• Ida F

Oktober 2010

Vi gifter oss den 30/10-2010 finns det några fler som gifter sig i oktober i år? Hur har det gått med planeringen för er?
    //I

• Svar på tråden Oktober 2010
  • xaniara

Åh, jag vill vara med! Jag och fästmannen gifter oss också den 2:a oktober! Jag älskar hösten, och hoppas på en solig och klar dag med sådär frisk luft det bara går att få i oktober, med träder sprakande av färger :) Mulet, grått och regn gör absolut inget heller, tänk vad underbart att få vräka på med en massa levande ljus överallt, ute som inne...

Vi ska ha en borgerlig vigsel utomhus i Göteborgs Botaniska Trädgård (därför jag hoppas på åtminstone inte storm). Ca 50 gäster. Sedan mat med buffé och förhoppningsvis en underbart rolig fest.

Less wedding - more party! Vi väljer bort en hel massa traditioner vi tycker är onödiga, men skapar egna istället. Jag ska inte ha någon tärna, det blir ingen 'första dans' etc. 

eigollet skrev 2010-05-04 17:41:51 följande:
     Måste man ha DJ? Det blir ju så rysligt dyrt och vi har möjighet att bara ta med och plugga in datorn med vår spellista och sätta på random... 
    Absolut inte! Vi ska göra samma sak, och det har funkat alldeles utmärkt på alla våra större fester tidigare. Nu har vi nog inte varit uppe i mer än 30 personer som max, men de flesta spelprogram har inställningar som gör att låtar kan fadas mellan varandra, så det inte blir tyst mellan dem. 

Vad ni kan göra är ju att förbereda ett gäng olika spellistor efter tempo/stämning, och sedan växla mellan dem under kvällen. 

Viktigt att komma ihåg är bara att ha ett bra högtalarsystem, så man inte står där med enbart laptopens högtalare.......

• Kerbaros

Det här verkar som en kanontråd så här hänger jag på. Vi gifter oss den 16e oktober och har som det är nu beställt klänning, kyrka, lokal och i stort sett gjort klart inbjudningskorten. Bara lite klippande och klistrande kvar sen så.

Vad härligt att se att det är fler som inte ska ha DJ, den kostnaden kändes så onödig när de flesta på våran fest troligen inte kommer dansa utan prata.

• Gollagolla

Nu är inbjudningskorten klara och ligger och väntar på att bli postade. Skall bli roligt att få iväg dem.
    Vi skall ha våran son med oss på bröllopsresan så här blir det cypern med bamseklubb och allt. Hade också tänkt mauritius först men kände att det blev för lång resväg för vår kille och sen så är han väldigt förtjust i bamse Mauritius är helt klart drömresemålet men det får bli senare framöver.

• MabCar

Våra inbjudningskort är inte helt klara ännu. Igår var vi på Säby säteri och tittade. Det var jättefint och passar oss perfekt. Så nu kan vi börja skriva texten till inbjudningskorten. Vi planerar att skicka dessa i början på juni, vi har osa den 23 augusti. Tror ni att vi skickar korten försent?

• Gollagolla

Nej jag tycker inte att det är försent att skicka dem i början av juni. Hade tänkt posta mina i slutet av maj början av juni också.

• eigollet

Viktigt att komma ihåg är bara att ha ett bra högtalarsystem, så man inte står där med enbart laptopens högtalare.......

Haha, näej, det skulle ju inte funka! De har en hel anläggning på Sånga som vi får använda gratis till egen musik, men tar vi in DJ blir det lokalhyra och ev arvode till den vi väljer = nästan 9000 kr!!

Kära nån, då är det hög tid att beställa inbjudningarna alltså, det tar tre veckor att få dem!

• Gollagolla

Vi fick våra inbjudningar på knappt en vecka från calligrahpen. Skulle ta fem dagar efter jag godkännt skissen men det gick på två. Mycket nöjd!

• MabCar

Vill bara berätta att idag köpte jag min klänning, eller rättare sagt min mamma betalade den. Det blev en Lillyklänning och den klänningen som jag tittade på först. Så nu gäller det att hitta underkläder och skor för att sedan lämna kläningen till sömmerskan, då den måste lägga upp och tas in.

Har ni hittat era klänningar ännu?

• Kerbaros

Jag beställde min klänning för några veckor sedan, hittade en jag gillade men som behövde några ändringar så en skräddare erbjöd sig att göra den helt mycket billigare än vad den andra hade kostat utan ändringar så jag är jättenöjd!!! hoppas det blir lika bra som jag önskat!

När kommer ni boka catering och beställa tårta? jag har lite dålig koll på när sånt ska göras =)

• TalisQualis

Hej, här har ni en till som gifter sig i oktober i år! Kul att se att man inte är ensam!
    Vi kommer smita utomlands bakom ryggen på familj och vänner. Det är ingen som vet vad vi har i kikaren. Både kul och trokigt måste jag säga. Mest är det mysigt att det bara är vi som vet om det och kan sitta i lugnan ro och planera själva, men så är det ju vissa grejer man "går miste om" som att ha någon att prata klänning, hår, smink osv med samt att det blir ju ingen svensexa/möhippa för oss. Men på det stora hela att vi gör den här grejen, bara vi, väger upp det hela enormt och en sån liten detalj som möhippa kan jag klara mig utan (även om det hade vart kul)!

Nej gud vad jag är trött, kom precis hem från jobbet (har jobbat sen kl 13). Måste nog gå och lägga mig nu. Jag läser igenom alla inlägg i morgon. Såg lite snabbt att det var någon som hade en undran om hår/frisyr utomlands, jag återkommer i morgon när jag är pigg och kan läsa ordentligt ;)

Nitti natt

Svar på tråden Oktober 2010