Brudgum i kostym
Vem har valt att gubben ska ha sin vanliga kostym?
Har ni tänkt något extra till det?
Min kille kommer ha en svart kostym, blå väst med tillhörande slips och sen en näsduk i samma färg. Ska ta bild när allt är hemma.
Vem har valt att gubben ska ha sin vanliga kostym?
Har ni tänkt något extra till det?
Min kille kommer ha en svart kostym, blå väst med tillhörande slips och sen en näsduk i samma färg. Ska ta bild när allt är hemma.
Min man hade inte (under vigseln) och ska heller inte ha (på festen) någon skild klädsel. Typ frack eler så. Tyckte det kändes onödigt att köpa dyra kläder som bara skulle användas en gång Ville inte hyra heller.
Han hade "bara" kostymbyxor och vit skjorta. Han är inte riktigt kostym-typne direkt.
Vid vigseln hade han en slips som matchade min klänning och på festen ska han ha en slips som är sydd av samma tyg som min klänning. (Ritat mönster och sytt helt själv!! *stolt* )
Men går ni aldrig på bröllop, dop, begravning eller annan tillställning (50-årsfest tex) där det krävs en kostym? Jag är helt förundrad över vuxna män som inte äger en kostym. Hur klarar man sig utan?
Flygande taxen skrev 2009-10-07 12:34:13 följande:
Tja... han har väl nog någon gammal, halvful kostym som vi använt tidigare.
Men eftersom han inte hade någon kostym sedan tidigare och inte heller ville använda en kostym under vigseln eller till festen så kändes det ju helt onödigt att köpa en till honom.
Blir vi bjudna på en tillställning där kostym är ett absolut krav så får vi väl lov att införskaffa en då. Men ja... han ville inte använda kostym, varför köpa en då?
Men överlag så tycker jag att folk i vår bekantskapskrets är rätt lediga då det kommer till klädsel (tack och lov för det!). T.ex. så har det nog inte varit kostymtvång på mina syskonbarns dop. Finbyxor, finskjorta och slips är det som gällt. Tror också att om det kommer någon tillställning där man borde ha nåt över skjorta, så kommer det att duga med t.ex. en mörk kofta/blazer el. likn.
Vi är väl inte kostymfolk bara
Flygande taxen skrev 2009-10-07 13:05:42 följande:
Många gånger handlar det ju inte om hur "ledig" man är, utan om att det vid högtidliga tillfällen krävs högtidliga kläder.
Sedan så ska man absolut känns sig bekväm i kläderna, ska min man på möte med jobbet så är det kostym och slips som gäller. Därför blir det rätt märkligt om han inte skulle haft det när han gifte sig. ´
Går vi ut på middag och känner för att klä upp så känns det som en trevlig och lättsam kväll det också, trots kostym på maken och kjol/klänning på mig.
Hemlig2009 skrev 2009-10-07 14:16:04 följande:
Var kan man köpa en snygg kostym som inte kostar multum? Jag är helt lost på sånt...
Sambon har en vision om vit linnekostym och färgad skjorta, och om jag väljer den klänning jag sett på så blir det riktigt snyggt!
Min blivande ska ha kostym på bröllopet. Vi var på Vingåker Outlet och köpte en superfin svart kostym från Tiger. Tror han betalade 1500 kr ist f 3500-4000 kr..
Flygande taxen skrev 2009-10-07 15:22:38 följande: