• sindri

    augusti 2010

    vi öppnar väl en tråd till då

  • Svar på tråden augusti 2010
  • Ankungarna

    VanessaB: Vi kommer också ha lila färgtema. Vi har tänkt blanda lavendellila med en lite mörkare nyans. inte rikigt plommon, men åt det hållet. Det blir verkligen underbart snyggt! :)

  • VanessaB

    Ankungarna: Det låter super snyggt! vi kör lila med pärlemor till. Har tänkt att sattsa på blommor som dekoration och enkla ljuskoppar på borden. Jag letar nu efter ett par lila snygga skor till klänningen. Har sett bilder där bruden haft ett par "färgglada! skor. Hur snyggt som helst =)

  • Superstarfia

    Vi gifter oss 7/8 i sundsvall.. verkar som att alla andra också kommer göra det.. när vi 11 månader innan vigseln ringde för att boka festlokaler va i stort sett alla bokade... men nu har vi äntligen hittat en.. :)

  • vi är tre

    de är i oslättfors kyrka som ligger utanför Gävle som vi ska gifta oss i.

  • nikitakatt

    Å, där var vi på bröllop i somras. Det är så vackert där!

    vi är tre skrev 2009-12-02 19:38:53 följande:


    de är i oslättfors kyrka som ligger utanför Gävle som vi ska gifta oss i.
  • vi är tre

    de var jätte länge sedan jag själv var där men jag tycker de är så vakert vid sjön och så.

  • Per och Rebecka

    Hejsan!
    Hoppar in här jag också. Den 14:e är vår dag, exakt sex år sedan vi förlovade oss (långt ifrån ettårsgränsen alltså).
    Kyrka och festlokal är bokad, inbjudningarna ute och ringen ligger i tryggt förvar.
    Känner att jag/vi kommit en bit, men när man läser här verkar flera kommit mycket längre!
    Men, men. Nu gäller det att njuta under hela året, eller egentligen bara i åtta månader till. Kom på det i dag. Det är exakt åtta månader i dag, eller två tredjedelar av ett år!
    Babbel babbel.
    Kul att läsa om allas förberedelser i alla fall!

  • VanessaB

    Någon som kan ge mig bra förslag på psalmer till kyrkan. Har förstått att man måsta ha minst 2 st.

  • fru HS

    Vi gifter oss den 21 aug!
    Vi har oxå precis bokat fotograf! More then words och Julian aWiklund. Hon är sååå duktig å jag är så nöjd med mitt val!

  • VanessaB

    Nu är det väldigt lugnt i den här tråden!! Hur går det för alla? För oss (läs mig) så är det ganska lugnt, har hunnit fundera både två och tre gånger på klänning och dekoration för festlokalen. har läst mina bröllopstidningar ett par gånger nu och får nya ideèr hela tiden!

  • Ankungarna

    Det är rätt lugnt på våran front också... nu har vi iaf bokat catering och tårta och så. Det känns skönt eftersom det är en så stor del.

    Nu är vårt största problem tärna, marskalk och värdpar. Det är verkligen svårt! Vilka ska man välja? Vi har tänkt att ha en tärna, en marskalk och 2 värdpar (2 killar + 2 tjejer). Jag har svårt att bestämma vem jag vill ha som tärna för jag har en syster och så två väldigt nära kompisar. *suck* Jag hoppas verkligen det löser sig snart...

    Tänk vad mycket det är man måste tänka på och bestämma!

  • Trollmor 86

    Det är rätt lugnt på vår front också. Sitter och väntar på att det ska bli den 8e mars så jag kan bli snittad och sedan få prova ut en klänning.

    Det vi funderar mest på nu är värdpar och toastmaster. Det är svårt. Vi vet inte riktigt vilka vi vill ha som det. Eller vi kommer själva vara värdpar.. men vill ha ett vice värdpar som kan hjälpa oss.

Svar på tråden augusti 2010