• Carin o  Mikael

Skor från Matildas fest?

Någon som beställt skor från Matildas fest? Funderar på att göra det... Skulle vilja ha ett par i väldigt ljus skir färg med ett stpänne eller liknande.

Om man inte blir nöjd, går de då att lämna tillbaka trots att de är "specialbeställda"?

/C & M

• Svar på tråden Skor från Matildas fest?
  • asfaltsblomman

Beställde skor från Matildas fest och mina stövlar kom för tre veckor sedan, då ringde de från butiken och sa att de blivit lite fel. De skulle genast beställa nya om jag inte ville ha dem. Idag när jag kollar på hemsidan rear de ut mina skor som jag fick först och allting verkart vara fel på dem om man jmför med vad jag har uppgett i min beställning.

Satin stövel med rund tå. OBS: denna par har höga skaft. Ca 42 cm. Här är felet de ringde om, jag vill bara ha dem 20 cm höga 
    Klackhöjd: 6,25 cm  Jag beställde 4 cm klack
    Storlek: 40 1/2   Storleken ä helt galen, jag mätte min fot igen och den är 28 cm, vilket borde vara 37-38 i storlek, som jag vanligen har

Verkar inte som om nåt har blivit rätt när man tittar på det. Nu vill jag verkligen ha de nya så jag kan prova dem, ska vi skicka tillbaka och krångla kommer det ju ta sin lilla tid

• Lyckliga013bruden
    Moi mokulat skrev 2010-04-30 10:00:25 följande:
    okej men man vanligt vis är en vanlig 38 ska man ta 39 då?
    Nej, för jag upplevde de som lite stora i storleken. Så om du beställer en 38 och den är lite stor när du provar den så ska du inte få panik och byta till ett mindre par.

• Lilla Molnet

Jag har också hämtat mina skor idag från Matildas fest, lite för stora men som ni andra säger, man svullnar ju och hon skickade med extra inlägg i foten så med dem i sitter de bra, har spatserat omkring här hemma i dem i eftermiddag och de är sköna fast de är nya! Jag frågade ang att hon inte tar emot beställningar längre då min tärna hade tänkt att beställa skor från henne och då sa hon att problemet är att hon har så svårt att få tag i dem hon beställer skorna ifrån så därför tar hon inte emot nya beställningar. Hon visste inte om hon skulle börja ta emot beställningar igen.

• QueenT

Ett litet tips: divinityred.se kan man oxå designa sina egna skor, kostar inte så värst mycket mer än på Matildas fest. :)

• bruden i skogen

Mina var inte lite förstora. 38,5 få jag bruakr har st 36 eller 36,5

Så jag kan inte ha dem. Jag har sprungit runt hela dagen i två stora städer och försökt leta skor men itne hittat  något och jag gifter mig om 11 dagar. Det hinner helt enkelt inte komma rätt storlek till mej. Är så ledsen.... har ju inte tid att spendera mer tid på att leta skor...barfota är inget kul med en så fin klänning.

Matildasfest säger att leverantören inte hinner med och att hon fått för många beställnignar. Så ni som beställt och ännu inte fått, ha en B plan.

Det hade inte jag utan ltiade på att jag skulle få dem i god tid, som det var sagt, för om nåogt gick fel skulle det hinna fixa sej.

alla som man kan beställa av vill ha 2-3 veckor på sej så det är kört.

• Uppsalabrud2010

Leverantören som Mathildas fest har ligger på sjukhus. Fick nyss ett mail om att skorna inte kommer att bli klara i tid!

• bruden i skogen
    Uppsalabrud2010 skrev 2010-05-11 01:35:38 följande:
    Leverantören som Mathildas fest har ligger på sjukhus. Fick nyss ett mail om att skorna inte kommer att bli klara i tid!
    Hoppas ditt bröllop inte är nu då som mitt. För då hinenr du beställa från någon annan
  • ClaraH

Tänkte puffa lite för denna tråd. Jag är ute efter ett par bekväma dansskor, men de får ju gärna vara snygga också. Är det någon som köpt från Matildas på senare tid dvs. 2011 nu i vår?

• Freakie
    ClaraH skrev 2011-06-01 18:49:13 följande:
    Tänkte puffa lite för denna tråd. Jag är ute efter ett par bekväma dansskor, men de får ju gärna vara snygga också. Är det någon som köpt från Matildas på senare tid dvs. 2011 nu i vår?
    Jag har beställt skor därifrån precis i början av april, har dock inte fått dom än... Jag har ett par veckor kvar till bröllopet men börjar känna mig lite stressad över detta. När jag beställde stod det att leveranstiden för skor skulle vara 4-6 veckor. Det har nu gått 8 veckor...
  • ClaraH

Nu har jag förstått att man endast kan beställa det hon redan har i lager. Undrar om man kan beställa på samma sätt någon annanstans, jag var ju ute efter ett par röda.

• fru2011kanske

Jag beställde i slutet av april, och fick dem ca 4 veckor senare. Hon hade dock flaggat för att de har mycket beställningar och att hon inte kunde garantera att de höll sig inom 6 v.

Mina är verkligen superfina! Klämer lite , men jag har tid på mig att gå in dem så jag hoppas de sitter perfekt på bröllopet i aug. (Mina fötter är inte riktigt sko-vänliga så det är mer en regel än ett undantag att de inte sitter bra från början)

Jag var där och provade och det blev strl 38 som jag oftast har.

• bruden i skogen

Jzag beställde och fick 3 nummer för stora. Fick dem 3 veckor innan bröllopet och då han jag inte få nya så jag fick jaga i många affärer kan ajg säga innan jag hittade ett par bara 3 dagar innan vigseln. Så jag hade inte chansat

• ClaraH

Jag har fått mailkontakt med henne och hon är otrolig på att svara snabbt! JAg ska höra med henne om det går att beställa, hon hade inte så många röda i lager nu.

Svar på tråden Skor från Matildas fest?