Skulle du ta illa upp?
Skulle du ta illa upp om en kvinlig gäst kom svartklädd på ditt bröllop?
Skulle du ta illa upp om en kvinlig gäst kom svartklädd på ditt bröllop?
Jag skulle verkligen inte ta illa upp om någon hade svart. Om det är en färg som vår gäst trivs i så ska den absolut ha det!
Skulle absolut inte ta illa upp, men om någon har vitt hade jag blivit besviken.
Skulle inte heller ta illa upp. Mig spelar det ingen roll va en gäst ha på sej, det viktiga är att gästen kommer och inte va den har på sig =)
Jag tycker verkligen inte att det skulle vara ok att ha en svart klänning på bröllop, just för att det är en sorgens färg vilket de allra flesta är medvetna om. Det handlar ju inte bara om vad bruden på bröllopet tycker, utan även andra gäster. Etikett handlar väl trots allt om att göra tillvaron smidig för alla genom att inte bete sig på vissa sätt som kan uppröra eller göra andra människor ledsna.
Nej, jag skulle absolut inte ta illa upp. Varför ska man hetsa upp sig över en sån "larvig" sak? Huvudsaken är att gästerna trivs
SÅ sant så sant :) Jag skulle inte ens reflektera över att svart skulle kunna vara fel!
Absolut inte. Skulle vara väldigt snyggt!
Skulle själv inte ta illa upp om någon hade en svart snygg klänning på mitt bröllop, däremot skulle jag inte vilja att någon hade vitt. Men om jag skulle gå på bröllop och hade tänkt att ha en svart klänning så kan man ju alltid ringa å fråga om de är ok. Vissa håller ju mycket på traditioner andra inte :)
Jag skulle inte gilla det. Svart kan man ha alltid annars, men på bröllop kan man gärna ha en annan färg.
Så länge dom inte kommer i en hel vit klänning så bryr ja mej inte, svart har en helt annan betydelse nu än hur d va förr i tiden!