• Martinaa

MAJ 2010 del 3

Hej alla majbrudar! Dags för ny tråd! Här är den gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3439272-1.html

Tänkte vi kunde köra en liten datumlista med samtliga här i första inlägget. Hur mycket information ni vill ha med väljer ni själva. Skriv ert datum så ska jag lägga in er (och rätta mig om jag skrivit fel nånstans eller om något ändras).
    KV = Kyrklig vigsel
    BV = Borglig vigsel

1 MAJ

8 MAJ
    Lilleke

14 MAJ
    Ninnalotta

15 MAJ
    Snuttfia - Borås
    Fröken Strössel - Utomhus
    CiaLovesAndreas
    johi77
    Martinaa - 25 år, Borås, KV
    a n n a
    EmMagnus
    20100515
    maj2010

22 MAJ
    BlueBride
    l8ol

29 MAJ
    Nu gifter vi oss
    MV85
    UBW
    Mamli
    SofieOchJamie
    clin
    Tattoo82

Nu kör vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-03 13:36
    Okej ändring! Eftersom jag inte kan ändra redan publicerat inlägg så har jag gjort en egen lista och laddat upp här: www.martinaa.se/datum.asp (ja, jag är ledig idag och har inget att göra )

Meddela mig om något ska ändras eller uppdateras!

Kom igen nu brudar och se om vi kommer över 1000 inlägg i den här tråden!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 3
  • Hillena

Det är perfekt, så blir det inte så himla dyrt. Min mammas väninna är frisör så hon gör mitt hår. Sen får jag boka make-up för sig.

Sitter och pillar med en hemsida om bröllopet nu, man lär sig efter hand men kul är det!

Bluebride skrev 2009-11-22 09:41:19 följande:
    Tur att facebook finns. En tjej jag har kontakt med, hon hade en vän som kunde ställa upp med smink och hår, det ska bli kul.
  • patrikoannika

Där har svärmor köpt sin klänning som hon ska ha på vår stora dag. Ha ha.... Undrar varför inte hon blev tillfrågad?!

Vi har pysslat inbjudningskort i helgen. Kika gärna in i mitt galleri! Där finns även en bild på ringen som jag kanske ska ha.

HelenaO skrev 2009-11-21 22:28:20 följande:
    Ja, superkul! Ser verkligen fram emot att få testa att vara brud några månader innan det smäller på riktigt! Butiken heter Sernys högtidskläder, ligger i Ängelholm! Underbart ställe, kan verkligen rekommendera brudar i nordvästra skåne att göra ett besök där! :)
  • Bluebride

jag ska fixa inbjudningskorten under veckan

• snuttfia

Vilken snygg ring! Visst är det så att det är ett spår utskuret i förlovningsringen och stenarna sitter båda på vigselringen eller ser jag fel? Snyggt var det då. Och jättekul med korten som ser ut som julkort tills man öppnar kuvertet :) Synd att du inte får se hur förvånade de blir... :)

patrikoannika skrev 2009-11-22 16:19:15 följande:
    Där har svärmor köpt sin klänning som hon ska ha på vår stora dag. Ha ha.... Undrar varför inte hon blev tillfrågad?! Vi har pysslat inbjudningskort i helgen. Kika gärna in i mitt galleri! Där finns även en bild på ringen som jag kanske ska ha.
  • patrikoannika

Nja... typ... men jag kommer inte ha förlovningsring i vittguld, utan i rött guld. Stenarna går ner över den och man sätter fast de två ringarna i varandra. Så det gör kanske ett "spår" i min förlovningsring. Hmm.. jag vet inte riktigt.

En nackdel med att ha det så, att de är en ring av rött guld och en ring av vitt guld som sitter fast är att man inte kan doppa dem i det där "badet" som man måste doppa vitguldsringar i, för att de ska behålla sin glans. Det går inte berättade expiditen för mig. Så jag/vi är liiiite tveksamma, men jag gillar ringen JÄTTEmycket! Så.. åhhh.. jag vet inte...

snuttfia skrev 2009-11-22 17:38:37 följande:
    ,
    Vilken snygg ring! Visst är det så att det är ett spår utskuret i förlovningsringen och stenarna sitter båda på vigselringen eller ser jag fel? Snyggt var det då. Och jättekul med korten som ser ut som julkort tills man öppnar kuvertet :) Synd att du inte får se hur förvånade de blir... :)
  • patrikoannika

Snälla hjälp oss!

På inbjudningskorten som vi gjort tänkte vi ha ett rosa "fluffigt" garn längs kanten, som dekoration. Men vi är lite veliga. Är det snyggt eller inte? Vad tycker ni? Men eller utan?

• patrikoannika

Ha ha... Jooo... det har vi ju gjort ungefär sjuhundra gånger.. men vi är ju veliga, och vi har inte riktigt bestämma vad vi tycker.

Så vi ber ju om råd!

Bluebride skrev 2009-11-22 18:34:24 följande:
    du får testa
  • CiaLovesAndreas

patrikoannika,
    Jättefin ring!

Jag röstar på utan band. Tycker det är jättefint som det är!

Ikväll har vi suttit och klurat på vad det ska stå på informationspappret som vi ska skicka med i inbjudan.

Svar på tråden MAJ 2010 del 3