• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Piggelin1

Heeeeeej PB & TACK för senast!!!

Vilken underbar dag det var hos dig & din härliga familj! ...och ditt hus!!! Det ÄR verkligen lika fint & härligt som på alla bilderna man sett. Vilken atmosfär & idyll liksom!Jättegod & fräsch lunch & en "bara-vara-dag" tillsammans, helt klart en energikick!

Superkul att ses & få ännu ett ansikte IRL! ...och jösses vad vi babblade, och jag tror att om tiden funnits så hade vi kunnat fortsätta ett par dygn till Erbjudandet om att komma & hälsa på så småningom när jag är föräldraliidg, det finns sparat & lagrat i bakhuvudet nu!

Har försökt läsa ikapp & förstod att Hattis fått MF - fyyy, vad trist Kramar i mängd!

Nenne - sista rycket nu,  ojoj, vad nära det är nu! Jobbigt det som hände Nancy, men perfekt med expertkunskap i tråden!

Parnassia, sympatikramar! Alla andra har redan skrivit klokt, så jag håller bara med dem allihopa! ...och det där arla-receptet du länkade till, det har jag också gjort en massa ggr - supergott & enkelt att göra!

• passionsblomman

Piggelin, Tack själv! Jag blev glad av att träffa er-och det blev sambon också.
    -Och ikväll ska vi dricka rosévin...

• nennesjuttioåtta

Ojojoj, vilken härlig långfika med Snigel och Korven! Supertrevligt!!!!!! Hoppas du hinner med färjan nu bara... Och än en gång, tusen tack för hjälpen med Nancy! Jag ska få henne inse att det är tack vare dig hon slipper bli tempad – om hon inte är tacksam för att slippa ha en plastslang i tassen – så då är du snart förlåten. Hoppas vi ses snart igen!

• passionsblomman

Apropå djur, så har vi en igelkott i vår trädgård! Det är jag barnsligt överlycklig för.
    Vi hade en igelkottfamilj som bodde i komposten när jag var liten, och de små ungarna sprang så urgulligt i en rät rad bakom mammakotten när de var ute på skymningspromenad.

Att de förutom den nostalgiska trevligheten, äter ormar och annat sattyg som annars gärna bor i komposten, gör bara saken bättre.
    Och nu kom jag på att kanske alla fruktrester -som melonskal o dyl, som jag slängt ut i komposthögen hjälp till att locka hit honom? Ja, och så har han tydligen flyttat in i vår vedbod, för igårkväll lyfte sambon på en pressenning som vi har därinne för det liksom snarkade och snörvlade därunder. Då låg han där och sov!

• nennesjuttioåtta

Åh vad mysigt med igelkottar! 

• passionsblomman

Visste ni förresten att man på Skansen kan anmäla sitt intresse för att bli "Igelkottvärd" vilket innebär att någon av de omhändertagna kottar de får in, efter att ha bott hos dem över sommarsäsongen typ, sedan får flytta hem till en och förhoppningsvis kan skapa ett revir där. Detta förutsatt att man bor vettigt i kottehänseende och givetvis att där inte redan bor en massa andra kottar.

Det hade vi tänkt ta fasta på ifall vi bott kvar däruppe, men nu behövs det inte för vår del.

• viktualia

Avis på Nenne och Snigeln som fick umgås.. och hemskt nyfiken på Piggelin och Passionsblomman som jag ju inte träffat (än)!

Ego - Trollet har fått femmånaderssprutorna och är på tveksamt humör... klart enklare att stå ut med när man vet varför!

• porchez

Tack återigen för vikt/storleks diskutionen. Jag är inte en klassisk storlek alls. Drar 36 på överkroppen men 38/40 ned till. Har stor rumpa/lår och smal midja... Därför folk alltid tycker att jag är SÅ smal för att jag inte har lovehandels och hyfsat plattmage. Men därför jag ogärna tar av mig till bikini för då kommer rumpa (som kan vara okej att den är stor) men låren är bara otäcka...  (i min värld) andra ser det säkert inte ens...

PB är inte avis på igelkottar *rysser* de har varit min stora skräck sedan jag var liten. Mamma har en i sin trädgård och vet inte varför jag hatar de så mycket men jag ryser i hela kroppen när jag tänker på dom! Förstår inte varför alla tycker de är så söta? De är ju som råttor med taggar på... blä....

Får snart ta tag i mitt besök Vickan trodde verkligen inte att min semester skulle ta slut så här fort... men på fredag åker jag bort och är inte hemma förns jag börjar jobba igen, hela augusti är det jobb typ all vaken tid, så september? är du hemma då?

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen