• MammaMiaa

Vi som har 2-3 månader kvar

Jag såg att det fanns 1-2 månader kvar men vi som har lite längre kvar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-08 21:25
    Vi kan väl hjälpa och tipsa varandra.
  • Svar på tråden Vi som har 2-3 månader kvar
  • duochjag09
    Småland09 skrev 2009-05-26 06:41:49 följande:
    Vi gifter oss i en kyrka som är väldigt speciell för min släkt, har alltid velat gifta mig där och sambon tyckte det var ok haha.. vi funderade länge på att åka iväg o gifta oss på en strand men så blev det såhär istället..
    Vi hade oxå funderingar på att åka iväg och gifta oss Men nu blir det här hemma och det blir nog kanon
  • MammaMiaa

Vi ska gifta oss i kyrkan. Jag har alltid velat ha kyrkobröllop. Så det är en dröm som blir sann.

• duochjag09

Lite frågor

Är det någon ska ha heliumballonger? Funderar på att ha det. Skulle vilja ha hjärtformade ballonger. Finns helium att köpa (399 kr räcker till ca 30 st) på teknikmagasinet. Vet ni någon annanstans? var hittar jag hjärtformade ballonger som man kan ha?

Ska ni ha ett brudpar på bröllopstårtan? Vill ha ett litet roligare par. Hittade 'Alfred och Lina' på kakburken men vet inte riktigt.... Har ni några tips?

• duochjag09

I dag har jag beställt inbjudningskort efter att ha kollat med VF att vi kan ha det när vi vill....

vill bara skicka iväg dem NU!

• Poca

Börjar få panik... har skickat inbjudningar och bokat kyrka och lokal som ordnar med middagen men det är ALLT! Har inte hittat en klänning, ring, inte bestämt musik, toastmaster ...hjälp! Hur gör ni? Och vad tar mest tid?

SÅ tacksam

• duochjag09
    Poca skrev 2009-06-02 10:42:36 följande:
    Börjar få panik... har skickat inbjudningar och bokat kyrka och lokal som ordnar med middagen men det är ALLT! Har inte hittat en klänning, ring, inte bestämt musik, toastmaster ...hjälp! Hur gör ni? Och vad tar mest tid?SÅ tacksam
    Då är vi nog lika i planeringen. Jag har klart med vf och där vi ska ha bröllopsmiddag och bröllopsnatten..... joo skickat i väg hindersprövningen har jag gjort.

Nu ska vi ha ett väldigt litet bröllop med bara våra föräldrar men jag har inte heller köpt kläder eller ring

Vet inte vad som tar längst tid....Gahhhhh har en lista som jag försöker bocka av...Måste få en dag bara för mig själv så jag kan leta kläder! Och sen måste vi kunna gå till guldsmeden med....

Men prio just nu känns som att det är ringen....
  • idapluppp

Har hunnit ganska långt i planeringen. Började planera dagen efter att m2b friade den 10 januari! Ni kan titta på min sida vad jag gjort hittills men har en hel del kvar att göra ändå: Hela familjens skor (4 par), underkläder till mig, extra kläder till lillan ifall hon kladdar(1år), löpare, ljus, festprogrammens framsida, vigselprogrammet, innehåll och utseende på godispåsar som ska ligga på gästernas platser(totalt 10kg), bordsplaceringstavla, löshår å nageltippar, musik till trubadur och datorn, bröllopstårta; innehåll och utseende, alkohol, handla mat och hur 17 ska jag göra med ballongerna? Vill inte ha dem i taket och det är vanliga ballonger med luft...

• lönnsjö

Vi gifter oss om ca2½ månader. Har ingen lista att pricka av...måste sätta mig ochskriva en. Vi har detta klart:

*inbjudningar skockades i april
    *kyrka och präst
    *kören i kyrkan bokad
    *lokal och catering
    *dekorationer till festlokalen beställda
    *tårta bokad
    *frisör & make up bokat
    *skor & klänning, ska göra eventuella ändringar den 27/7
    *m2b´s kläder & skor
    *ringarna klara, ligger hos guldsmeden
    *beställt näbbkläder
    *blommor bestämmda, m2b jobbar med blommor så vi kommer fixa allt det själva

*transport till festlokal utsedd
    *fotograf bokad
    *liveband till festen bokat

Hmmm, vad kan vi ha glömt?
    Smycken till mig är nästan klart.Är påjakt efter ett par örhängen som ska passa ihop med halsbandet. har köpt flera underkläder, vet inte vilka jag ska ha än.

Festprogram och bordsplacering är oxå kvar....ska skriva en kom ihåg lista nu

• Poca
    duochjag09 skrev 2009-06-02 14:54:49 följande:
    Då är vi nog lika i planeringen. Jag har klart med vf och där vi ska ha bröllopsmiddag och bröllopsnatten..... joo skickat i väg hindersprövningen har jag gjort.Nu ska vi ha ett väldigt litet bröllop med bara våra föräldrar men jag har inte heller köpt kläder eller ring Vet inte vad som tar längst tid....Gahhhhh har en lista som jag försöker bocka av...Måste få en dag bara för mig själv så jag kan leta kläder! Och sen måste vi kunna gå till guldsmeden med....Men prio just nu känns som att det är ringen....
    Håller med, ringen bör nog klaras av snart. Var inne på ett ställe som talade om att de stänger under juli månad! Mer panik! Så då måste ringen köpas nu om man vill gra någon justering... Om två veckor ska vi träffa prästen och ska ha bestämt tre psalmer, tips någon?
  • jojoånick09

har exakt 3månder kvar på fredag och det börjar kännas nu!
    jag har väl fått rätt många grejer på listas bockade men det finns ju rätt många viktiga saker kvar,och det börjar kännas lite nu att nu får man nog lägga in en högre växel så man slipper tok stressa mot slutet..
    nu i veckan var jag och beställde brudbuketten och hade världens mysigaste florist-expedit!! det blir nog kanon!!
    nästa punkt är att få tag på präst/psalmer,träffa fotografen och min m2b och bestmans kläder... men det skall vi nog fixa.

Svar på tråden Vi som har 2-3 månader kvar