• Ida F

    Oktober 2010

    Vi gifter oss den 30/10-2010 finns det några fler som gifter sig i oktober i år? Hur har det gått med planeringen för er?
    //I

  • Svar på tråden Oktober 2010
  • Ida F
    MabCar skrev 2010-05-16 10:43:49 följande:
    Det är svårt det där med skor. Mina kommer från Vagabond och har 2-3 cm klack. På pernillasbrudbutik kan du designa dina egna skor. Kanske kan vara något?
    Tack för tipset! Jag ska kolla upp det!

    /I

  • Gollagolla

     


    Ida F skrev 2010-05-16 10:35:40 följande:
    Vi kommer att ha med våra döttrar på resan också. Vi åker den 22 dec och kommer hem den 5 jan så det blir både jul och nyår i paradiset Tror att flygresan blir en utmaning men tjejerna ska få en nintendo DS i tidig julklapp så jag hoppas att de kan roa sig med dem.

    Ja det kommer nog bli en utmaning att hålla dem sysselsatta men bra idé med nintendo. Får försöka lura ut något som passar till min son också.

  • bruden 82

    En till oktoberbrud!

    Vi gifter oss 9 oktober 2010 och har dragit igång planeringen på allvar!

    * Klänning, skor och tillbehär är fixat.
    * Kyrka och lokal bokad.
    * Inbjudningskorten är snart klara
    * Musiker är en vän, liksom blomkillen och fotografen :)
    * Prel.bokat menyn
    * provsmakat och prel.bokat tårta
    * Hittat ett bussbolag som ska bokas.

    Det jag håller på med just nu är 
    - göra klar inbjudningarna
    - leta efter en lyxig bröllopsvit

  • Kerbaros

    Åh jag börjar äntligen bli klar med inbjudningskorten, det är bara texten som ska i och lite dekorationer.. Hoppas de blir fina!!

    Är det för tidigt att skicka ut inbjudningarna i början av juni och ha 2 månader till OSA? 

    Har även lite problem med vad jag ska skriva i inbjudningarna, vad som ska vara med osv. Är det någon som har några förslag? 

  • MabCar
    Kerbaros skrev 2010-05-20 20:50:44 följande:
    Åh jag börjar äntligen bli klar med inbjudningskorten, det är bara texten som ska i och lite dekorationer.. Hoppas de blir fina!!Är det för tidigt att skicka ut inbjudningarna i början av juni och ha 2 månader till OSA? Har även lite problem med vad jag ska skriva i inbjudningarna, vad som ska vara med osv. Är det någon som har några förslag? 
    Vi har oxå tänkt att skcicka inbjudningarna i början av juni. Vi har tänkt lite. Tillsammans med inbjudan så skickar vi med ett infoblad om bla övernattning, gåvor, mat.  Så här har vi tänkt ang vår text:

    <!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Cambria; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:3 0 0 0 1 0;} @font-face {font-family:Papyrus; panose-1:2 11 6 2 4 2 0 2 3 3; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:3 0 0 0 1 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-fareast-font-family:Cambria; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->


    Välkommen till vårt bröllop!


     


    Vi gifter oss i Ingarö kyrka


    lördagen den xx oktober 2010 klockan xx


     


    Därefter bjuder vi till bröllopsfest


    på xx


     


     


    xx & xx


     


     


     


    OSA: senast 1 augusti                                                             Klädsel: kavaj           



     

  • Kerbaros

    ja då det går att läsa =)

    Såg riktigt bra ut med inte så mycket text i, kommer ni skicka med någon form av informationsblad med mer information eller hur kommer ni göra?

  • SaraFreddy

    Vi gifter oss 10 oktober 2010!!
    Ett himla fint datum tycker vi =)

    Har bokat kyrka, plats för bröllopsmiddag med trerätters inkl. bröllopstårta, inbjudningarna är snart klara, bokat fotograf, fixat vrålåket från kyrkan till middagen.
    Bokat tid med min frisör.
    Toastmaster & Toastmadame är klart!
    Klänningen är inte bestämd, när är det dags att ta tag i den?

