Vad kommer ert bröllop att kosta?
Hejsan!
Vi har börjat fundera lite hur mycket bröllopet kommer att kosta...
Skulle vara skoj att höra hur mycket i räknar med att ert bröllop kommer att kosta?
Dela gärna med er!!
Hejsan!
Vi har börjat fundera lite hur mycket bröllopet kommer att kosta...
Skulle vara skoj att höra hur mycket i räknar med att ert bröllop kommer att kosta?
Dela gärna med er!!
68 000 kommer vi antagligen att landa på, då är allt inräknat. 3 rättersmiddag, lokal, ja allt.
Vi kommer att ha ca 55 gäster.
Har ni gjort mycket själva då ?
Fru 310910 skrev 2009-05-26 19:50:47 följande:
Underbart att få så många svar, det ger en fingervisning av vad det kan gå lös på. Toppen att även få veta hur många gäster ni ska ha/har haft!!
Tar gärna emot tips hur man håller nere kostnaderna!
Vi har räknat på att det kommer att kosta ungefär 120000 kr p.g.a. att vi kommer att ha 100 sittande gäster. När middagen är avklarad och det är dags för tårta kommer ytterligare 60 personer att sluta upp. Vi har alldeles för många vänner!
Vårt kommer att hamna under 10 000:- för mat, tårta, lokal, musik, karaoke, klänning, ring, håruppsättning osv.
Vi hade tänkt oss att landa på 50-60 000:- men nu visar det sig att det blir ca 90-100 000:- exkl. resa
Ändå har jag försökt hålla nere kostnaderna genom att göra allt papper själv så som inbjudningar, festhäfte osv osv.
Men jag har räknat med allt i budgeten, även små grejer jag köpt!
Tre-rätters, tårta osv för 80 gäster inkl. oss i Uppsala
Runt 70 000, men då är bröllopsresan inte inbokad. Vi gifter oss nämligen först, sen åker vi till Asutralien för att bo där i ett halvår (min blivande man ska jobba där). Jag är sugen på Filippinerna. Han vet inte vart han helst vill åka, så vi får se.
Hans mamma betalar iaf hela middagen så det är ju snällt. Vi har valt tvårätters och bröllopstårta till ca 60 personer. Har många vänner som ställer upp. En vän ger kurser i scrapbooking så hon gör inbjudningskorten, en vän fotograferar, två andra vänner sjunger på bröllopet, så jag har tur på så vis. Många som hjälper med olika saker.
Vi håller nere kostnaderna genom att min syster ska baka allt bröd, en kompis ska baka alla tårtor och en annan kompis ska göra förrätten och efterrätten. Det blir en billig, enkel men god buffé som ett cateringföretag fixar. Alla mina gamla praktikanter ska servera och de får 400 kr var. Vi ska köpa Champagne, vin och sprit när vi bilar genom Europa. Det blir ingen fri bar! Fri bar brukar orsaka fylleslag och halvdrukna glas i hela lokalen = slöseri med pengar. Gästerna får betala 5 kr för att få en drink, ett glas vin eller en öl. Vi kommer inte att åka på någon resa i samband med bröllopet.
25 000.
Klänning 5 000 kr. Mannens kläder 2 500 kr. Näbb/tärnkläder 3 000 kr. Ring 1 000 kr.
Buffé för 50 personer + dryck + tårta. Gör maten själv.
Blommor till mig, näbbar och bord gör min m2b.
Presenter till tärna + serv.pers. 2 000kr
Inbjudningskort, vigselprogram, festprogram, placeringskort. 1 500 kr.
Fotograf har vi gratis + frissa/sminkning för mig, tärnor, näbb.
Så dyrt behöver det inte bli.