• Bluebride

Brudgum i kostym

Vem har valt att gubben ska ha sin vanliga kostym?
    Har ni tänkt något extra till det?

Min kille kommer ha en svart kostym, blå väst med tillhörande slips och sen en näsduk i samma färg. Ska ta bild när allt är hemma.

• Svar på tråden Brudgum i kostym
  • Nordiskbrud

Personligen tycker jag att det ser otroligt obalanserat och lite konstigt ut om killen bara har en vanlig kostym med slips och bruden värsta klänningen Kan vara lite okej med en snyggare väst + plastong men det ser ändå märkligt ut om inte brud och brudgum har samma klädkod.

Min M2b var inne på frockcoat ett tag men inte efter att han prövat det eftersom det var lite väl likt kostym (och han såg lite rolig ut i plagget). Så nu nog jackett men med en färgad väst + plastrong istället för den valiga grå om han inte ångrar sig tillbaka till frack. Han vill också vara snygg och finklädd

• Hemlig2009

Ska man vara riktigt noga så tillhör jacketten ett förmiddagsbröllop.

Sedan är det ju inte säkert att bara för att det är en brudklänning att det är "värsta klänningen" med spets, tyll, paljetter och meterlångt släp.

Nordiskbrud skrev 2009-10-22 20:38:59 följande:
    Personligen tycker jag att det ser otroligt obalanserat och lite konstigt ut om killen bara har en vanlig kostym med slips och bruden värsta klänningen Kan vara lite okej med en snyggare väst + plastong men det ser ändå märkligt ut om inte brud och brudgum har samma klädkod.Min M2b var inne på frockcoat ett tag men inte efter att han prövat det eftersom det var lite väl likt kostym (och han såg lite rolig ut i plagget). Så nu nog jackett men med en färgad väst + plastrong istället för den valiga grå om han inte ångrar sig tillbaka till frack. Han vill också vara snygg och finklädd
  • Plutten2010

Allt beror väl också på vilken typ av kostym m2b har.. plus att det beror på vilket typ av bröllop man har valt att ha..

Min sambo ska t ex ha skjorta med manschettknappar och tillsammans med en finare slips så tror jag absolut att vi kommer matcha varandra väldigt väl.

• viföralltid

Samma med min man :) Jag tycker han är jääääätte snygg i kostym, men han tycker han ser konstig ut och känner sej obekväm.

Bluebride skrev 2009-09-29 11:17:30 följande:
    min kille känner sig väldigt obekväm i kostym, men han är så snygg i det, även om han själv inte tycker det.
  • Bluebride

ja, stackars killar. Är ju kul när folk knappt känner igen honom, för ingen har sett honom i kostym

viföralltid skrev 2009-10-22 22:56:54 följande:
    Samma med min man :) Jag tycker han är jääääätte snygg i kostym, men han tycker han ser konstig ut och känner sej obekväm.
  • feministbrud

Det kan bero på att kostymen inte sitter så bra. De tre män som står mig närmast gillar inte kostym, men min man trivs i bröllopskostymen som sitter hur bra som helst. Pappa har nog också köpt en ny som är helt ok och hant rivs bättre. Brorsan går dock med samma gamla studentkostym och hatar att ha den på sig.

viföralltid skrev 2009-10-22 22:56:54 följande:
  • Nordiskbrud

Jag vet, och ska man ta det ännu längre så är jackett okej om "tillställningen" börjar innan 18 men men....

Det jag menade med klänning var väl mer ett exempel på hur extremt fel det kan bli. Men jag vid håller att så länge tjejen har en fotsid brudklänning (alltså en klänning som inte är en "kavaj" klänning) så tycker jag att det ser fel ut när killen har kavaj.

Hemlig2009 skrev 2009-10-22 20:43:11 följande:
    Ska man vara riktigt noga så tillhör jacketten ett förmiddagsbröllop. Sedan är det ju inte säkert att bara för att det är en brudklänning att det är "värsta klänningen" med spets, tyll, paljetter och meterlångt släp.
  • Karl1970

Jag köpte min kostym ifrån www.suitopia.se Den kostade 2000kr och satt perfekt, jag hade lila lining med ett monogram dar det stod Kyrkans namn och datum.. Min bestman hade en likadan kostym med monogramet "Best Man"

• Paja

Min blivande skall vi sy upp en ny kostym i Göteborg till, en riktigt skräddarsydd, det är han värd
    (min far bjuder på den till honom)

Och den kommer vara svart med rött foder, sen blir det svart väst och röd jaquette (om det stavas så) och röd näsduk, blir lite roligare än bara en vanlig slips..

Svar på tråden Brudgum i kostym