• Martinaa

    MAJ 2010 del 3

    Hej alla majbrudar! Dags för ny tråd! Här är den gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3439272-1.html

    Tänkte vi kunde köra en liten datumlista med samtliga här i första inlägget. Hur mycket information ni vill ha med väljer ni själva. Skriv ert datum så ska jag lägga in er (och rätta mig om jag skrivit fel nånstans eller om något ändras).
    KV = Kyrklig vigsel
    BV = Borglig vigsel

    1 MAJ

    8 MAJ
    Lilleke

    14 MAJ
    Ninnalotta

    15 MAJ
    Snuttfia - Borås
    Fröken Strössel - Utomhus
    CiaLovesAndreas
    johi77
    Martinaa - 25 år, Borås, KV
    a n n a
    EmMagnus
    20100515
    maj2010

    22 MAJ
    BlueBride
    l8ol

    29 MAJ
    Nu gifter vi oss
    MV85
    UBW
    Mamli
    SofieOchJamie
    clin
    Tattoo82

    Nu kör vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-03 13:36
    **********
    Okej ändring! Eftersom jag inte kan ändra redan publicerat inlägg så har jag gjort en egen lista och laddat upp här: www.martinaa.se/datum.asp (ja, jag är ledig idag och har inget att göra )

    Meddela mig om något ska ändras eller uppdateras!

    **********

    Kom igen nu brudar och se om vi kommer över 1000 inlägg i den här tråden!

  • Svar på tråden MAJ 2010 del 3
  • shamrock

    Avalon75: Luktärtsbuketten är jättefin. Den är så somrig och gör en glad. Den gillade jag men det var fler som var läckra av de du lagt in.

  • jaao

    Mailade ansvarig för vigsellokalen, fick boka den nu
    Idag känns allt bättre igeeeen *glad*

    Men nu till den stora frågan,
    vilken TID ska man ta?
    Vilken tid för vigsel har ni?

    Vi ska ju inte ha någon fest utan bara middag,
    borde inte 16.00 bli bra?

  • Fröken Strössel

    Vad skönt jaao, härligt att det löste sig!

    Vi har vigsel 15.30. 16.00 tror jag blir bra om ni "bara" ska ha middag.

    Jag är glad! Fick precis veta att det hotellet vi helst velat bo på fått en avbokning så nu kan vi bo där. Rum med havsutsikt, jag längtar

  • Hillena

    Vad härligt! Det är alltid ett stressmoment innan man bokat kyrka och lokal!
    Vi ska faktiskt gifta oss ganska sent, 17.00 blir det. Men sen har vi fest hela natten :) Så det känns bra + att man slipper stressa allt för mycket under dagen.


    jaao skrev 2009-12-02 14:56:52 följande:
    Mailade ansvarig för vigsellokalen, fick boka den nu Idag känns allt bättre igeeeen *glad*Men nu till den stora frågan,vilken TID ska man ta?Vilken tid för vigsel har ni?Vi ska ju inte ha någon fest utan bara middag,borde inte 16.00 bli bra?
  • jaao

    Fröken Strössel skrev 2009-12-02 15:09:52 följande:


    Vad skönt jaao, härligt att det löste sig!Vi har vigsel 15.30. 16.00 tror jag blir bra om ni "bara" ska ha middag.Jag är glad! Fick precis veta att det hotellet vi helst velat bo på fått en avbokning så nu kan vi bo där. Rum med havsutsikt, jag längtar
    Åh va hääärligt
  • CiaLovesAndreas
    jaao skrev 2009-12-02 11:21:19 följande:
    CiaLovesAndreas skrev 2009-12-01 22:12:08 följande:
    Min svägerska hade vitchoklad med passionsfrukt, spännande kombination och såååå god! funderar på att sno hennes idé
    Ja, det där med smaker är inte det lättaste. Tur att vi får tre alternativ att smaka på. Jag är ju då svag för choklad så det kommer ju vara ett givet alternativ
  • Avalon75

    Luktärterna är den som heter bukett 5.
    Jag är lite inne på det faktiskt.
    Som ni säger känns somrigt.

    Angående tårta velar vi=jag mellan vit prinsess och en moussetårta. Moussetårta är godare, men en vit prinsess kan man ju dekorera vacker med riktiga rosor.
    Åh dessa val! Dagens i-landsproblem...

  • Avalon75

    Och tar vi moussevariant blir det bakelser till gästerna och minitårta till oss, det tycker jag ser gulligt ut..., men helvit tårta med röda vackra rosor är ju oslagbart utseendemässigt, tycker jag då...

  • EmMagnus

    Läste ni inlägget som Kjell Präst hänvisade till?
    Det är tydligen vi som är självupptagna och ego... Enligt Ribbing är det ok att ha en reservlista. Fast jag hade nog ändå känt mig lite olustig.

