Brudgum i kostym
Vem har valt att gubben ska ha sin vanliga kostym?
Har ni tänkt något extra till det?
Min kille kommer ha en svart kostym, blå väst med tillhörande slips och sen en näsduk i samma färg. Ska ta bild när allt är hemma.
Vem har valt att gubben ska ha sin vanliga kostym?
Har ni tänkt något extra till det?
Min kille kommer ha en svart kostym, blå väst med tillhörande slips och sen en näsduk i samma färg. Ska ta bild när allt är hemma.
så synd men det är bra ni åker till thailand, vår granne är redan där, han bor där under vintern, han åkte för snart en vecka sen, han kommer väl hem i april. Ja, eBay är ju bra ställe. Har gjort många fynd där, hoppas många kommer dimpa ner i brevlådan snart. Vill gärna ha min underkjol.
Zia 20090618 skrev 2009-09-29 11:33:50 följande:
Oh ja, allt tycks finnas till så mycket bättre priser där. Vi funderade på att låta sy upp även min klänning där men den är rätt avancerad och kostar bara dryga tusenlappen från ebay så det är ju lika bra. Ebay är gudasänt när man planerar bröllop:P
verkligen. har gjort så mycket fynd där och det är bra när man ska ha favors till gästerna. har betalt mellan $0.01-$2.00 per styck. Köpte min underkjol för 135 kr med frakt. så mycket köpt därifrån.
Min man köpte ny svart kostym, sedan hyrde han silvergrå väst och hade grå kravatt till det. Självklart vit skjorta då det högtidliga kräver det (även gäster ska ha det på ett bröllop).
min sambo kommer ha kostym.. han vill inte ha frockcoat, smoking eller jaquette så då är ju inte valmöjligheterna så många. Sen så kan han ju ha kostymen vid nåt annat tillfälle senare också.
Så det blir en kostym med väst i samma färg, dubbelknäppt kavaj och lite "rustik" känsla på tyget, dvs ganska grova trådar och matt tyg. Har kollat på ett tyg som är lite grå/brunt som han funderade på.. blir nog riktigt snyggt.
Skjorta vet jag inte, min klänning är i dark ivory, så han borde kanske ha en cremefärgad skjorta, annars blir det en vit. Jag vill att han ska ha fluga och näsduk i en gammarosa ton, men vi får se
Om min blivande hade fått bestämma så skulle han komma till vigseln i blåställ....skrattar.....han är en äkta skitgris/bonnläpp.....kepsen har han på sig nästan jämt....och så kommer jag som är en äkta stadstjej.....skrattar....men vi lär varandra nya vanor....jag går ibland i gummistövlar och han andvänder jeansen som jag köpte för 1000 kr till han och IBLAND tar han av kepsen......skönt att veta att han är min bonnläpp iaf...ler
vi ska beställa väst till min m2b, men är lite osäker på vad för stl vi ska ta. 40 är är en M står det och 42 är L. Svårt när han har både M och L på sina kläder. Inte fint när det är för tajt.. (skjortan ska ju få plats under med...) Men inte heller när det är för slapt :) jobbigt...
min m2b retas och säger att han ska vara viking över min döda kropp säger jag bara
Finns det några alternativ till de vanliga kostymerna/kavajerna/frackarna som ni kan tipsa om? Ser det konstigt ut om M2B bara har väst tex? Å vet ni nån sajt man kan hitta snygga hattar till män på? :) Många frågor ;)
mitt vanliga svar, ebay! NÄ, jag måste gå ner och starta upp pannan det börjar bli kallt