• J D

Vad kommer ert bröllop att kosta?

Vårt bröllop, inklusive resa kommer att kosta lite mer än 150 000.

100 gäster inbjudna (skulle gissa på att mellan 85-90 tackar ja) i Göteborg.

Ringarna är dyra men annars är det bara en massa småposter som har tickat upp summan. Bröllopet minus resa blir ca 100' (vi hade tänkt oss 60-80' ).

• J D

Yes99 skrev 2009-05-27 10:04:20 följande:
    Aj då, vi hamnar nog på ca 400-450000 med ringar och resa, och vi blir ca 100 gäster... Jag hoppas att det blir skoj..

Wow, vad ska ni har för typ av bröllop och vad blir det för resa? Är det möjligen ringarna som drar upp budgeten för er del också?

• J D

MV85 skrev 2009-05-27 10:14:04 följande:
    Tycker verkligen sådana här trådar är intressanta!Vi lägger, som jag skrev innan ca 105'000 (ganska exakt vad som ligger i budget) o får då ALLT utom en resa... Vi har servitörer, garderobspersonal, kock som jobbat med oss i över ett år för att få en perfekt meny, köper frack till honom o hela kittet.. Jag förstår hur man kan få ner kostnaden om man har folk som kan hjälpa en laga mat o så (vilket vi inte har) o skippa servitriser.. Men hur vi skulle få upp våra kostnader 100'000:- eller mer förstår jag inte riktigt...Kan inte ni med bröllop för 200'000 och över förklara vad ni lägger pengarna på?

Nu lär ju vi "bara" hamna på ca 160' när vi är klara men jag tänker mig att det som gör att budgeten drar iväg är gästantalet främst. Om ni skulle dubbla ert gästantal så blir det ju kanske lätt 50' till.

Sedan skulle jag personligen kunna lägga 100' till på min ring och jag tror att det är en faktor som också gör budgeten hög! Och skulle heller inte ha några problem att bränna 20' till på resa för shoppingens skull .

Hade vi valt mat av den typen ni ska ha så hade vi också kommit över 200'. Sedan kan man ju välja att ha heldagsfoto med ngn från Champagne Group och då tickar det iväg 25-50' till .

• J D

MV85 skrev 2009-05-27 14:03:09 följande:
    JD: Jo, hade vi haft 120 gäster eller så hade vi kommit upp i typ 150, o heldagsfotograf har vi redan en... men visst säg att vi satsat på en dyrare sådan så 20 till på det priset men då når vi ändå inte 200... Det är inte att jag är avundssjuk eller så på dem som gör det, jag mest bara förstår inte hur man lyckas Vi har liksom inte sparat in på nånting, mer än att jag inte köpte en ring för 45'000 som jag egentligen var sugen (utseendemässigt) på för jag tyckte det kändes onödigt dyrt o att jag inte skulle känna mig bekväm med att bära den sen, o att vi inte har öppen bar.. Men det handlar om kanske 10'000 i alkoholkostnad, inte några 100'000... O det beror inte till störst del på pengar att vi inte vill ha det, utan på att vi tycker det räcker med den flaska vin + champagne + avec/pp som vi bjuder på o vill nån bli fullare än så får de betala det själva. Fylleslag är inte det vi är ute efter o vill någon ha ett sådant kan de betala det själva...

Nej, jag förstår att du inte är avundsjuk . Jag tycker bara att det är så himla enkelt att komma upp i stora summor även om det såklart kan vara smått vansinniga grejer man lägger pengarna på.

• J D

MV85 skrev 2009-05-27 14:54:26 följande:
    J D skrev 2009-05-27 14:45:18 följande: Själv tycker jag 100'000 är vansinnigt att lägga på ett bröllop egentligen, men likväl gör vi det hehehe

Jag vet och jag håller med dig men samtidigt är ju det som är vansinnigt för oss nada för ngn annan. Vissa tycker att 50 000 är helt sjukt (och det har jag också tyckt förut). Allt är ju så relativt (även om pengar faktiskt kan mätas i vad de skulle kunna åstadkomma istället också) .

• J D

MV85 skrev 2009-05-27 16:38:35 följande:
    J D skrev 2009-05-27 16:29:03 följande: Mjo... fast alltså... 100'000 på vårt bröllop påverkar inte vår vardagsekonomi typ alls... men tycker ändå det är vansinniga summor.. Nu faller det sig dock så att vi hamnar på det ändå, eftersom vi har ganska specifik smak både jag och herrn i fråga

Ja, det är ju samma här . Det är ju tur att man inte har förlorat alla perspektiv bara för att det inte påverkar ekonomin så vi kan ju glädja oss åt det iaf .

Svar på tråden Vad kommer ert bröllop att kosta?