• TalisQualis

Secret box/morgongåva

Jag är inne på att göra en secret box till min m2b och ge som morgongåva. Har kollat runt på lite olika fotografer men tror nu att jag hittat en som klarar min budget och som tycks göra fina bilder. Men jag undrar om någon har erfarenhet av dem? Var dom bra? Treliga? alla kommentarer välkommnas. www.linaochlinda.com heter dom.

Jag har redan gjort en prelbokning hos dom, men jag vill vet lite mer om dom innan jag bekräftar bokningen!

En anna fråga när vi ändå är inne på ämnet. Vad ska man ha på sig :) ?

• Svar på tråden Secret box/morgongåva
  • TalisQualis

Tack jensol för att du delar med dig! Nu känner jag mig inte alls lika nervös längre (även om jag inte ska dit förrän i augusti)! Va kul att du blev nöjd. Det är ju trotts allt a och o :) Skönt o höra att dom visar och berättar hur man ska posa, för jag är ganska så säker på att jag är långt ifrån en naturbegåvning jag heller :D

peppo79 Jag har vart i kontakt med lite olika fotografer och fått priser mellan 1500 och 4000, men då har det ingått olika saker. Hos dom allra billigaste så brukar ingen sminkning/hårstyling ingå, det gör det dock många gånger hos de lite dyrare. Det allternativet jag valt kostar 2000 och då ingår smink och hår.

• TalisQualis

Slänger in en liten puff

• Sanna2010

På onsdag nästa vecka ska jag dit!!!!! lite pirrigt kommer de allt att vara...

• HappyE

Jag gjorde min hos Emma, Adorable Moments, och är jättenöjd!!! Vi fotade faktiskt utomhus, på Gärdet i Sthlm, men det blev aldrig särskilt pinsamt. Väldigt gullig och duktig fotograf och mycket fina bilder. Rekommenderas!

• HappyE

Ett annat tips: Att välja bearbetade bilder. Hos alla fotografer ingår inte det automatiskt och det gör faktiskt stor skillnad på slutresultatet. Kan vara allt ifrån att bilden ljusas upp till att man suddar ut bristningar och likn.

• TalisQualis

Hos den fotograf som jag bokat tid hos kostar det 1000kr extra att få bilderna bearbetade. Det kan det kanske vara värt, men jag han en vän som är otroligt duktig på bildredigering, så jag tänkte höra med honom. Han gör det garanterat gratis till mig {#lang_emotions_smile}

Ni som gjort/ska göra på/hos linaochlinda, vad har ni valt? bearbetade eller icke bearbetade bilder? Är ni nöjda med resultatet?

• kpt

Hör bara efter först om du får tillgång till de digitala negativen av fotografen och om denne tillåter ändringar i hans/hennes material.  De flesta fotografer vill inte att andra är inne och fixar i deras bilder, speciellt om deras namn nämns i samband med en konstigt retuscherad bild.

• TalisQualis

Det har du rätt i kpt, det har jag inte tänkt på! Jag kommer få en skiva med alla blder på samt ett album med 10 bilder. Måste nog maila och fråga dom om de!

Svar på tråden Secret box/morgongåva