• Lurad till att vara annan
    Äldre 13 Dec 12:25
    11845 visningar
    42 svar
    42
    11845

    Ofrivillig älskarinna

    Detta hände mig och jag behöver skriva av mig lite..

    Jag har lärt känna en kille, sedan i somras... Det har alltid varit en viss sorts spänning mellan oss.. någon konstig dragningskraft.. har inte riktigt kunnat förklarat det.. vi har flirtat med varandra men det har inet varit så mkt mer än så.. Jag har dock alltid tyckt att denna killen varit sjukt charmig.. Förtvå månader sedan.. blev det mer än flirt.. vi började umgås mer.. gå o fika.. det ena ledde till det andra.. vi började ha även ha sex... helt underbar sådan.. både han o jag va överens om att det va det bästa någonsin... Jag blev kär, riktigt förälskad.. visst han var eg inte mit typ.. men.. så som han fick mig att känna.. heeelt underbat och allt med honom kändes så rätt!! Dessutom bekräftade han alla dessa underbara känslor som jag hade med att han kände likadant.. jag började undra.. kan det vara så här bra?!?! Och nä.. det kunde det inte..

    En dag.. satte han sig ner o grät och berättade att... han hade flickävn sendan 5 år tillbaka.. !?!?! Jag blev sååå chockad att jag inte fick fram så mkt.. i samma veva säger han för första gången att han älskar mig.. Så... där är jag idag..

    Va gör man?! jag inser ju att killen är ett komplett svin.. samtidigt så försvinner inte mina känslor för honom på en dag sådär.. Jag VILL träffa honom samtidigt som jag HATAR honom för det han gjort mot mig.. och .. stackars han stjej...

    Kan tillägga att vi varit väldigt offentliga och att jag inte anade detta pga det.. På min fråga hur han vågat vara så pass offentlig med mig svarade han atthan är kär i mig och inte tänkte klart.. Nu säger han att han behöver tänka över sitt liv... JAG tror inte hna kommer att lämna henne och jag har själv sagt att jag inte vill vara tillsammnas med honom för HUR i helvete skulle jag någonsin kunna lita på honom.. Jag mår sjukt dåligt av hela historien och vet varken ut eller in... som sagt.. gränsen mellan hat och kärlek är hårfin..

  • Svar på tråden Ofrivillig älskarinna
  • lecaro­line
    Äldre 23 Dec 11:40
    #31

    Oj vad det är normalt att vara skit arg och vilja hämnas.
    Kanske inte är det bästa om ni har gemensama vänner, men man får ju en rik fantasi när man är i din situation

  • CeKe
    Äldre 23 Dec 12:06
    #32

    Klart normalt att va arg och antagligen väldigt sunt! Jag lekte med tanken att skicka ett anonymt brev till killens tjej =) Men gjorde det aldrig... Men tanken var skön

    Tror din ilska är din bästa hjälp att ta dig ur det här faktiskt! Och ett sätt att se att din självkänsla är intakt och att du själv vet att du är värd nåt bättre än ett smygförhållande med en kille som är så feg att han inte vågar välja!

  • Lurad till att vara annan
    Äldre 27 Dec 17:28
    #33

    ARG!!!

    Jag är så sjukt ARG!!! Vill bara skrika o gråta... kunde inte låta bli att kolla upp vem hans flickvän va igår.. hittade lite på nätet... och såg att hon är 10 år yngre än honom..... fick panik av att se hennes namn osv.. MEN samtidigt.. va fan... 10 år yngre.. tydligen blev han gubbsjuk i tidig ålder.. Han ringde nyss o jag sa väl en del väl valda ord till honom.. så nu är vi nog ganska mkt ovänner.. men.. det är kanske lika bra det.. jag orkar verkligen inte må såhär längre.. och det känns som om jag tappat respekten för honom allt mer... vem fan tror han eg att han är?! Dax att växa upp..... ARG!!!

  • CeKe
    Äldre 27 Dec 18:22
    #34

    Underbart jobbat! Fortsätt så, så kommer du snart må bättre!

  • Bride in the city
    Äldre 27 Dec 18:35
    #35

    Min uppfattning är att man ska tycka om och respektera sin partner. Det räcker inte att älska eller vara kär.

    Om det man känner beror på hur den andre agerar och denne agerar på sätt som gör en arg tycker jag inte att man har en vettig eller respektfylld relation.

    Det är väl kanske lätt att säga men min erfarnhet är att ju mindre drama och ju mindre funderingar hit och dit innan man ens har en relation är det bästa. Massa drama, känslor och funderingar innan man ens blivit ett par brukar sällan leda till en bra, stabil relation. Man riskerar att ha förbrukat all energi och litar inte på varandra. Kärlek kräver så mycket mer än känslor. Det handlar om att spendera sin energi och sitt engagemang på rätt sätt. Det kanske inte känns så intensivt eller dramtiskt, men det känns förbannat bra och man vet att den energi man läger ner också investeras istället för att förbrännas.

    Det TS beskriver är för mig något att likna vid att ta ut ett lån och förbruka det istället för att öppna ett sparkonto och se till att man får ränta på det man sätter in. För mig är äktenskapet ett bankkonto där man får ränta och tar ut ränta, inte ett lån där man börjar på underskott.

  • mittid
    Äldre 27 Dec 20:58
    #36

    Heja!!! Det är just det du behöver, tappa respekten för honom för han är inte värd någon... Han respekterar inte Dig inte sin bedragna tjej och troligen inte heller sig själv. Det blir sällan bättre av att han går med "vinst" = får utdelning för sitt respektlösa beteende... VARFÖR skulle han få en chans med Dig????? Var rädd om dig istället och gå vidare!

    Lurad till att vara annan skrev 2009-12-27 17:28:03 följande:


    ARG!!! Jag är så sjukt ARG!!! Vill bara skrika o gråta... kunde inte låta bli att kolla upp vem hans flickvän va igår.. hittade lite på nätet... och såg att hon är 10 år yngre än honom..... fick panik av att se hennes namn osv.. MEN samtidigt.. va fan... 10 år yngre.. tydligen blev han gubbsjuk i tidig ålder.. Han ringde nyss o jag sa väl en del väl valda ord till honom.. så nu är vi nog ganska mkt ovänner.. men.. det är kanske lika bra det.. jag orkar verkligen inte må såhär längre.. och det känns som om jag tappat respekten för honom allt mer... vem fan tror han eg att han är?! Dax att växa upp..... ARG!!!
  • Lurad till att vara annan
    Äldre 30 Dec 00:06
    #37

    Skriver av mig lite igen.. funkar bra som terapi för mig, och era svar hjälper mig enormt mkt.. Nytt samtal idag.. JAG har börjat tänka att jag blivit grundlurad från början, att han inte alls varit kär i mig, att han sagt att han älskar mig för att få sex... och detta har malt i mina tankar de senaste dagarna.. Jag HAR varit jobbig mot honom, jag har skällt på honom, jag har gnällt... jag har sagt taskiga saker om hans flickvän... FÖR ATT jag själv känner mig enormt sårad SÅKLART... Jag trodde att vi va ovänner pga det jag skrev sist.. men.. igår när vi träffades va han nästan som vanligt... han sa dock åt mig att jag MÅSTE sluta tänka på sånt som får mig att må dåligt, att jag måste sätta stopp för "negativa tankar" tsss... mao... ser han sin flickvän som en negativ tanke haha ;)Han säger att jag numera tittar på honom med blickar som om jag hatar honom och vill döda honom.. Ja... så har det blivit... och något "oss" finns verkligen inte i framtiden.. och jag undrar om det någonsin varit hans tanke.. eller bara jag som gått rakt i fällan....

    Vår situation är som sådan att vi kommer att träffas oavsett.. jag har bara så jävla svårt för hur jag ska hantera situationen... jag vill inte va ovän med honom, vill inte bråka med honom ... men... jag kan inte låta bli!!!!!!!!!!! Måste få ur mig allt jag vill säga... Jag leker fortf med tanken att kontakta hans tjej.. men... jag kommer själv bli lidande av det med tanke på att jag MÅSTE ha en "bra" relation med honom som funkar.... MEN den dagen när jag inte är beroende av den.. och den dagen kommer ju förr eller senare.. DÅ... fast känner jag mig själv rätt så... kommer jag berätta om tillfället kommer...

  • ELDRIN­G
    Äldre 30 Dec 01:26
    #38

    har inte orkat läsa hela tråden,bara ditt första inlägg så det är det jag svarar på...
    Men om han har kunnat göra så mot henne kommer han även kunna göra så mot dig-- det är hans "levnadsmönster" och förmodligen lär han inte bryta det.. kanske du inte ens är den första han varit med vid sidan om sin tjej!

  • ELDRIN­G
    Äldre 30 Dec 01:29
    #39

    om jag vore hans tjej skulle jag gärna vilja höra sanningen!!

  • mittid
    Äldre 30 Dec 11:05
    #40

    Tror du behöver just det du skriver... få ur dig tills det är "slut" på krutet/ilskan liksom... för att sedan börja på nytt och förhålla dig neutral till honom.

    Ni är båda bedragna och den du vill straffa med att berätta är ju honom... bra el. dåligt? Hämden är ljuv sägs det ju?! Den nöten blir iaf. svår att knäcka. Hur du än gör så tänk efter före och fundera på konsekvenserna, alltså undvik att göra det i affekt... Vänta lite så vet du vad det är värt att inte berätta/berätta. Vem blir det svarta fåret tror du?!

    "jag vill inte va ovän med honom, vill inte bråka med honom ... men... jag kan inte låta bli!!!!!!!!!!! Måste få ur mig allt jag vill säga"

  • Blivan­defrue­riksso­n
    Äldre 30 Dec 11:49
    #41

    Hade ett ex långt tebax som hade tjej när vi började träffas, han skulle göra slut, flytta bla bla bla. Sen kom det fram att hon hade ingen aning om allt han sa plus att de desutom försökte skaffa barn med under den perioden jag var inblandad. Jag kontaktade henne och sa som det var, hon flyttade ut samma dag och har inte träffat han sen dess. Jag var visst 4 "älskarinnan" kom det fram.. Men nu är hon gift lyckligt och jag gick vidare med..

  • Blivan­de fru 2010
    Äldre 30 Dec 22:43
    #42

    Försök gå vidare. Du är helt klart värd bättre! Som du skrev tidigar hur skall du kunna lita på honom? Hur charmerande han än är försök att gå vidare och hitta mr Right som du kan lita på till 100%. Kämpa på

Svar på tråden Ofrivillig älskarinna