  • veromartin

    Oki Så Ni har redan planer på att skicka iväg inbjudningarna..Aj då då ligger jag efter!! Gjorde precis klart mallen för inbjudningarna och programmet igår..men har inte införskaffat allt material till alla kort än..Uch känns lite stressigt detta..

    Det var meningen att vi skulle gifta oss den 31/7 från början..men sen fick vi reda på att Tärnan blivit gravid och hon ska ha bäbis just den 31/7 så ombokning av kyrka och lokal fick vi göra förra veckan..Puhhh...

    Jaja bara bita i det sura och jobba på då..
    Ha en bra dag allihopa

  • Kråke

    Hejsan alla!
    Här är en till som planerar bröllop i maj 8e närmare bestämt.

    Skulle vilja veta hur långt har ni kommit i era planeringar m.m.?

  • Avalon75

    @veromartin
    Nej, herregud! Vi ska inte skicka inbjudningarna förrän om 1,5 månad cirka.
    Tycker det är väl tidigt att skicka dem redan. Det är ju cirka ett halvår kvar och bara för att det är superviktigt och extremt roligt för mig och min blivande man med VÅRT bröllop så är det ju knappast det för andra...
    Jag skulle kunna prata bröllop heeeela tiden, men då skulle nog de flesta i min omgivning tröttna rätt snart...

    @Kråke
    Vi har kommit en bit åtminstone:
    Kyrka och festlokal: bokat och klart
    Brudklänning: hänger hemma
    Specialuppdrag; tärna, marskalk och solist: tillfrågade och samtliga har tackat ja!
    Trycksaker: utformning och tillverkning påbörjad
    Frisör och smink: bokat och klart
    Romantiskt get-away efter bröllopet: bokat och klart
    Band: bokat och klart

  • Tattoo82

    Nu har jag inte varit in på några dagar igen men tror jag läst ikapp det mesta. Vi har haft slutbesiktning på huset idag så nu är det vårt!! Ska lägga golven själva nu så hoppas vi på att flytta in i slutet på nästa vecka.

    ÄNTLIGEN är det mindre än 6 månader kvar till bröllopet så nu fick vi boka vår lokal! Så skönt att ha det gjort.
    jaao - Den ligger i uppland om du var intresserad av det?

  • Tattoo82

    Har förresten också börjat tveka om vilken tid vi ska ha för vigseln. Har bestämt oss för att ha den vid festplatsen nu och hade tänkt börja kl 15. Men när jag satt och gjorde lite tidsschema över dagen så verkar det bli väldigt lång tid mellan vigsel och middag... Tänkte ju ha lite lekar och mingel och sånt då men typ 2½ timme känns kanske lite överdrivet?! Bättre att börja vid 15,30-16 istället?

    Sen har jag bekymmer över min syster som också är min tärna... Hon har berättat att hon och hennes man inte har det så bra just nu och går i skiljastankar. Känns inte kul att gifta sig om de ligger i skiljsmässa då och förstår att hon inte kommer känna så engagerad som tärna heller.... Funderar på att fråga en kompis om hon också vill vara tärna nu. Hur skulle ni göra?!

  • Ananias

    tattoo82- fråga din syster om hon känner att hon inte vill vara nu. Jag tror att hon vill det ändå! Det är ju trots allt länge till bröllopet och då har hon säkert börjat må bättre igen.
    Jag skulle absolut vilja vara tärna til min syster även om jag hade det kärvt i ett förållande

    vi ska gifta oss 15.30 och klara med det ca 16-16-15. sen ska vi fotta oss och så och så blir det brudskål 17.00 och sedan middag. Det känns lagom tycker jag..då får gästerna som max snurra runt i 45 min innan vi kommer och det börjar hända saker

  • Martinaa

    Hahahaha, chefen här!

    Hej och välkomna hit Kråke och Veromartin! Hoppas ni ska trivas här lika mycket som vi andra! Ni är båda upplagda på datumlistan!

    Tiden går, och det är nu tre månader sedan vi startade denna tråd, så nu är det dags för nummer fyra! Hoppas det är okej att jag tog mig friheten att starta den, trots att jag inte längre är en äkta majbrud...

    Maj nummer 4 hittar ni här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

    Welcome!

  • EmMagnus

    Martinaa: Jag tror att vi räknar med att du tar tag i det Tack för att du är en sån fixare!!! Utan dig hade denna tråden inte varit så mycket.

  • Martinaa
    EmMagnus skrev 2009-12-03 21:19:56 följande:
    Martinaa: Jag tror att vi räknar med att du tar tag i det Tack för att du är en sån fixare!!! Utan dig hade denna tråden inte varit så mycket.
    Ojoj, ta inte i i överkant nu! Det är alla vi här som gör tråden till vad den är! Jag gillar verkligen att följas åt med er alla här, och hoppas få göra så ända fram till maj, och kanske en bit efter det också!
Svar på tråden MAJ 2010 del 3