• MammaMiaa

Vi som har 2-3 månader kvar

Jag såg att det fanns 1-2 månader kvar men vi som har lite längre kvar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-08 21:25
    Vi kan väl hjälpa och tipsa varandra.
  • Svar på tråden Vi som har 2-3 månader kvar
  • duochjag09
    Igia skrev 2009-06-16 14:30:34 följande:
    Hallå tjejer!Hur går det för er?Jag väntar fortfarande på min klänning och tärnornas klänningar.Vi har fått hindersprövningen så nu får vi gifta oss oxå Annars har vi kvar vigselprogram, festprogram, bordsplacering.Vi har inte träffat prästen än så det är svårt med vigselprogrammet, festprogrammet hoppas jag att toastmaster vill göra och bordsplacering kan vi inte göra förräns OSA gått ut.Vi ska bestämma tårta och kolla av med cateringen en gång till.Det vi verkligen behöver fixa är nån som sjunger under vigseln. Jag har en kompis som sjunger förbenet bra, men han har inte tackat ja till bröllopet än så det känns konstigt att fråga om det är så att han inte tänkt komma.Hur hade ni gjort?
    Jag hade nog frågat vännen fastän att han inte svarat ja eller nej än. Bara för att själv få vet och ev leta andra alternativ. Låter som ni har det mesta under kontroll annars

Vad har vi fått gjort? Hindersprövningen, skickat in namnändring, fått inbjudningskorten (Äntligen rätt!!) - ska skickas i morgon, bestämt vf och plats, caketopper klar (men inte tårta...). Det är väl typ bara det.....det som är kvar är: Kläder och skor (ska inhandlas i morgon förhoppningsvis ), ring (lite panik...), vigselprogram, tårta, brudbuket, boka naglar....och ja säkert 1000 saker till.... men men det kommer att ordna sig

• MammaMiaa

Idag har jag hämtat ut min klänning & köpt paraply. Den är bra att ha mot stark sol eller mot regn. Annars har jag inte fått gjort något . Det känns otroligt skönt att ha fått hem klänningen

• duochjag09

hej tjejer!!!!

Hur går det i sluttampen för er? En del kanske redan har hunnit bli gifta???

Själv har jag typ 5-6 veckor kvar....oj oj vad tiden rinner iväg...I dag har jag beställt ringen, för dyr egentligen men det är ju bara en gång Det som är kvar är att kolla av med vf (program, tid etc..), Beställa en tårta, brudbuketten, och om jag nu ska göra naglarna.....

så roligt nu när det närmar sig med storsteg

• sarasarasara

Imorgon kommer mina skor! Hoppas att de är så fina som jag tror att de är! Det letas mönster till klänning, och bolero är beställd av stickerska!

Börjar nästan kännas verkligt nu, när man snart har något man faktiskt kan ta på!

• duochjag09

Igia: hur har det gått med din kompis och sången?

• duochjag09
    sarasarasara skrev 2009-07-15 20:08:21 följande:
    Imorgon kommer mina skor! Hoppas att de är så fina som jag tror att de är! Det letas mönster till klänning, och bolero är beställd av stickerska! Börjar nästan kännas verkligt nu, när man snart har något man faktiskt kan ta på!
    Blev skorna bra?
    Ja nu börjar jag få fjärilar i magen
  • duochjag09

Någon mer som gifter sig borgerligt? Hur ska er vigselakt se ut? Jag tänker på vad som ska sägas...Funderar på att ha det så här:

Vf säger allt..

Börjar med några välkomstord....

Måhända är han den ende i världen som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.
    Måhända är hon den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.
    De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det.
    Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.
    Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.

Ni vill ingå äktenskap med varandra. Äktenskapet bygger på kärlek och tillit. Genom att ingå äktenskap lovar ni att respektera och stötta varandra.
    Som makar är ni två självständiga individer som kan hämta styrka ur er gemenskap.

