• Martinaa

MAJ 2010 del 3

Hej alla majbrudar! Dags för ny tråd! Här är den gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3439272-1.html

Tänkte vi kunde köra en liten datumlista med samtliga här i första inlägget. Hur mycket information ni vill ha med väljer ni själva. Skriv ert datum så ska jag lägga in er (och rätta mig om jag skrivit fel nånstans eller om något ändras).
    KV = Kyrklig vigsel
    BV = Borglig vigsel

1 MAJ

8 MAJ
    Lilleke

14 MAJ
    Ninnalotta

15 MAJ
    Snuttfia - Borås
    Fröken Strössel - Utomhus
    CiaLovesAndreas
    johi77
    Martinaa - 25 år, Borås, KV
    a n n a
    EmMagnus
    20100515
    maj2010

22 MAJ
    BlueBride
    l8ol

29 MAJ
    Nu gifter vi oss
    MV85
    UBW
    Mamli
    SofieOchJamie
    clin
    Tattoo82

Nu kör vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-03 13:36
    Okej ändring! Eftersom jag inte kan ändra redan publicerat inlägg så har jag gjort en egen lista och laddat upp här: www.martinaa.se/datum.asp (ja, jag är ledig idag och har inget att göra )

Meddela mig om något ska ändras eller uppdateras!

Kom igen nu brudar och se om vi kommer över 1000 inlägg i den här tråden!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 3
  • Waldekranz

may2010, hur sitter ni (brudparet)?

Vi har varit jätte inne på runda bord men sen har vi stött på mycket problem med det. Om man säger att det är en rektangulär festlokal så kommer brudparet sitta till vänster och sen alla andra bord och sen dansplats och sen underhållningen längst till höger om ni förstår vad jag menar. Detta innebär att väldigt många kommer hamna med ryggen mot antingen brudparet eller scenen. Samt vår toastmaster som är typ en pappa vill vi gärna ha i vårat bord men då hamnar han med ryggen mot typ alla gäster och det är ju inte så käckt.

Om vi däremot dukar klasiska e-tungor så har vi ju problemet med "honörsbordet" Är det bara vi som tycker de är himla tråkiga. Där ska man sitta med ingen alls mitt emot en och man har bara möjlighet att samtala med två personer! Har ingen erfarenhet själv av att ha suttit i ett honörsbord men har hört flera säga att det känns lite som det är full fest där nere men honörsbordet är inte ritkigt med och kan tänka mig att det blir så eftersom man inte kan samtala med så många.

Hur tänker ni? Har ni något nytt, helt annat dukningsförslag?

• Ananias

waldekranz- ja har också tänkt på det där..
    kan man inte ha ett honörsbord ,mitt i liksom..så man sitter med andra mittemot..prfecis som alla andra!! fast det kanske är trist det med..så ser ju inte alla oss..hmm ne det kanske inte finns någon bättre idé än det klassiska

• moule

jag fick hem mina frimärken idag! En rulle med 100 pussmunnar!

Underbart söta!

• CiaLovesAndreas

Uj, det där med honnörsbord har jag inte ens tänkt tanken på. Känns så självklart att man ska sitta så.
    Men det är kanske som ni säger "tråkigt" när man inte har så många omkring sig som man kan samtala med.

• Martinaa

Waldecranz:
    Kan ni inte vrida borden 90 grader så man har scenen åt höger eller vänster då? Så man inte sitter med ryggen mot den? Eller är salen för smal för det?

Vår festlokal är lite knepigt byggd, så vi kommer ha som ett U-bord med honnörsbord och två tungor, och sedan får vi ha två mindre bord vid sidorna för att alla ska få plats. Hade helst haft ett klassiskt E-bord om "jag fick bestämma" men det fick vi välja bort då vi valde den här lokalen. Då har man ju ändå ett bord rakt framför sig med två pers till att prata med.

Bluebride:
    Vad roligt för dig! Vet att du längtat! Passade den nu då?

• May2010

Se sitter längst upp i mitten, som om du tänker dig ett honnörs bord fast med folk mittemot och istället för tungor står de två andra borde parallellt med våra.
    Visst, hälften av gästerna har ryggen åt oss, men jag tror de lika gärna pratar med sina bordskompisar än tittar på oss hela kvällen. toastmaster är snett mittemot oss så han får resa sig upp och vända sig om lite när han pratar till alla.

• Bluebride

Den är lite stor, men det är inget som märks, men det finns knappt någon plats att gravera, det är lite trist

Martinaa skrev 2009-11-27 21:54:32 följande:
    Bluebride:Vad roligt för dig! Vet att du längtat! Passade den nu då?
  • Ananias

det där med toastmasterns plats...
    vart ska ni placera denne=)

Jag tänkte först på ett av de yttersta borden så han inte har någon bakom sig..
    Mend et vore praktisk att ha honom i mitten tungan precis framför oss så vi kan prata osv och säga till honom va han ska säga om vi komemr på en massa som vi inte diskuterat innan

hur tänker n?

• Martinaa

Vårt värdpar kommer sitta längst ut på ena "tungbordet", typ närmast "scenen" så alla förhoppningsvis kan se dem tydligt när de står upp och säger något. Diskutera saker med dem vad som ska göras osv hoppas jag vi slipper på kvällen då det är upp till dem att planera festen och vi bara ska sitta och njuta! Vill de fråga nåt får de självklart göra det, men då får de allt lyfta på rumpan och komma och prata med oss! ^^

Svar på tråden MAJ 2010 del 3