• Jessic­a87
    Äldre 16 Mar 14:17
    16400 visningar
    133 svar
    133
    16400

    Vi som gifter oss den 4/9 2010

    Undrar hur många tjejer förutom jag som kommer att stå brud lördagen den 4/9 2010

    Jag och min sambo skall gifta oss den 4/9 i Sigtuna mariakyrkan.
    Har fått hem inbjudnigarna och planerar att skicka ut dem i början av April.
    Vi planerar ett lite rock/pop bröllop med schlager till dansen så att alla känner att de kan släppa loss även de äldre=)

    Hur långt har ni kommit i eran planering?

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 4/9 2010
  • Framti­daFruS­andber­g
    Äldre 11 Jun 17:38
    sun moon skrev 2010-06-11 12:26:14 följande:
    Jag vill gärna ha tips på "psalmer som inte är så kyrkliga" Funderar på chasing cars som solosång.. tycker det passar oss. Ska höra med min älskling ikväll och även läsa igenom texten ordentligt.
    varför vill ni ha psalmer som inte är så kyrkliga? Är inte helt poängen med att man gifter sig i kyrkan att det är kyrkligt?
  • Lara C
    Äldre 11 Jun 18:53

    Kan psalmer vara inte så kyrkliga?


    Hindersprövningen har kommit tillbaka. Vi får gifta oss! Vi är inte syskon.


    Inbjudningarna skrivna och bara infolappen fattas. Den ska vikas och stoppas i kuverten, så senast söndag ligger de på lådan.


    Har bokat vigselsamtal med prästen. Vi är tvungna att vara ute i god tid eftersom m2b är på tjänsteresa hela augusti och det är semester innan.

  • sun moon
    Äldre 11 Jun 19:20
    FramtidaFruSandberg skrev 2010-06-11 17:38:26 följande:
    varför vill ni ha psalmer som inte är så kyrkliga? Är inte helt poängen med att man gifter sig i kyrkan att det är kyrkligt?
    Ähh.. jag menar att de inte behöver sjunga om gud i varannan mening Vill ha psalmer om kärlek, närhet och lycka och visst får gud vara med på ett hörn
  • Framti­daFruS­andber­g
    Äldre 12 Jun 08:49

    Var har valt (nu får vi se om det funkar att klistra in)


    psalm 85:


    Som mannen och kvinnan i glädje tillsammans
    när tillvaron föddes en gång
    vi står här i dag inför skapelsens Herre
    i bön och sång.

    Vi ber att du tar i din tjänst vår gemenskap,
    vår kraft utan tanke på lön
    och låter vårt liv bli en gudstjänst på jorden,
    en tjänst i bön.

    Vårt hem, vad vi äger, vår glädje och trygghet
    vi fått att förvalta för dem
    som lever i ensamhet, oro och ångest
    och utan hem.

    Vårt liv har vi fått för att leva tillsammans,
    att spegla ditt himmelska ljus,
    att växa i kärlek, att öppna för andra
    vår dörr, vårt hus.


    och psalm 834a


    Se, livet vill blomma i Skaparens hand
    som lustgårdens örter och träd,
    då hjärtan är tända hos kvinna och man
    att älska och glädja varandra.


    Vi lyfter till Herren vårt tack och vår bön
    för gåvan han ger i vår vård.
    Låt växa och mogna, om lust byts i nöd,
    den kärlek som bundit oss samman.


    Så stärk oss att bära den vardag vi får
    i kärlek som ej söker sitt.
    Bevara ett ljus och en fröjd hos oss två
    från livet vid skapelsens källa.


    Vi ska träffa prästen idag så vi får se om hon godkänner valen

  • Framti­daFruS­andber­g
    Äldre 12 Jun 08:50

    om ni vill så kan ni lyssna på båda här:


    www.svenskakyrkan.se/marsta/vigsel/psalmer.htm

  • sun moon
    Äldre 15 Jun 10:55

    Vi har träffat vår präst igår och gått igenom hela vigsel. Vi ska träffa honom en gång till i slutet av augusti. Känns bra att ha pratat igenom allt.