Eftersom ni har förklarat att ni vill ingå äktenskap med varandra, frågar jag: Vill du NN ta denna/denne NN till din hustru/man att älska henne/honom i nöd och lust? (svar ja)

Vill du NN ta denna/denne NN till din hustru/man att älska henne/honom i nöd och lust? (svar ja)

Som ett tecken på er kärlek och er förening skall ni utbyta ringar. Ringen är sedan urminnes tider en symbol för evighet och frid, för trohet och kärlek, för det som varken har början eller slut. (M2B sätter på mig ringen)

Jag förklarar er nu för äkta makar. När ni nu går ut i livet och åter till vardagen så minns den vilja till gemenskap, den kärlek till varandra och den aktning för varandra som ni känt i denna stund och som lett er hit.

Låt mig önska er lycka och välgång i ert äktenskap.

Sen tycker jag även denna dikt är fin men vet inte var man kan "trycka" in det:
    Ingen får mig
    att känna som du
    Ingen får mig
    att älska som du
    Du fyller mina dagar
    med hopp och kärlek
    Du hjälper mig framåt
    när livet vill bakåt
    Som tack ger jag dig
    min kärlek
    min trohet
    och min vänskap
    Dig vill jag följa
    i vinter och vår
    i alla våra år

Vad tycker ni?

• Igia

Jag har inte frågat utan har tagit kontakt med en kör som kanske ska sjunga istället. Hoppas på det iaf.

Vi hämtade våra ringar idag och köpte all alkohol i tisdag i tyskland så det känns bra. Väntar på min klänning som skulle kommit för 4v sedan men det har fullt upp verkar det som. Kontakten är bra så jag är inte så nervös över det.
    Vi gifter om kyrkligt så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med ordningen men jag tycker det låter väldigt fint det du har skrivit. Dikten kan väl nån tärna el nåt läsa efter ni har ringväxlat efter äkta makar förklringen... ?

Mina skor har oxå kommit och det blir nog kanon om jag bara får vänja mig vid de lite. De är superfina men mina fötter lite för breda så jag tycker att fötterna hamnar lite utanför men det är tydligen bara jag som ser det. Ingen annan

Vi håller på med tårta oxå och funderar på vilka smaker vi ska ha. Sambons kusin bakar så det är ingen stress än.
    Annars så tror jag läget är under kontroll hittills. Ska träffa prästen och det blir nog i slutet på aug som det ser ut nu. Jobbigt att få ihop att hinna åka upp innan men det löser sig

duochjag09 skrev 2009-07-16 09:50:50 följande:
    Igia: hur har det gått med din kompis och sången?
  • idapluppp

Nu så börjar det dra ihop sig till böllop!!Nu är det en månad och 4 dgr kvar. Hjälp vart tog tiden vägen!!!! Det var så mkt jag tyckte att jag skulle hunnit med tills nu. Är hemma och är mammaledig så jag borde ju egentligen ha gjort mer än vad jag lyckats med...men men det går nog eller rättare sagt DET MÅSTE DET GÖRA.Jaha vad är då kvar att göra? Jo detta; klippa presentpapper som ska bli bordslöpare, skriva ut festprogram och binda ihop, skriva ut vigselprogram och binda ihop, skriva bordsplaceringstavlan, köpa hår och göra en provuppsättning (tärnan gör), lägga in musik på datorn och göra en spellista, bestämma innehåll på tårtan, bestämma in-& utgångsmusik i kyrkan, bestämma psalm nr 2, köpa alkohol, köpa mat, baka foccaccia, ngt "gammalt och lånat", handla presenter, sätta ihop servettringarna och vika servetterna. Blev alldeles nyss klar med gästbeskrivningen och ska idag även mangla och tvätta dukar och servetter. *PUST*

• F A M E

Nu har vi bara 4 dagar kvar innan bröllopsdagen är, känns lite konstigt faktiskt. Den dagen vi har väntat på är äntligen strax här.

Vi håller på att sy i hopp alla sömmar nu, många är de men blir skit bra till slut. =)

• duochjag09

Är så lycklig och glad i dag !!!!!

Hämtade ringen och den är alldeles underbar fin, jag började gråta till och med. Nu är det bara 3 veckor kvar

Svar på tråden Vi som har 2-3 månader kvar