• Superstarfia

Skulle du ta illa upp?

Skulle du ta illa upp om en kvinlig gäst kom svartklädd på ditt bröllop?

• Svar på tråden Skulle du ta illa upp?
  • Chris24
    Alexxxi skrev 2009-11-24 09:42:11 följande:
    I Libanon har vi inga klädkoder Chris inte ens när det gäller vitt. Jag såg mammas och pappas bröllops bilder i helgen och va helt chockad över hur många det va som hade vitt på sig! Sa till mamma men hon bara ähh det är vanligt, ingen bryr sig.Men jag hade inte tyckt om det faktiskt. Det hade stört mig. Kanske för att man e van vid det här i Sverige att vitt e "förbjudet". Men svart är helt ok kan jag känna =) Och alla andra färger som rött och lila lr va d va, det tycker jag bara är löjligt! Nånting man hittat på på senare år antagligen...
    Hittat på med lila & rött? huh?

Nää, iom vi ska ha vårt bröllop i Libanon mest troligt så vet jag också att klädkoder finns inte direkt, alla regnbågens färger är välkomna, inkl svart
    Jag kolla på min kusins bilder bara o där fanns många tjejer som hade svarta klänningar så det är nog inga problem, vitt skulle jag nog också ha liiiite problem med kan jag smått erkänna, "min" dag liksom För att va exakt ego..haha.
  • Alexxxi

Haha japp, har en tjej rött så betyder det att hon har haft sex med brudgummen, lila... vettefan vad det betydde men nån av tjejerna här vet säkert.

Löjligt liksom.

Chris24 skrev 2009-11-24 09:47:49 följande:
    Hittat på med lila & rött? huh?Nää, iom vi ska ha vårt bröllop i Libanon mest troligt så vet jag också att klädkoder finns inte direkt, alla regnbågens färger är välkomna, inkl svart Jag kolla på min kusins bilder bara o där fanns många tjejer som hade svarta klänningar så det är nog inga problem, vitt skulle jag nog också ha liiiite problem med kan jag smått erkänna, "min" dag liksom För att va exakt ego..haha.
  • Superstarfia
    Alexxxi skrev 2009-11-24 09:51:58 följande:
    Haha japp, har en tjej rött så betyder det att hon har haft sex med brudgummen, lila... vettefan vad det betydde men nån av tjejerna här vet säkert.Löjligt liksom.
    att man är ute efter att få sig ett ligg på festen.... ;)

tycker det är patetisk att man börjar hitta på såna saker...
  • Alexxxi

Riktigt patetiskt!

Kan förstå den "roliga" tanken bakom det hela men att vissa går in för det är ju pinsamt!

Hehe

Superstarfia skrev 2009-11-24 10:00:35 följande:
    att man är ute efter att få sig ett ligg på festen.... ;) tycker det är patetisk att man börjar hitta på såna saker...
  • Nordiskbrud

Jag personligen skulle inte göra OM assocearerna var färgglada och tex en svart klänning bröts av med ett färgglatt skärp/band. Svart klänning med ett brett rosa band, rosa skor och rosa väska, ev rosa schal eller liten bolero - snyggt och helt okej tycker jag. Men big no no för min blivande. Han tycker att svarta klänningar hör hemme i alla andra sammanhang utom bröllop. (Samma med mamma och svärmor).

• shakynose

Inte tagit illa upp, men fashionlovern i mig skulle gråta av medlidande för den fantasilösa stackaren i svart. På bröllop har man ju ett gyllene tillfälle att stila med glada färger och mönster så varför varför varför ta den svarta klänningen? Tråkmånsar!

• Chris24
    Alexxxi skrev 2009-11-24 09:51:58 följande:
    Haha japp, har en tjej rött så betyder det att hon har haft sex med brudgummen, lila... vettefan vad det betydde men nån av tjejerna här vet säkert.Löjligt liksom.
    Hahaha, VA?! Är detta sant?? ALDRIG hört talas om det! Och guuud vad löjligt, nej fy vad pinsamt att det ens finns såna tankar! hahaha, nej usch..

Och jag fick reda på det där med plast tårtorna i Libanon också, sant ju! Fast samma tårta med bitar alltså, går ut till folket innan men själva stora tårtan är av plast, hahaha
  • KatjaB
    Superstarfia skrev 2009-11-24 10:00:35 följande:
    att man är ute efter att få sig ett ligg på festen.... ;) tycker det är patetisk att man börjar hitta på såna saker...
    hahahah, då kanske man ska ta och gifta sig i lila själv då och hoppas på att m2b fattar inviten
  • Alexxxi

Hahaha ellerhur! Jaaa! Gud det med plasttårtorna stör mig som fan!! Det ser så mobbat ut att "dela" en plasttårta haha, men dem brukar va stora och maffiga=p

Chris24 skrev 2009-11-24 10:34:55 följande:
    Hahaha, VA?! Är detta sant?? ALDRIG hört talas om det! Och guuud vad löjligt, nej fy vad pinsamt att det ens finns såna tankar! hahaha, nej usch..Och jag fick reda på det där med plast tårtorna i Libanon också, sant ju! Fast samma tårta med bitar alltså, går ut till folket innan men själva stora tårtan är av plast, hahaha
  • Chris24
    Alexxxi skrev 2009-11-24 11:45:22 följande:
    Hahaha ellerhur! Jaaa! Gud det med plasttårtorna stör mig som fan!! Det ser så mobbat ut att "dela" en plasttårta haha, men dem brukar va stora och maffiga=p
    Men gud, hur kommer det sig att jag aldrig hart hört om denna koden innan ang lila & rött liksom?! Skumt.. och patetiskt ja.

Ja, fast fina jäkla tårtor dem gör alltså, med buller o bong i dem också såg jag, silket bröllop vi snackar här Alex, såg bilderna hemma hos mamma
    Värsta nyårs´firande möter bröllop för prinsessan! haha.
Svar på tråden Skulle du ta illa upp?