• sindri

augusti 2010

vi öppnar väl en tråd till då

• Svar på tråden augusti 2010
  • EmmiPemi

Hänger också med här, vi gifter oss 14/8 2010 i Västerås.Det är skönt att höra att det inte bara är jag som är tokig och är ute i så god tid:)

• SofiaåPetter

hahaha! Nej EmmiPemi, du e smart som är ute i god tid tycker jag;)! Det e ju så kul och tänk att vi slipper all stress sen. Å vi hinner ändra oss om man kommer på bättre idéer till bröllopet och så hinner man tom ta en planeringspaus längre fram om man tröttnar lite på allt som handlar om bröllop. Stressfritt, bråkfritt och bara kul:)!

• Nettis82

Hej,

vi ska också gifta oss den 7 augusti lite utanför Nora.

SofiaåPetter: Tänk, då står vi brud på samma dag och nästan på samma ställe..Kul!

• nikitakatt

Vi gifter oss också i Stockholm, den 7 augusti =) Vi har bokat Ekerö och har festen i deras hembygdsgård, håller med om att lokalletandet i Stockholm är svårt, kändes nästan hopplöst ett tag innan vi bestämde oss.

Jag har precis köpt papper till inbjudningskorten så längtar jag tills jag ska börja göra dem.

• TildeCecila

Hej!
    Vi gifter oss den 21 Augusti på Åland. Tills dess ska vi ha flyttat tillbaka dit, just nu bor vi utomlands. De försvårar ju planeringen en del men vi kommer endast ha ett litet bröllop så de ska nog ordna sig vigsellokal är bokad och efter ett samtal till församlingen så ska präst inte vara några problem, dock kunde dom inte säga vem som kommer bli vår präst utan de bestäms först i maj 2010. Vi har våra kläder färdigt redan och ringar ska köpas under december månad för att sprida ut kostnaderna lite. Dock har vi en jättetur att min mamma vill betala middagen efter bröllopet så där försvann ju direkt den största posten på vår lista.

• RebeckaMorgan

Vi gifter oss den 28/8-2010 i Stenbrohults kyrka utanför Älmhult ♥

• SofiaåPetter

Nettis82!!! Vad kul! Vart ska ni gifta er? Och var ska ni ha festen? Berätta:)

• Nettis82

Vi ska gifta oss i Finnsjöstrand, det ligger vid Järnboås kyrka. Vi ska ha festen i bygdegården som ligger där. Det är jättevackert, ligger precis vid vattnet. O så är det en dansbana mellan själva festlokalen och vattnet. Det är väldigt lummigt och vackert så vi är väldigt glada över vårat val.

Var ska ni ha festen?

• SofiaåPetter

å vad fint och härligt det låter!!!

Vi ska ha festen på Åkerby Herrgård. Sen sover vi och alla gästerna över där och så har vi bröllopsbrunch dagen efter och presentöppning då. Jag hoppas verkligen det blir lyckat. Det känns otroligt skönt att personalen på Åkerby fixar allt. Men jag vet nästan ingenting alls om varken stället eller dem nya ägarna så jag hoppas dem är bra. Vet du nåt om Åkerby Herrgård???

• Nettis82

Jag vet att det brukar vara en kursgård, är det de stället du menar?

Jag har aldrig varit där själv, bara åkt förbi.

Vi ska inte gifta oss i kyrkan utan nere vid vattnet, vi ska dock ha präst. Vi fick lov att preliminärboka kyrkan om det skulle regna den dagen så det var ju verkligen snällt av dom.

Vad skönt med personal som ordnar allt, vi ska göra det mesta själva som har med dekorationer att göra. Mat har vi en kock som ska laga och så ska jag ha serveringspersonal.

Vi har kommit en bit i planeringen och prästen är bokad så det känns skönt. Ska snart börja skissa på inbjudningarna, ska skicka ut dom i god tid eftersom det är semestertider.

Har du satt något datum för utskick?

Svar på tråden augusti 2010