Inlägg från: duochjag09 |Visa alla inlägg
  • duochjag09

Vi som har 2-3 månader kvar

Har nästan exakt 3 månader kvar. Har precis nu börjat planerat på allvar Kommer bli 3 jobbiga månader för jag vill ju NU! Kommer ha ett litet och enkelt bröllop men det är ju så mycket att tänka på i alla fall....

• duochjag09

Hur långt i planeringen har ni kommit?

• duochjag09
    MammaMiaa skrev 2009-05-24 20:30:18 följande:
    Jag har kommit en bit men långt ifrån färdig. Vad som är färdig finns på min presentation
    Oj du har verkligen betat av en hel del! Hur länge har ni planerat? Berätta lite om hur er dag ska vara...Roligt att höra hur andra ska göra

Känner nu att jag måste skriva en ordentligt lista att pricka av. Är en del att tänka på....
  • duochjag09
    Småland09 skrev 2009-05-24 20:39:53 följande:
    Har 2,5 månad kvar ungefär, gifter mig 1 augusti, det börjar bli mer o mer som ska fixas men det känns ändå som att vi har det mesta under kontroll. Har beställt min vigselring idag och den ska vara klar den 15 juli. Gjorde en egen design på en ring som är likadan som min förlovningsring, fast 1 mm bredare. ÅÅhhh, can't wait Skickade in papper till hindersprövningen förra veckan och vi har börjat skissa på festprogram och bordsplacering. Alla utom en gäst har svarat (han fyller 30 den dagen så han skulle kolla att ingen har planerat något).. Har inte haft prästsamtal än, vi gifter oss 50 mil hemifrån så det är lite långt att åka men har mailat med prällen och han föreslog själv att vi kunde ta det på telefon och mail så det känns superbra Kantorn var inte satt än så än så länge får vi avvakta lite med vad vi ska ha för in- och utgångsmusik, men kollar lite.. Smycken till själva bröllopet håller jag på o kikar på, funderar lite på pärlsmycken, enkla. Klänningen är köpt, likaså skorna, behöver sy in klänningen något. Frisör och sminkös är en kompis.Vad har jag inte tänkt på??? ge mig tips :-P
    åååå jag är så ny på detta Vet inte vad man ska tänka på...
    blommor?
    transport?
    bröllopsnatten?
    känns som att listan kan ju göras huuur lång som helst....

Finns det någonstans där det finns en färdig lista på vad man ska tänka på? Känns som att jag behöver lite hjälp....
  • duochjag09

Hur kommer ni att gifta er?

Vi kommer gifta oss borgerligt, lutar mot att det är hemma i trädgården..

• duochjag09
    Småland09 skrev 2009-05-26 06:41:49 följande:
    Vi gifter oss i en kyrka som är väldigt speciell för min släkt, har alltid velat gifta mig där och sambon tyckte det var ok haha.. vi funderade länge på att åka iväg o gifta oss på en strand men så blev det såhär istället..
    Vi hade oxå funderingar på att åka iväg och gifta oss Men nu blir det här hemma och det blir nog kanon
  • duochjag09

Lite frågor

Är det någon ska ha heliumballonger? Funderar på att ha det. Skulle vilja ha hjärtformade ballonger. Finns helium att köpa (399 kr räcker till ca 30 st) på teknikmagasinet. Vet ni någon annanstans? var hittar jag hjärtformade ballonger som man kan ha?

Ska ni ha ett brudpar på bröllopstårtan? Vill ha ett litet roligare par. Hittade 'Alfred och Lina' på kakburken men vet inte riktigt.... Har ni några tips?

• duochjag09

I dag har jag beställt inbjudningskort efter att ha kollat med VF att vi kan ha det när vi vill....

vill bara skicka iväg dem NU!

• duochjag09
    Poca skrev 2009-06-02 10:42:36 följande:
    Börjar få panik... har skickat inbjudningar och bokat kyrka och lokal som ordnar med middagen men det är ALLT! Har inte hittat en klänning, ring, inte bestämt musik, toastmaster ...hjälp! Hur gör ni? Och vad tar mest tid?SÅ tacksam
    Då är vi nog lika i planeringen. Jag har klart med vf och där vi ska ha bröllopsmiddag och bröllopsnatten..... joo skickat i väg hindersprövningen har jag gjort.

Nu ska vi ha ett väldigt litet bröllop med bara våra föräldrar men jag har inte heller köpt kläder eller ring

Vet inte vad som tar längst tid....Gahhhhh har en lista som jag försöker bocka av...Måste få en dag bara för mig själv så jag kan leta kläder! Och sen måste vi kunna gå till guldsmeden med....

