• Bluebride

    Brudgum i kostym

    Vem har valt att gubben ska ha sin vanliga kostym?
    Har ni tänkt något extra till det?

    Min kille kommer ha en svart kostym, blå väst med tillhörande slips och sen en näsduk i samma färg. Ska ta bild när allt är hemma.

  • Svar på tråden Brudgum i kostym
  • My big fat Las Vegas wedding
    Paja skrev 2009-11-14 23:26:38 följande:
    Min blivande skall vi sy upp en ny kostym i Göteborg till, en riktigt skräddarsydd, det är han värd (min far bjuder på den till honom)Och den kommer vara svart med rött foder, sen blir det svart väst och röd jaquette (om det stavas så) och röd näsduk, blir lite roligare än bara en vanlig slips..
    Åh! Vad kostar det att sy upp en kostym?
  • idajohanna82

    Jag tycker att mannen ska ha det han trivs i! Min blivande ska ha kostym, väst och plastrong. Jättestiligt! Han provade först frack och frockcoat men eftersom han inte är så lång så såg han snyggast ut i vanlig kostym. Varför skulle det se konstigt ut till bröllopsklänning? Jag tycker det ser jättebra ut! Kram på er alla!

  • CeKe

    Jag tycker att det viktigaste är att både brud och brudgum känner sig vackra och bekväma! Jag kommer ha en klänning utan släp som jag själv valt ut och jag lägger mig inte i hans klädsel. Hans val är dock att skaffa en ny, snygg mörk kostym, väst och ja det som tillhör.

    Med tanke på att knappt någon sett honom i slips tidigare, kommer han va skitsnygg och otroligt uppklädd för att vara han! Och så kommer vi ju även ha valfri klädsel för gästerna, så vi har inte så mycket "etikett" beträffande klädsel i över huvud taget... Det passar oss bäst.

  • lovestory87

    Håller med CeKe, det viktigaste är att man känner sig snygga :P
    Min fästman kommer att ha svarta vanliga jeans och sen en vit skjorta, svart kavaj och nya svarta adidas sneakers till det ;D hot!

  • CeKe

    Härligt! Gillar när folk kör på "sin" grej och inte gör som alla andra bara för att man "borde"


    lovestory87 skrev 2009-11-24 16:43:18 följande:
    Håller med CeKe, det viktigaste är att man känner sig snygga :PMin fästman kommer att ha svarta vanliga jeans och sen en vit skjorta, svart kavaj och nya svarta adidas sneakers till det ;D hot!
  • lovestory87

    precis ;) jag kommer att ha vit kort klänning med volanger, svart sidenband i midjan och en stor rosett baktill, sen en svart stor rosett i håret, så båda kommer att se grymt coola ut :D


    CeKe skrev 2009-11-24 17:10:09 följande:
    Härligt! Gillar när folk kör på "sin" grej och inte gör som alla andra bara för att man "borde"
  • KatjaB
    Karl1970 skrev 2009-11-11 20:19:03 följande:
    Jag köpte min kostym ifrån www.suitopia.se Den kostade 2000kr och satt perfekt, jag hade lila lining med ett monogram dar det stod Kyrkans namn och datum.. Min bestman hade en likadan kostym med monogramet "Best Man"
    Vad kul att höra från någon som handlat därifrån. Min sambo har tänkt köpa sin kostym därifrån. Tror det gick på 2800 kr med väst till också. På bilderna ser de väldigt fina ut
  • Megi

    Vi letar för fullt efter en kostym/smoking i vitt, men har dessvärre inte lyckats hitta ngt än... Någon som har några tips på vart man kan hitta?

  • flowerlowa

    min blivande kommer ha kostym som han köpte för något år sedan på 70% rea. Sitter skitbra på honom, vilket är svårt att hitta då han är knappa 2m lång och smal, det mesta brukar vara som ett tält på honom för att det ska räcka på längden... men denna kostym sitter jättebra, tror han betalade 500:- eller omkring det. Till den kompletterar vi med en väst och kravatt(?), näsduk och corsage.. Skor hyr han troligtvis.

    Nu ska vi bara fundera ut vilken färg han ska ha på väst och kravatt.. tropr det blir beige/ivory/creme... jag ska ha en klänning i ivory, svarta skor. Buketten ska vara vit och grön med svart band. kommer bli så fint!

    tärnan ska ha svart klänning och en vit bukett. Marsalken kostym och näsduk + corsage.

  • Sassabrassamandelmassa
    Megi skrev 2009-11-28 22:39:47 följande:
    Vi letar för fullt efter en kostym/smoking i vitt, men har dessvärre inte lyckats hitta ngt än... Någon som har några tips på vart man kan hitta?
    www.suitopia.se, de har vita smokings och kostymer..
Svar på tråden Brudgum i kostym