    Vi valde tillslut psalm 21 och 84. 


    Hur går det för er andra?

  • Toffi
    Äldre 15 Jun 11:30

    Har nu besstämmt låtar till vigseln! Gifter oss borgerligt och vill ha en glad och avslappnad vigesl. BM har helt motsatt sig en ballad så nu ska vi gå in till All I want is you från filmen Juno och i slutet av vigseln ha låten You and Me song av The Wannadies.
    blev lite annorlunda än vad jag först trodde men ändå härligt.


    Var också och bestämde hur mina ringar ska se ut. Gick ganska snabbt så jag hoppas att jag inte ångrar att jag spontan designade dem. Men när jag tänker efter så är det ju spontanköpen i mitt liv jag är mest nöjd med.


    Inte mycket kvar att fixa nu, bara skor och underkläder! Så skönt


     


     


    Hur går det för er?

  • Fenixx
    Äldre 15 Jun 13:49

    jodå det är något varje dag nu känns det som. har bokat tid nu för att träffa fotograf, konditori för tårtan, åka och kika på lokalerna med toast-paret.


    sen har vi tyvärr lite motgångar med vigselförrättare, men löser sig väl det också.

  • svarts­ö
    Äldre 15 Jun 14:18
    drakbaby skrev 2010-05-11 16:00:16 följande:
    Svartsö: Vart har ni beställt kosstymen? Soutopia?
    Vi beställde kostymen på Tiger avdelningen på NK i Stockholm
  • sun moon
    Äldre 16 Jun 10:57

    Skor och ring är inköpt/beställd till mig Bara tiara och slöja kvar att fixa. 


    Vi har ännu inte fått iväg inbjudningskorten, jag måste verkligen ta tag i detta idag..

  • Fenixx
    Äldre 16 Jun 14:08

    härligt när man börjar få klart alla saker man ska köpa in sun moon.


     


    har iallafall löst sig för oss och vi hittade en vigselrättare, dock fick vi ändra tiden till 15 istället för 14. men gör ju inget.

  • Lara C
    Äldre 16 Jun 18:11

    Vi lade de flesta inbjudningskorten på lådan i lördags, så svaren har börjat komma in. Men jag antar att många väntar lite med att svara och jag vill ju veta nu! Och vissa har inte kommit iväg då vi saknar adresser Och det är inte till "mina" inbjudna, utan till dem som jag inte känner så väl, men någon annan känner bättre...


    Fenixx, skönt att det löst sig med vigselförättare, det är ju en rätt viktig detalj.


    Toffi, kul med ringarna. Har insett att det just nu är vår enda förbisedda "detalj". Men jag vet ungefär vad jag vill ha, så nu behöver vi bara bestämma hur mycket den får kosta och sedan gå till Tom, vår guldsmed.


    M2bs föräldrar har sagt att de vill betala vinet till middagen, vilket är jättesnällt och underlättar lite i vår budget. Mina föräldrar har redan betalat min klänning, vilket jag trodde var deras bidrag, men mamma sa helt utan att vi pratade om just det att de vill bidra med mera. Det är inte något vi räknat med, och absolut inte något vi behöver eftersom vi räknat med att betala allt själva, men vi är så glada och tacksamma för att de vill vara med ändå. Då behöver vi inte fundera på att vi råkade bjuda in fler än vi räknat med från början.


    Imorgon ska vi träffa cateringfirman. Vi hade en idé om maten, men vad har jag glömt och nu hittar jag inte deras hemsida! (M2b känner dem och vet såklart vad sidan heter, men han är inte hemma.) Vad ska ni ha för mat?

  • Fenixx
    Äldre 16 Jun 20:11

    Lara C>> skoj att ni redan börjat få svar från gästerna. vi började redan få samma dag som dem hade kommit ut haha.


    vi ska ha medeltida buffe med bla viltstek, lamm, korv, rotfrukter, osv

Svar på tråden Vi som gifter oss den 4/9 2010