strumpeband nu, så det är ju alltid något. Men frågan är vad jag skall hitta på istället för korsetten!

När jag va där tog jag några bilder i endast boxertrosa/hipsters! De blev jättefina bilder! Inga bröst visades, utan tex en där jag stod med ryggen mot fotografen, en där står i profil med ena armen över brösten och en där jag sitter ner med armen i sån vinkel så inte brösten syns

De blev verkligen sensuella och vackra! (Ingen risk för att bli "porrigt", fotografen e jätteduktig!)
    Lycka till!

• TalisQualis

Tack för tipset Sanna2010! Tror att på såna här bilder kan man verkligen tänka "less is more" och göra det enkelt Funderar på en helnaken bild med bara rosblad. Men en duktig fotograf och rätt vinklar så kan det inte bli annat än vackert och sensuellt

• Sanna2010

Åh, det lät oxå fint! Tycker definitivt att du ska göra det! Fotografen var väldigt lyhörd och öppen för förslag, så passa på att göra det som känns rätt för dig!

Å bilderna blev verkligen sensuella Jag ska hämta mina bilder den 12 juli...hihi

Du kommer få se bilderna på datorn innan och bestämma vilka du vill ha! Lycka till!!!

• kokosbollen

Fick tid hos en annan på tisdag

• Sanna2010

kokosbollen skrev 2010-06-20 22:03:09 följande:
    Fick tid hos en annan på tisdag

Va skönt!!! Slappna av å njut när du gör det! Tänk att du gör det till din blivande man en gång i livet Berätta sen hur det gick!
    Lycka till!

Svar på tråden Secret box/morgongåva