• Nalle Puh 40
    Äldre 8 Jun 17:19
    72961 visningar
    327 svar
    327
    72961

    Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...

    Finns det några fler brudar här som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida?

    Har ätit p-piller i ca 12 år men slutade för två veckor sedan i samband med vårt bröllop...

    Tänkte vi kunde dela lite tankar och ge råd till varandra för det är ju mycket som ska stämma...

    Har oxå tusen frågor i huvudet som vad som händer i kroppen när man slutar med sina p-piller efter så lång tid, tidiga tecken på att man kanske är gravid och hur lång tid det tar innan mensen blir regelbunden igen...

  • Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...
  • Mammil­on
    Äldre 26 Aug 09:51

    Jag har ännu inte haft några märkliga cravings, men det är inte för sent än... Bara allmänt mer hungrig på allt

  • Imma
    Äldre 26 Aug 13:48

    Nu har jag bokat in ett UL! Det enda man kan se då är hjärtat, men bara att se det slå kommer att kännas skönt för mig.

    Tack alla ni som försöker lugna mig, idag känns det faktiskt riktigt bra och kul att vara gravid(förutom att jag har varit riktigt rejält illamående hela förmiddagen, börjar ordna upp sig nu)!


    jojoånick09 skrev 2009-08-26 09:48:02 följande:
    Imma hoppas det löser sig och att du snart får ett UL.
  • Evveli­na
    Äldre 26 Aug 14:04

    Du kan fråga sjukvårdsupplysniongen eller en sjuksköterska på www.godoc.se! man får personligt svar via mail. KRAM

  • Kickis
    Äldre 26 Aug 15:51

    Min mammma var tokig i morötter när hon väntade mig vilket ledde till att jag föddes med väldigt mörk hy. Mamma fick frågan om man verkligen får adoptera så små barn... hahaha!

  • Flisa8­0
    Äldre 26 Aug 20:10
    Imma skrev 2009-08-26 13:48:52 följande:
    Nu har jag bokat in ett UL! Det enda man kan se då är hjärtat, men bara att se det slå kommer att kännas skönt för mig.Tack alla ni som försöker lugna mig, idag känns det faktiskt riktigt bra och kul att vara gravid(förutom att jag har varit riktigt rejält illamående hela förmiddagen, börjar ordna upp sig nu)!
    Skönt att du känner dig lygnare och efter ul kommer det säkert att kännas ännu bättre!

    Jag har cravings UTAN att vara gravid just nu, spännande att se vad det blir när det väl beger sig.... Jag hoppas hoppas hoppas att det tog sig denna gång!!!
  • lecaro­line
    Äldre 1 Sep 11:48

    Ja denna jävla väntan!! men nu är det bara 8 dagar kvar så vet jag Ååå vad vi håller tummarna!!

  • alexan­draopa­trik
    Äldre 1 Sep 19:07

    Får man hoppa in här?
    har ett barn sedan innan men nu vill vi ha ett til=)

  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 1 Sep 21:53
    lecaroline skrev 2009-09-01 11:48:24 följande:
    Ja denna jävla väntan!! men nu är det bara 8 dagar kvar så vet jag Ååå vad vi håller tummarna!!
    Ja visst är väntan olidlig!
  • lecaro­line
    Äldre 2 Sep 10:32

    Inte alls roligt!! Räknas ju som gravid just nu efter som de har stoppat in ett ägg, men har ju ingen aning om det har satt sig och börjat dela sig..

  • 200907­25
    Äldre 2 Sep 19:45

    håller tummarna för er caroline....!!!
    då kanske vi kan gå på mamma fikor i framtiden istället...hehe

    vi försöker här hemma oxå...


    lecaroline skrev 2009-09-02 10:32:18 följande:
    Inte alls roligt!! Räknas ju som gravid just nu efter som de har stoppat in ett ägg, men har ju ingen aning om det har satt sig och börjat dela sig..
  • jojoån­ick09
    Äldre 2 Sep 21:59

    ja tänk om vi hade kunnat starta mamma fikor istället :D
    börjar så smått efter nu o hoppas att det går..
    skall hålla tummarna för er alla!

  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 3 Sep 08:49

    Klart vi alla håller tummarna för alla
    Ja mamma fika låter jättekul!

  • lecaro­line
    Äldre 3 Sep 12:15

    men först blir det blivande mamma fikor med magarna i vädret!!
    Nu är det 6 dagar kvar tills jag vet..

  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 3 Sep 13:26

    Själv har jag typ 11 dagar kvar... klart de blir magar i vädret fika först

  • 200907­25
    Äldre 3 Sep 15:24

    helt rätt caroline....

    jag som tänkte fel!

  • ettem
    Äldre 4 Sep 17:30

    Första månaden som jag inte känner mig skengravid, hehehe. Efter helgen får jag se om vi lyckats denna månad eller ej...

  • lecaro­line
    Äldre 7 Sep 16:50
    ettem skrev 2009-09-04 17:30:39 följande:
    Första månaden som jag inte känner mig skengravid, hehehe. Efter helgen får jag se om vi lyckats denna månad eller ej...
    Håller tummarna!!
Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...