    Ser fram emot att få tips och ideér till våra oktoberbröllop!!

  • Muntrik

    Hej


     


    Vi gifter oss också den 10-10-10 på vår årsdag firar 9 år tillsammans!


     


    Klart:


    Tema satt höst- och naturtema


    Klänning (måste dock ändras lite)


    Kyrka och lokal


    präst, musiker och solist


    musik: i stort sett bestämt


    tärna frågad och sa ja


    fotograf tillfrågad


    gästlista i stort sett klart


    bestämt oss för att bjuda "alla" på kakbuffe eftervigseln och sen mat till dem närmsta på kvällen


     


    Stora saker kvar:


    inbjudningskort


    boka hotell


    skor och underkläder till mig


    vigselring


    kläder till sambon


     


    I det stora hela så känns det väldigt bra och jag känner mig inte speciellt stressad men vi får väl se när verkligheten springer ifatt mig!

  • MabCar
    Kerbaros skrev 2010-05-20 22:18:51 följande:
    ja då det går att läsa =)Såg riktigt bra ut med inte så mycket text i, kommer ni skicka med någon form av informationsblad med mer information eller hur kommer ni göra?
    Vi kommer att skicka med ett infoblad. Det vi hittils har kommit på är:

    * övernattning


    * gåvor


    * allergi


    * vägbeskrivning


     


    Kan ni komma på något mer?


     

  • bröllop 101009

    Nu är våra inbjudningskort skickade! {#lang_emotions_laughing} Vi gifter oss den 9/10 och har satt osa den 5 september.
    Vi vet att det är långt dit men vi har många släktingar och vänner som reser mycket i jobbet och därför behöver veta i god tid för att kunna hålla den dagen ledig.

    Jag var hos sömmerskan och blev mätt i förrgår och idag ska jag träffa henne i tygbutiken så att vi kan köpa allt material hon behöver...spännande

    Vi hade jättemycket att göra innan inbjudningarna gick iväg. Vi har en hemsida där vi har skrivit en hel del om festen och därför behövde det mesta vara klart innan vi skickade korten.

    Nästa steg för oss är att skaffa hindersprövning men det är lite för tidigt ännu. Däremot behöver vi kolla upp det här med namnbyte nu för visst är det så att man ansöker om det i samband med hindersprövningen? Vår kyrka vill ha in alla papper till pastorsexpeditionen i förväg så det är lika bra att få det klart så tidigt som möjligt.

    Appråpå det här med tårta så har vi valt att skippa den traditionella bröllopstårtan. Vi har i stället skickat en förfrågan till några av våra närmaste där vi bett dem tillverka var sin tårta till vår fest. Vi kommer att arrangera tårtorna på någon slags ställning som en alternativ flervåningstårta.
    Ärligt talat är ingen av oss någon tårtfantast och vi bryr oss inte ett dugg i hur det hela kommer att smaka, förhoppningsvis blir det ett trevligt minne. Och dessutom får vår släkt som inte är särskilt delaktig i planerandet av bröllopet ändå vara med och bidra med något till festen.

    Notan för det hela har klättrat några tusenlappar men vi tänker absolut hålla oss femsiffrigt på våra ca 60 gäster.

    Är det någon mer i den här tråden som börjar känna att det närmar sig nu? Det är snart bara fyra månader kvar för vår del...

  • elefi

    Här ska det blir 2 oktober 2010 lokal bokad ska boka vigel idag!!!

