augusti 2010
vi öppnar väl en tråd till då
vi öppnar väl en tråd till då
Tack vad snällt! Vi har faktiskt inte bestämt den posten än =) Den ökar ständigt.. Först tycker man 5000 är mycket sen tycker man 7000 är mycket och sen blir gränsen 10000.. du vet hur det blir =)
Gifter mej 14/8 2010 så jag hänger också på. Hur långt har ni kommit? Vi har bokat kyrka men inget mer. Vi ska gå till Panduro i morgon och få inspiration till inbjudningskort, ska antagligen ha svart och vinrött i färgerna men längre än så har vi inte kommit.
Jag gick också till panduro för att få inspiration och kom hem med papper till inbjudningskorten =)
Vi har bokat kyrka, festlokal, kollat upp men ej bokat catering, har frisör/makeup, transport för oss, är på g att beställa klänning och skor och har möte med fotografen nästa vecka..
Så en bit har vi kommit iaf =)
Hej, hej! :)
Vi gifter oss den 7 augusti -10, i lilla Vårgårda. Så jag tänkte hoppa på den här tråden jag med...
Än så länge har vi: Bokat kyrka, festlokal, vigselförrättare, solist, frisör och fotograf. Vi har även kikat upp catering och bröllopstårta, men inget bokat där än. Klänningen köpte jag nu i torsdags! :) Och sen har jag köpt material till inbjudningskort. Vi tänker göra en liten kombination: köpa färdiga kort, men göra insidan själva och piffa upp det lite.
Så vi har också kommit en bit på väg, men har mycket av det roliga kvar!
Det där med hur långt i förväg man ska skicka inbjudningarna är verkligen svårt...
Välkommen ankungarna, vi gifter oss också den 7 augusti och vi funderar på att skicka inbjudningarna i mars.. hur tänker ni? Tycker också det är jätte svårt..
Hejsan!
Jag hoppar också in här. Ska gifta oss den 7 augusti vi med. I en kyrka strax utanför Lidköping.
Än så länge har vi bokat kyrka, festlokal, frisör, hotell för natten, tårta och budgeten på 40000 hoppas vi att vi kommer att hålla, än så länge går det bra.
Fotograf ska vi träffa på tisdag. Har preliminär bokat honom i alla fall. Designen på save the date korten är klar samt inbjudan. Måste bara skriva ut allt och knyta band och sånt.
Kommer skicka ut save the date korten runt jul/nyår någon gång då vissa vi ska bjuda alltid har saker på gång så lika bra att vara tidigt ute. Inbjudningarna ska vi skicka ut runt mars/april någon gång.
Vi gifter oss den 7:e aug!!
Funderar på att skicka ut inbjudan i slutet på april och osv senast v 24 (innan alla gårpå sem!)
Har ingen aning om hur inbjudningarna ska se ut - vill gärna ha tips! svart,vitt rött är temafärger
Ser fram emot detta så mycket!
Hej på er!
Vi gifter oss den 7:e augusti i Österbotten, Finland, så jag hakar på här jag med!
I princip så har vi klart kyrkan o festlokalen... Håller på och "förhandlar" med bandet.. Har mycket tankar kring temafärger, men jag har inte alls lyckats komma med så mycket som ett förslag till fästmannen... :) Mycket har vi inte gjort, men vi hinner helt säkert :)
nikitakatt: Jag tror att vi tänker skicka ut inbjudningarna i slutet av mars eller i början av april. Innan folk har börjat planera sin semester allt för mycket. Man vill ju inte att folk ska vara borta. Men de flesta kan man väl upplysa lite diskret förväg...
Och sen sätta en OSA-datum i början av juni kanske? eller vad tror ni andra?
Askungarna, det tror jag blir bra. vi funderar ju också på mars eller så..
Cylt, hur gick det med fotografen? Vi har ev en på gång som verkar jätte bra utifall ni inte hittat något än?