MV85 skrev 2009-05-27 14:03:09 följande:
JD: Jo, hade vi haft 120 gäster eller så hade vi kommit upp i typ 150, o heldagsfotograf har vi redan en... men visst säg att vi satsat på en dyrare sådan så 20 till på det priset men då når vi ändå inte 200... Det är inte att jag är avundssjuk eller så på dem som gör det, jag mest bara förstår inte hur man lyckas Vi har liksom inte sparat in på nånting, mer än att jag inte köpte en ring för 45'000 som jag egentligen var sugen (utseendemässigt) på för jag tyckte det kändes onödigt dyrt o att jag inte skulle känna mig bekväm med att bära den sen, o att vi inte har öppen bar.. Men det handlar om kanske 10'000 i alkoholkostnad, inte några 100'000... O det beror inte till störst del på pengar att vi inte vill ha det, utan på att vi tycker det räcker med den flaska vin + champagne + avec/pp som vi bjuder på o vill nån bli fullare än så får de betala det själva. Fylleslag är inte det vi är ute efter o vill någon ha ett sådant kan de betala det själva...
Nej, jag förstår att du inte är avundsjuk
. Jag tycker bara att det är så himla enkelt att komma upp i stora summor även om det såklart kan vara smått vansinniga grejer man lägger pengarna på.