    Inbjudningskorten ska beställas och vi tänkte skicka iväg dem i början på juli...och osa i slutet på augusti hade vi tänkt oss är det för sent????? Klänningen jag vill ha finns bara i XL!!!!! hur kul är det när man är en S får leta vidare....ringar ska beställas i juni mat beställas dryck inhandlas tur man har semester snart, kan man dona med sånt. Hotell kluras det på barnens kläder ska kollas i höst ska ha svarta klänningar men tur man har tid på sig tror läget är under kontroll hihi...piff till lokaldekoration ska inhandlas ska göra lite fina detaljer med ett träd med små budskap med kärlek i tror jag blir fint!!!
    Önskar er alla lycka till med allt och vi hörs nog ingen !!!

    KRAM på er brudar i oktober

  • TalisQualis

    Klänningen är betald och klar! Nu är det bara att vänta på att den skall komma på posten! (Skräddarsys i usa) Hoppas så innerligt att den sitter som en smäck sen!


    Även hår och make är bokat. Väntar bara på att få bekräftelsen på den.


    Känns som rätt stora framsteg :)


     


    Sitter på nätet och letar skor till m2b. Nån som har nått tips på nån bra sida som inte är allt för dyra?


  • bröllop 101009

    Hej allesamman!


    Jag tycker inte att osa en månad före bröllopet är för sent. Men det beror ju på hur långt innan ni behöver meddela exakt antal gäster till era leverantörer. Vi har satt det en månad innan och det känns som gott om tid för oss. Jag är faktiskt förvånad av hur många som svarat redan inom en vecka. Mena jag har ändå förberett mig för en telefonkväll dagen efter osa för jag kan bara anta att många kommer att glömma bort det.

    Det där med finskor till män är ju helt hopplöst. Vad säger ni här? Med eller utan snörning? Spetsiga eller inte?
    Det finns ju en hel del skor och kostymer så här i studenttider så vi kommer nog ta en dag på stan och försöka hitta något snart.

    Men nu måste jag berätta om våra fantastiska framsteg...
    Jag har köpt tyget till klänningen! {#lang_emotions_smile} Det blev gräddvit thaisiden och 15 meter tyll!! 
    Det hela kändes så verkligt när vi stog där i tygaffären och såg allt tyg framför oss. Nu blir det verkligen bröllop.
    Sen var det lite av ett antiklimax att lämna kassen med allt tyg till sömmerskan och åka hem tomhänt.
    Jag som bara ville vira in mig i all tyll och leka prinsessa en kväll.

  • MabCar

    Har precis gjort klart alla inbjudningskort och dessutom klackat igen kuverten så läser vi igenom informationsbladet igen och märker att vi tappat ett ord.... Hur hade ni gjort? Skickat iväg eller gjort om?

  • Fialotta 78

    Jag hade nog skickat inbjudningskorten i alla fall om man fattar vad det står ändå. Folk kan ju alltid ringa och fråga. Blir kanske mycket jobb att göra om alla.

  • mammab

    Men gud har jag missat denna tråden??


    Gifter oss den 23 oktober, läskigt som sjutton..börjar närma sig nu och vi har knappt fixat någonting alls..


    håller just nu på fixar lite med budgeten, glömde visst bort att vi inte var miljonärer så måste skära ner några kostnader hehe..


  • Ida F

    Jag har haft lite ångest över att jag inte får ihop inbjudningskorten på ett bra sätt...de blev inte så fina som jag trodde i mitt lilla huvud... Har varit stressad över det. Och nu har vi gått och köpt ett parhus (ett helt underbart hus ) men så måste vi ju försöka sälja det vi har (bostadsrättsradhus) och det är ju en hel del jobb med det. Märkte vi... Nu ska vi alltså sälja bostad, flytta, bygga två verandor och lite annat fix... Dessutom ha lite semester och planera bröllop... Oj, hur lyckades vi med det här?? Well bara ta en dag i taget så kommer det nog att lösa sig. Vi har dock bestämt att vi beställer inbjudningar och alla trycksaker från calligraphen..Skönt så slipper vi den stressen.


Svar på tråden Oktober 2010