• 0Maria0

Vad kommer ert bröllop att kosta?

Vi har en budget på 120' och det är för ca 100 gäster. Den absolut största posten är mat och lokalhyra; räknar med ca 895 kr/kuvert för mat, dryck och lokal (snittar, trerätters, tårta, all dricka, både till mat och bar).
    Vi har inget lullull, då tex blomsterdekorationer ingår i dukningen som sköts av stället vi hyr. Dessutom har vi inte mindre än tre frisörer i närmsta familjen, en florist, en sommelier, en kock och ett par duktiga hobbyfotografer... Jag räknar kallt med att min far ger mig håruppsättning i present (hans sambo och hennes dotter är frisörer) och att hans sambos son fotograferar oss, min syster binder en bukett där jag bara köper blommorna, min "svägerska" hittar bra och billiga viner, min bror (kock) är med och ser till att maten blir bra och prisvärd osv... Det enda jag saknar är en sömmerska! ;)

Vi har gjort en budget och ska spara ihop allting till den 28 augusti 2010 - min mor har dock sagt att hon vill hjälpa oss med något, vet dock inte hur mycket det blir. Skulle tro att min sambos föräldrar också kommer att bidra med något - men vi räknar med att spara ihop allting själva.

Bröllopsresa är inte inräknat - vi tänker vara så fräcka att vi önskar oss presentkort på Resia eller något liknande i bröllopspresent...

Svar på tråden Vad kommer ert bröllop att kosta?