Vad kommer ert bröllop att kosta?
Hejsan!
Vi har börjat fundera lite hur mycket bröllopet kommer att kosta...
Skulle vara skoj att höra hur mycket i räknar med att ert bröllop kommer att kosta?
Dela gärna med er!!
Hejsan!
Vi har börjat fundera lite hur mycket bröllopet kommer att kosta...
Skulle vara skoj att höra hur mycket i räknar med att ert bröllop kommer att kosta?
Dela gärna med er!!
J D skrev 2009-05-27 14:45:18 följande:
Vårat kommer att kosta ca 25-30 000:-...(Vi ska ha vigsel och buffe på restaurang på bröllopsdagen). Resan blir utöver det. Sedan senare i sommar ska vi ha en trädgårdsfest som inte är inräknad.
Vi räknar med att hamna på ca 100 000 så det slutar väl säkert närmare 150... ; o/
Har inga kontakter som vi kan använda oss av och vill ha fri bar, personal som serverar och vill inte att våra vänner eller familj ska behöva jobba under dagen utan bara njuta som gäster. Vi blir ca 65-70 personer. Ska ha buffe och dryck från Tyskland
Jag vet och jag håller med dig men samtidigt är ju det som är vansinnigt för oss nada för ngn annan. Vissa tycker att 50 000 är helt sjukt (och det har jag också tyckt förut). Allt är ju så relativt (även om pengar faktiskt kan mätas i vad de skulle kunna åstadkomma istället också) .
J D skrev 2009-05-27 16:29:03 följande:
Min spontana reflektion efter att ha läst i tråden är att det är väldigt svårt att jämföra kostnaden per gäst eftersom alla räknar olika. 60 000 exkl bröllopsresa kan ju vara samma sak som 90 000 för allt.
Vårt bröllop kostade 105 000 kr. Det inkluderar allt: trycket av tackkort och porto till dem, taxi till hotellet från festen, nya manschettknappar till maken, förlovningsringarna och vigselringen, mat och dryck... you name it.
Räknar vi bort kostnaden för ringarna och resan från hemmet till stället där vi gifte oss (ca 85 mil) så landar det på ca 70 000 för 74 gäster.
Ja, det är ju samma här . Det är ju tur att man inte har förlorat alla perspektiv bara för att det inte påverkar ekonomin så vi kan ju glädja oss åt det iaf
.
Vårt bryllup gikk på 100.000 det var hvert hver eneste krone!
J D skrev 2009-05-27 17:12:18 följande:
Vi har en budget på 120' och det är för ca 100 gäster. Den absolut största posten är mat och lokalhyra; räknar med ca 895 kr/kuvert för mat, dryck och lokal (snittar, trerätters, tårta, all dricka, både till mat och bar).
Vi har inget lullull, då tex blomsterdekorationer ingår i dukningen som sköts av stället vi hyr. Dessutom har vi inte mindre än tre frisörer i närmsta familjen, en florist, en sommelier, en kock och ett par duktiga hobbyfotografer... Jag räknar kallt med att min far ger mig håruppsättning i present (hans sambo och hennes dotter är frisörer) och att hans sambos son fotograferar oss, min syster binder en bukett där jag bara köper blommorna, min "svägerska" hittar bra och billiga viner, min bror (kock) är med och ser till att maten blir bra och prisvärd osv... Det enda jag saknar är en sömmerska! ;)
Vi har gjort en budget och ska spara ihop allting till den 28 augusti 2010 - min mor har dock sagt att hon vill hjälpa oss med något, vet dock inte hur mycket det blir. Skulle tro att min sambos föräldrar också kommer att bidra med något - men vi räknar med att spara ihop allting själva.
Bröllopsresa är inte inräknat - vi tänker vara så fräcka att vi önskar oss presentkort på Resia eller något liknande i bröllopspresent...
Vi är 65 st och ska ha buffe samt sprit från tyskland serverings pers osv men vi kommer upp i 40 000 för det max och då räknar jag med klänning och rubbet :S
Anna Panna skrev 2009-05-27 15:50:57 följande:
90.000 kr
Vi har ingen budget men vi gjorde en grov uppskattning innan planeringen startade, då ca 160-180 tkr. Nu blir det nog lite dyrare så planen är reviderad till 200-220 tkr men då ingår allt såsom bröllopsresa etc.
Våra föräldrar betalar för allt vad som gäller de två festligheterna - mottagning + middag. Men jag är lite avis på alla som jag sett har haft en betydligt rimligare budget för festen men ändå med jättebra innehåll. Här finns det typ bara bygdegårdar och sedan inget emellan det och premiumlösningar.
Vi lägger 31000kr och har 36 gäster.
Vi hade en budget på 100 000 men nu tror jag att det landar på ca 170 000 kanske, eller kanske mer. Än är inte allt inköpt eller bestämt så det kanske rasar iväg mer pengar. Sjukt , jag vet. Men mitt drömbröllop och pengarna finns.