• karinasa1980

Vad kommer ert bröllop att kosta?

Hejsan!
    Vi har börjat fundera lite hur mycket bröllopet kommer att kosta...

Skulle vara skoj att höra hur mycket i räknar med att ert bröllop kommer att kosta?

Dela gärna med er!!

• Svar på tråden Vad kommer ert bröllop att kosta?
  • ullis33

Våran budget hamnar på 65000-70000 kr då är ALLT inräknat utom bröllopsresa.
    Vi har 55 gäster och bor i Göteborg.

• agtiwi

Vårt kommer kosta ganska exakt 22 000 kr. Vi blir ca 60 st. Kommer ha förrätt, varmrätt blir grillbuffè, efterrätt hoppar vi över och går därmed direkt till tårtan, all dryck kommer vi stå för. Kan tillägga att vi gör maten själva, vilket känns fantastiskt bra för då blir den som vi vill ha den! Även tårtan görs hemma!!

• mattiasmarie

ca 100000kr plus resan, blir ca 70 personer

• Yes99

Aj då, vi hamnar nog på ca 400-450000 med ringar och resa, och vi blir ca 100 gäster... Jag hoppas att det blir skoj..

• J D

Yes99 skrev 2009-05-27 10:04:20 följande:
    Aj då, vi hamnar nog på ca 400-450000 med ringar och resa, och vi blir ca 100 gäster... Jag hoppas att det blir skoj..

Wow, vad ska ni har för typ av bröllop och vad blir det för resa? Är det möjligen ringarna som drar upp budgeten för er del också?

• MV85

Tycker verkligen sådana här trådar är intressanta!
    Vi lägger, som jag skrev innan ca 105'000 (ganska exakt vad som ligger i budget) o får då ALLT utom en resa... Vi har servitörer, garderobspersonal, kock som jobbat med oss i över ett år för att få en perfekt meny, köper frack till honom o hela kittet..
    Jag förstår hur man kan få ner kostnaden om man har folk som kan hjälpa en laga mat o så (vilket vi inte har) o skippa servitriser.. Men hur vi skulle få upp våra kostnader 100'000:- eller mer förstår jag inte riktigt...
    Kan inte ni med bröllop för 200'000 och över förklara vad ni lägger pengarna på?

• miamedknuff

Vårt hamnar mellan 60-70 000 för ca 35 inbjudna. Då är vårt stora bröllopsresa ej inräknad.

• brud080808

Såhär ser budgeten ut för oss, gäster ca 50-60st:
    (Hoppas kunna banta ner den med ca 2000kr)

Min klänning 2000
    Underkläder 500
    Mina skor 400
    Hans kostym, slips 2000
    Hans skor 500
    Kläder sonen max 700
    Fotograf 5000
    Ringar stål 2600 (vigselbutiken.se)
    Hår + smink max 2000 ev billigare
    Hans hår 300
    Mat och sprit 7000
    Lokal ca 1000
    Bröllopstårta Gör själv
    Inbjudningskort, menyer, placeringskort, infoblad, program och tackkort Gör själv
    Bukett + Blommor Fixar svärmor
    Utsmyckning bord, stolar ex. ljus, glas, blommor, dukar Ikea max 1000
    Musik i kyrka och på festen fixar svägerskan
    Bil Be pappa skjutsa oss, valfri bil.
    Frimärken Lämna de flesta, skicka för ca 50kr.

• Taaanja

Vårt går på ca: 150 000:-, utan bröllopsresa inräknad.

• lilyrose

Det kommer kosta runt 180000 for 45 gaster. 300000 inklusive resa.

Vi har satsat pa det som vi tycker ar viktigt. Kommer ha ett swingband till festen och en strakkvartett som spelar under vigseln och minglet. Klanning syr jag eftersom jag ar designer och kan fixa det sjalv - men sjalvklart kostar tyget skjortan sa klanningen blir jattedyr anda. Daremot skippar vi tarta, favors och annat krafs som jag tycker ar fanigt. Mamma odlar luktarter till min bukett som jag gor sjalv. Har och make likasa.

Ska bli sa kul!

Svar på tråden Vad kommer ert bröllop att kosta?