• BrudSo­mmar20­06
    Äldre 25 Apr 08:49
    1245925 visningar
    7261 svar
    7261
    1245925

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Äldre 23 Jul 18:51

     


    viktualia skrev 2010-07-23 18:45:03 följande:
    Nej... DM spelade i Arvika förra sommarn.. nu ska jag på konsert med ännu tidigare idoler.. dvs.. gränsfall till barndomsidoler....

    Vaddå, Mora Träsk eller?

  • Äldre 23 Jul 19:03
    passionsblomman skrev 2010-07-23 18:51:08 följande:
      Vaddå, Mora Träsk eller?
    Dumma PB!!! *asgarv* Näe jag ska gå på Europe!!
  • Äldre 23 Jul 19:28

     


    viktualia skrev 2010-07-23 19:03:06 följande:
    Dumma PB!!! *asgarv* Näe jag ska gå på Europe!!



    jahaaaa, ja DET är snudd på barndomsidoler. Undrar näe de där permanenterna kommer tillbaka?

  • Äldre 23 Jul 19:30

    PB - förhoppningsvis aldrig.. ha ha ha..

  • Äldre 23 Jul 19:32

    DET är nog att hoppas för mycket Vickan. Allt återkommer-måhända stöpt i lite annan form, men likväl. Kolla bara axelvaddarna som nu är tillbaka.....

  • Lapine­tte
    Äldre 23 Jul 19:47

    Europe! Inte mina gamla idoler men mina kompisar var där när det var inspelning av Final Countdown ... för den heter väl så?

  • Lapine­tte
    Äldre 23 Jul 19:48

    Här har det precis börjat dundra rejält! Det skallrar mellan bergen. Tror inte det blir någon middag ute i trädgården ... fast det är säkert mysigt att sitta inomhus också.

  • Äldre 23 Jul 20:48

    Jag hade vid närmare eftertanke inga riktiga idoler sådär. Det har alltid mer rört sig om favoritlåtar. De där blandbanden man gjorde...det var inte precis så jag sprang och köpte skivor för månadspengen direkt.
    Men visst fanns väl Europe med tillsammans med Alphaville, Toto, Chicago och alla de andra.

  • Lapine­tte
    Äldre 23 Jul 22:17

    Oj, oj, gällande musik samlade jag på idoler och skivor. Mina tunga backar med vinyl står numera på vinden .

  • Äldre 23 Jul 23:13

     


    Lapinette skrev 2010-07-23 22:17:26 följande:
    Oj, oj, gällande musik samlade jag på idoler och skivor. Mina tunga backar med vinyl står numera på vinden .

    Hämta ner dem!
    Nu har ju vinylspelarna kommit tillbaka.

  • Mrs B
    Äldre 24 Jul 11:23

    Hej hej Vickan!!!  *vinkar glatt*


    Åh, Europe!!!!! Mina "älsklingar"......   Hade gärna velat se dem i sommar också men det blev aldrig av när de var här nere tyvärr.....


     


    Lappis = finns en hel del LP skivor här också.   Men mina finns i klädkammaren eftersom jag inte har en fungerande skivspelare......

  • Äldre 24 Jul 13:12

    Mkt opigg Vickan tittar in... HATA mjölkstockning.... 
    *vinkar*

  • snaily
    Äldre 24 Jul 13:42

    Hej och hallå, semesterrapport från Ön!


    Välkommen hem Oupsie!


    Tack för besöket Nenne, mycket trevligt! Hoppas Nancy har återhämtat sig från min behandling.


    Grattis på namnsdagen den som känner sig manad!


    Har läst allt men glömt alldeles för mycket, skickar hur som helst kramar till alla lite sommardeppiga!


    Ok, nu ska vi snacka VÄDER här!
    Först kanske jag bara ska påpeka att jag - egentligen! - är jätteglad och nöjd över att ha semester och att ha kommit till Ön!
    MEN - fy fasen vad jag är bitter!! Hemma i norr har vi knappt haft tillstymmelse till sommar under hela sommaren - jag har ju sagt att det inte gjort så mycket då jag ändå jobbat, fast det har ändå stått mig rätt långt upp i halsen att höra alla rapporter om tidernas rekord-värmebölja från övriga landet...
    Så har jag då äntligen tagit mig till den där soliga södern - och vad händer då? Jo, ihållande ÖSREGN och halv storm sen igår och prognoserna ser mörka ut även de närmaste dagarna. (Och den som nu berättar om hur strålande fint och varmt de har får smaka på min hårda högerkrok! *ilsken och gravid-labil*)
    En kompis ska komma och hälsa på i bara några futtiga dagar, hennes båt skulle anlända kl 21 ikväll, men den är givetvis inställd/uppskjuten pga hårt väder! Vad är det för feeeeeeeeel!?!?
    Lägger mig på soffan under en filt och väntar på bättre tider...

  • Äldre 24 Jul 14:21

    Vad är det för Ö som är Ön i Snailys liv?

    Här hällregnar det iallafall, så jag behöver inte ducka för någon krok, vare sig från höger eller vänster.

    Det känns för min del som en lättnad, för plötsligt kan jag ANDAS och jag blev helt pigg igen efter all yrsel och svimningskänslor. Och så blir nog gräsmattan grön igen nu och mina växter kanske orkar leva lite till.

    Men jag fattar ju att detta inte är vad man tänker på när ens själ trängtar efter semester. Det SKA bli fint igen sa de igår iallafall!

  • Ore
    Äldre 24 Jul 14:55

    Grattar också på namnsdagen till den/de som känner sig träffade Kanske finns en del som har namnet som andranamn? (Vanligt i min släkt om inte annat...)


    Snaily: Hoppas på bättre sommarväder för dig, men vi har ingen sommarvärme kvar här heller att retas med, och har inte sett solen sen i torsdags.


    PB: Skönt med litet andningspaus för dig. Dyker solen och värmen upp igen får du schasa iväg dem åt snailys håll...


    Vickan: Trist med mjölkstockning IGEN...


    Ego: Höll nästan på att bli osams med min syster och hennes kille. Eller ett litet tag kändes det så i alla fall... Grejen är att det var min syster som tog upp ämnet antal lagade mål mat per dag igen (vi har diskuterat det tidigare), och hon hade sina argument och jag hade mina, och vi höll på att dra dem för varandra (igen...) då hennes sambo kom in och hörde oss och ställde sig på min systers sida och menade att jag inte hade med saken att göra. Och jag menade att jag kan säga vad jag tycker även om jag vet att de gör som de vill.


    Jag tror ju att min syster tar upp ämnet litet då och då för att hon vet att jag har rätt, egentligen. Men hon försöker övertyga sig om att hon inte är så fel ute ändå... Och visst, hennes barn kommer inte må extremt dåligt av att "bara" få mackor och kräm/oboy när de kommit hem från skolan/dagis. Men det är ju inte direkt optimalt när man behöver motverka både övervikt och kräsenhet...


    Jaja, hennes problem egentligen...

  • MSW
    Äldre 24 Jul 15:18

    Hörni... Jag kunde inte hålla mig tills imorn..


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html


    Visste heller inte riktigt hur mycket tid och ork jag har imorn, då vi ska på fest ikväll och till sväronen i morn!

  • Äldre 24 Jul 15:36

    Jaha, men ska vi då genast överge den här tråden och lämna den att flyta bort till minnenas arkiv med hjälp av sommarflod och stark vind?

  • snaily
    Äldre 24 Jul 16:10

    PB - Japp, hejdå gamla tråden!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen