Skulle du ta illa upp?
Skulle du ta illa upp om en kvinlig gäst kom svartklädd på ditt bröllop?
Skulle du ta illa upp om en kvinlig gäst kom svartklädd på ditt bröllop?
Jaaa jag vet, det e så stort!! Jag vill oxå ha d så men med en riktig tårta, haha=p
Nej.
Man kan väl antyda i inbjudan hur man vill att gästerna ska vara klädda.
Jag skulle ta illa upp om någon kom utan att ha piffat till sig alls. Jag gillar när det syns att folka har lagt ned lite engagemang på sitt yttre, och sedan har ju alla olika tycke och smak så JAG behöver inte tycka att det är snyggt. Men det ska synas att personen har ansträngt sig lite. =)
Jag skulle inte uppskatta om någon av gästerna hade en helt vit eller helt svart klänning. Om de bröt av med någon färg på skärp el dyl så tycker jag det är helt ok.
Men var jag tvungen att välja så hellre en gäst i helt svart än helt vitt.
Jag skulle ta illa upp om någon kommer i en helvit klänning! Däremot svart har jag inget emot, finns massa fina klänningar i svart. Kanske lite tråkigt dock...
Ja vad ska man säga, jag skulle nog inte ta illa upp om någon av de kvinnliga gästerna kom i vit eller svart knälång klänning - men jag förstår inte varför man skulle göra det. Svart känns fantasilöst och vitt känns som en svår färg att bära öht, om man inte är vid havet eller brud.
Jag skulle ta illa upp om någon kom i jeanskjol dock.
Hahaha ja jeans! Där går min gräns för min smak!
Andreas flicka skrev 2009-12-02 15:08:10 följande:
Jag skulle inte ta illa upp men jag tycker det hör till allmän hyfs att man inte klär sig i svart kläning när man är bjuden till bröllop
nej alla färger går bra för mig, man tager vad man haver ibland!
o som många har skrivit, svart har ju varit en bröllopsfärg i högsta grad!
fasiken vad vi skapar oss tankar o problem ibland!
Har varit på ett bröllop där tärnan hade en lång svart klänning! Jag reagerade faktiskt och tyckte att detta såg allmänt malplacerat ut ( inte bara färgen utan hela klänningen), men fick sedan höra att det var bruden som bestämt att tärnan skulle klä sig så. Bruden var dock klädd i helvitt och hade inga svarta detaljer, vilket hade gjort tärnans klänning mer förstålig.
Men jag tror inte änns jag kommer reagera på om gästerna har svart eller vitt på sig. Kommer ha andra saker att fokusera på den dagen...
Min tärna ska troligen ha svart klänning. Dock ej hellång och dessutom med cerisa detaljer.
Kommer att bli bamsefint.
Jag ska ha rosa/cerise bukett så det blir matchat hoppas jag.