• Martinaa

MAJ 2010 del 3

Hej alla majbrudar! Dags för ny tråd! Här är den gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3439272-1.html

Tänkte vi kunde köra en liten datumlista med samtliga här i första inlägget. Hur mycket information ni vill ha med väljer ni själva. Skriv ert datum så ska jag lägga in er (och rätta mig om jag skrivit fel nånstans eller om något ändras).
    KV = Kyrklig vigsel
    BV = Borglig vigsel

1 MAJ

8 MAJ
    Lilleke

14 MAJ
    Ninnalotta

15 MAJ
    Snuttfia - Borås
    Fröken Strössel - Utomhus
    CiaLovesAndreas
    johi77
    Martinaa - 25 år, Borås, KV
    a n n a
    EmMagnus
    20100515
    maj2010

22 MAJ
    BlueBride
    l8ol

29 MAJ
    Nu gifter vi oss
    MV85
    UBW
    Mamli
    SofieOchJamie
    clin
    Tattoo82

Nu kör vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-03 13:36
    Okej ändring! Eftersom jag inte kan ändra redan publicerat inlägg så har jag gjort en egen lista och laddat upp här: www.martinaa.se/datum.asp (ja, jag är ledig idag och har inget att göra )

Meddela mig om något ska ändras eller uppdateras!

Kom igen nu brudar och se om vi kommer över 1000 inlägg i den här tråden!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 3
  • mmm2010

-Patrikoannika jag tror jag skall beställa mina skor genom "Matildasfest" de flesta skor låg på 450 kr och 60 kr i frakt, ganska bra pris tyckte jag!? Ta en titt vetja! vilken fin ring du filurar på förresten! var kommer den ifrån, eller är den egendesignad? superfin iaf?

• Martinaa

Puh! Nu har jag läst ikapp här! Var hemma hos föräldrarna i helgen och när jag loggade in nu hade jag över fem sidor att läsa ikapp! Så kul att det är fart i den här tråden! :) Jag hänger ju även lite i juni-tråden (eftersom det ju numera är där jag "borde" vara, men känner mig mer hemma här) och där är diskussionen nätt och jämt levande... Så kul att läsa här om allas dilemmor, i-landsproblem och lyckor med mera med mera!

Välkommen hit alla nya! Ni är upplagda på listan nu! Till er, och alla "gamla" maj-brudar så får ni gärna komplettera er info med ålder, stad och så vidare. Självklart är det frivilligt, och vissa vill kanske vänta tills de inte är anonyma längre, men är det nån som vill lägga till lite info till listan så är det bara att hojta!

Helena:
    Va kul att du fixat klänning! Och verkligen superkul att få mannekänga med den!!!

Anaina:
    Vilken kul och unik idé på inbjudningskort!

PatrikoAnnika: Superfina kort också! Kul idé att det verkligen ser ut som julkort, tills de öppnar det!

Jag skulle bara vilja sätta igång och göra klart våra kort, men måste hålla mig nån månad till. Vi kommer inte skicka dem förrän jan-feb och det är nog bara risk att de blir lite förstörda eller blir fula om de ligger ihoppackade färdigmonterade, så jag får hålla mig till tåls innan jag kan göra dem klart helt! Längtar såååå tills inbjudningarna går ut så jag slipper vara hemlig och hemlighetsfull om allt som har med bröllopet att göra! Kan ju knappt bärga mig...

• Martinaa

Just de, skor. På www.pernillasbrudbutik.se/butik/ kan man designa egna skor och välja klackhöjd och så själv. Funderar på att göra det om jag inte hittar några bra skor i butik. Tror det kan vara lite knepigt att köpa skor via nätet när man inte kan prova dem först. Gör man egendesignade skor gäller dessutom inte öppet köp/bytesrätt, så jobbigt om de inte skulle passa perfekt sen...

• EmMagnus

Jag får också börja med att skriva puhhh, äntligen läst klart. Har precis som du, MArtinaa, varit hos mina föräldrar i helgen och jösses vad det händer grejer när man är borta

Wow, vilka fina kort ni har gjort. Vilket pysselgäng det är här!

Min m2b är på tjänsteresa i Kina denna veckan och jag har bett honom leta efter ett par röda sidenskor till bröllopet till mig, så jag hoppas verkligen att han kommer hem med det.
    Annars är det verkligen stiltje här, min brudtärna ska komma förbi i veckan så ska vi göra lite fler kort är tanken. Annars är det mest badrumsrenoveringen som tar all tid här.
    Fast vi funderar lite på vad vi ska ha som utgångsmusik i kyrkan och vad vi ska dansa till som bröllopsvals. Det lutar just nu åt Änglahund eller nått annat med Hasse Andersson, m2b:s stora idol haha.
    Vad har ni tänkt?

• EmMagnus

Ohhh, satt och kom på en sak till. Här är ju en del ifrån Skåne, har ni några bra tips på band eller egentligen helst en duo som är bra? Vi vill att dom ska spela dansmusik, men inte dansband. Men det måste gå att bugga och dansa foxtrot till.

• Fröken Strössel
    Megi skrev 2009-11-23 20:40:14 följande:
    Fröken Strassel: Såg i ditt galler de söta små hjärtan ch undrar vart du köpt dem? =)
    Jag har svarat i din gästbok så kolla där
  • Fröken Strössel
    Martinaa skrev 2009-11-23 21:29:11 följande:
    Just de, skor. På www.pernillasbrudbutik.se/butik/ kan man designa egna skor och välja klackhöjd och så själv. Funderar på att göra det om jag inte hittar några bra skor i butik. Tror det kan vara lite knepigt att köpa skor via nätet när man inte kan prova dem först. Gör man egendesignade skor gäller dessutom inte öppet köp/bytesrätt, så jobbigt om de inte skulle passa perfekt sen...
    Jag ska nog göra ett par skor på www.divinityred.se/ har mailat lite med dem och de verkar smidigt att göra där. Men jag har inte riktigt bestämt modell än. Vet inte om jag ska ha vristband eller inte
  • Bluebride

Välkommen

ayle skrev 2009-11-23 19:36:46 följande:
    Hejsan... Ny i tråden hoppas det är ok Jag och min m2b ska gifta oss den 22 maj KV och jag längtar så.Vi har inte sagt något till nära och kära än,och jag vet inte riktigt när jag ska skicka ut innbjudningarna. + Blubride. jag har oxå FBMartinaa. Vill oxå va med i listan
  • Bluebride

Martinaa

Jag är 29 år, 30 vid vigseln. Bor i HÄlleforsnäs. Mammaledig arbetslös.

Är det några fler sörmalandsbrudar här?

• Bluebride

Lägger in en bild i mitt galleri så ni kan se hur mycket min dotter har vuxit på ett år (ja, 11 månader)

Svar på tråden MAJ 2010 del 3