• sindri

augusti 2010

vi öppnar väl en tråd till då

• Svar på tråden augusti 2010
  • MrsTJ
    Paja skrev 2009-10-12 22:10:18 följande:
    MrsTJ: Har den stora frågan kommit än? Vi är ju snart i mitten av oktober??-nyfiken-
    här hemma väntar vi fortfarande med spänning, men jag anar att det är i slutet av nästa vecka... den som lever få se! :) själv preliminär planerar jag lite medan jag väntar.. tragiskt? :P
  • marlinire

Hej allihop!

Min M2B friade den fjärde augusti i ar. Fran början tänkte vi en lite längre förlovning och bröllop 2011, pa grund av andra inplanerade bröllop bland vänner och släkt. Nu har ett bröllop förskjutits till 2011, och ett blivit (tyvärr... ) avblast pa obestämd tid. Sa, vi tänkte, att vi försöker fa ihop alla praktiska detaljer, och om allt klaffar, gifter vi oss antingen 21 eller 28 augusti 2010 :)

Sitter som bäst och funderar pa att beställa kinaklänning - känns som om att beställer man nu, sa har man tid nog att hitta en annan om det inte skulle ga vägen.

Har visning av slottet där vi (antagligen) vill vara inbokad den 7:e november. Kanske ska nämnas att vi bor i Luxemburg men ska gifta oss i Sverige, sa det blir mycket planering här, och massa saker att hinna med de ganger jag hinner aka till Sverige. Borgerlig vigsel, sa vi behöver inte boka kyrka - kommer antagligen ha ceremonin i slottsparken.

MrsTJ - fingers crossed! Vad är det som far dej att tro pa slutet av nästa vecka, om man far vara lite nyfiken?

• Leilani

Vi ska gifta oss den 14 augusti och vi har bokat festlokal, byggt om vigsel platsen, bokat fotograf, vigsel förätare samt bestämt avtal med sömerska fast den exakta klänningen inte är bestämd än. Det svåraste att bestämma kommer nog vara ringarna tror jag. Det mesta annat har vi bägge två en klar uppfattning om hur vi vill det ska vara

• MrsTJ
    marlinire skrev 2009-10-14 19:04:03 följande:
    MrsTJ - fingers crossed! Vad är det som far dej att tro pa slutet av nästa vecka, om man far vara lite nyfiken?
    jämn födelsedag på torsdag nästa vecka, precis en vecka kvar! och när jag frågade själv "sabbade" jag hans planerade tidpunkt lite, så jag tror att han vill ah det speciellt. och ja, han verkar vara lurigare än vanligt.. vi får se. men jag erkänner att jag nog blir besviken om jag har fel :)
  • SofiaåPetter

Hej! Vi ska oxå gifta oss i augusti, 7e som jag såg att nån annan oxå hade som datum. Ett magiskt datum;). Vi bor i Örebro och ska gifta oss i Nora kyrka. Har ni andra något särskilt tema som ni kör på? Försöker tänka lite vilka blommor som är i säsong just då och vilka färger som är vanligast på blommorna i augusti

• MrsTJ

en dag kvar.. tyvärr tror jag att mina aningar har varit felaktiga. men vi får se, den som väntar på något gott,väntar aldrig för länge (säger de iaf...)

• FrökenBloom

En till som ska gifta sig 7:e aug! Har frossat igång med massa planering och har kommit ganska långt(enligt mig) men det är bara för det är så himla roligt!!

• trusla

Vi ska gifta oss den 21 aug 2010 i Stockholm.

Det kommer bli ett utomhusbröllop. Plats och vigselförrättare är bokade. Tror vi kommer skicka ut inbjudningarna i mars.... fast helst vill jag göra det redan nu *sss*

Det som är kvar är klänning och musik ... vilket verkar supersvårt att få tag på till bra priser =(
    tur att vi har lite tid på oss.

Är det någon mer av er som gifter sig i Stockholm ?

• Freddie83

Den 1 augusti 2010 är det bröllop för vår del i Stockholm. Riktigt spännande och roligt!

Vi har bokat kyrka och håller just nu på och letar efter en lokal som vi trivs med. Det knepiga här är att få till en bra plats till ett inte allt för högt pris. Något förslag i norrort?

• SofiaåPetter

Kul med flera som gifter sig den 7e:)! Men alla augustibrudar har ju valt en fantastiskt månad;).

Ja, vi har också kommit långt i planeringen och det är ju som du säger FrökenBloom att det bara är så himla roligt. Och skönt också, för då kan man ta små pauser om man behöver längre fram och slipper stressen som så många pratar om. Man vill ju att planeringen bara ska vara ett lustfyllt och romantiskt projekt för paret, inte stress som leder till bråk och tråkigheter. Känner inte alls igen mig i det. Här är det bara rusfylld glädje på alla håll och kanter:).

Kyrka, lokal (som fixar all mat och dryck och har personal), präst, transport, gästlista och budget är klart!

Svar på tråden augusti 2010