Vad kommer ert bröllop att kosta?
Hejsan!
Vi har börjat fundera lite hur mycket bröllopet kommer att kosta...
Skulle vara skoj att höra hur mycket i räknar med att ert bröllop kommer att kosta?
Dela gärna med er!!
Hejsan!
Vi har börjat fundera lite hur mycket bröllopet kommer att kosta...
Skulle vara skoj att höra hur mycket i räknar med att ert bröllop kommer att kosta?
Dela gärna med er!!
Berätta-vad är det för fantastisk resa ni ska åka på!!!
Ah, det blir Maldiverna 10 dagar i Oktober. Ska bli sa harligt! Vi har inte haft semester pa 4 ar sa det kanns dags. Vi ar valdigt krasna och gillar att ha det lyxigt - sparar hellre lange och slar pa stort an att spendera lite har och dar.
Det låter underbart!
Det drar ju lätt iväg om man har dyr resa och dyra ringar. Bara min vigselring går på ca 55000 och sedan förlovningsring på 25000 till det. Då är man redan uppe i 80.000 kr.
Men pengar är ju till för att användas eller hur?!!!
Kram
40 gäster har vi. Alla kostnader kring bröllopet slutar på ungefär 210000 kr inklusive resa och fickpengar
vi har 48gäster o allt som allt kommer kalaset gå på ca 50000
Nu lär ju vi "bara" hamna på ca 160' när vi är klara men jag tänker mig att det som gör att budgeten drar iväg är gästantalet främst. Om ni skulle dubbla ert gästantal så blir det ju kanske lätt 50' till.
Sedan skulle jag personligen kunna lägga 100' till på min ring och jag tror att det är en faktor som också gör budgeten hög! Och skulle heller inte ha några problem att bränna 20' till på resa för shoppingens skull .
Hade vi valt mat av den typen ni ska ha så hade vi också kommit över 200'. Sedan kan man ju välja att ha heldagsfoto med ngn från Champagne Group och då tickar det iväg 25-50' till .
Vårat kostar ca 35 000 för 55 gäster inkl. allt utom resa!
JD: Jo, hade vi haft 120 gäster eller så hade vi kommit upp i typ 150, o heldagsfotograf har vi redan en... men visst säg att vi satsat på en dyrare sådan så 20 till på det priset men då når vi ändå inte 200...
Det är inte att jag är avundssjuk eller så på dem som gör det, jag mest bara förstår inte hur man lyckas Vi har liksom inte sparat in på nånting, mer än att jag inte köpte en ring för 45'000 som jag egentligen var sugen (utseendemässigt) på för jag tyckte det kändes onödigt dyrt o att jag inte skulle känna mig bekväm med att bära den sen, o att vi inte har öppen bar.. Men det handlar om kanske 10'000 i alkoholkostnad, inte några 100'000... O det beror inte till störst del på pengar att vi inte vill ha det, utan på att vi tycker det räcker med den flaska vin + champagne + avec/pp som vi bjuder på o vill nån bli fullare än så får de betala det själva. Fylleslag är inte det vi är ute efter o vill någon ha ett sådant kan de betala det själva...
Nej, jag förstår att du inte är avundsjuk . Jag tycker bara att det är så himla enkelt att komma upp i stora summor även om det såklart kan vara smått vansinniga grejer man lägger pengarna på.