Men prio just nu känns som att det är ringen....
  • duochjag09

funderar lite på kläder till mig själv. Kommer ni ha traditionella brudklänningar? Det kommer inte jag ha. Vill ha något som jag kan använda sen oxå men det ska ändå vara lite finare. Svårt....

• duochjag09

I dag kom vårt söta lilla brudpar som ska stå på bröllopstårtan =) Ända från Skottland (över halva priset jämfört med sverige). De var såååå fina!

• duochjag09

Igia: vilken fin ring du har i din pres. Var har ni hittat den?

Har inte bestämt ring än behöver alla tips jag kan få....

• duochjag09
    Poca skrev 2009-06-03 20:06:24 följande:
    Håller med, ringen bör nog klaras av snart. Var inne på ett ställe som talade om att de stänger under juli månad! Mer panik! Så då måste ringen köpas nu om man vill gra någon justering... Om två veckor ska vi träffa prästen och ska ha bestämt tre psalmer, tips någon?
    Nu ska vi viga oss borgerligt... men måste ni ha 3 psalmer? Tycker måhändatexten är fin annars, vi ska ha den på vår vigsel...
  • duochjag09

Gaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh vad jag är irriterad nu!!!!!
    Inbjudningskorten har kommit, jättefina MEN på nått sett har jag skrivit fel Det ska stå: " Vi gifter oss vid Silverfallen...." men det står "Vi gifter i Silverfallen..."

Sååååå irriterande. Nu måste jag beställa om Inte många kort men det är dock en extra kostnad på 157 kronor. Så onödigt!!! Blir nu väääldigt dyra kort

Typiskt typiskt.....

• duochjag09
    Igia skrev 2009-06-16 14:30:34 följande:
    Hallå tjejer!Hur går det för er?Jag väntar fortfarande på min klänning och tärnornas klänningar.Vi har fått hindersprövningen så nu får vi gifta oss oxå Annars har vi kvar vigselprogram, festprogram, bordsplacering.Vi har inte träffat prästen än så det är svårt med vigselprogrammet, festprogrammet hoppas jag att toastmaster vill göra och bordsplacering kan vi inte göra förräns OSA gått ut.Vi ska bestämma tårta och kolla av med cateringen en gång till.Det vi verkligen behöver fixa är nån som sjunger under vigseln. Jag har en kompis som sjunger förbenet bra, men han har inte tackat ja till bröllopet än så det känns konstigt att fråga om det är så att han inte tänkt komma.Hur hade ni gjort?
    Jag hade nog frågat vännen fastän att han inte svarat ja eller nej än. Bara för att själv få vet och ev leta andra alternativ. Låter som ni har det mesta under kontroll annars

Vad har vi fått gjort? Hindersprövningen, skickat in namnändring, fått inbjudningskorten (Äntligen rätt!!) - ska skickas i morgon, bestämt vf och plats, caketopper klar (men inte tårta...). Det är väl typ bara det.....det som är kvar är: Kläder och skor (ska inhandlas i morgon förhoppningsvis ), ring (lite panik...), vigselprogram, tårta, brudbuket, boka naglar....och ja säkert 1000 saker till.... men men det kommer att ordna sig

• duochjag09

hej tjejer!!!!

Hur går det i sluttampen för er? En del kanske redan har hunnit bli gifta???

Själv har jag typ 5-6 veckor kvar....oj oj vad tiden rinner iväg...I dag har jag beställt ringen, för dyr egentligen men det är ju bara en gång Det som är kvar är att kolla av med vf (program, tid etc..), Beställa en tårta, brudbuketten, och om jag nu ska göra naglarna.....

så roligt nu när det närmar sig med storsteg

• duochjag09

Igia: hur har det gått med din kompis och sången?

• duochjag09
    sarasarasara skrev 2009-07-15 20:08:21 följande:
    Imorgon kommer mina skor! Hoppas att de är så fina som jag tror att de är! Det letas mönster till klänning, och bolero är beställd av stickerska! Börjar nästan kännas verkligt nu, när man snart har något man faktiskt kan ta på!
    Blev skorna bra?
    Ja nu börjar jag få fjärilar i magen
  • duochjag09

Någon mer som gifter sig borgerligt? Hur ska er vigselakt se ut? Jag tänker på vad som ska sägas...Funderar på att ha det så här:

Vf säger allt..

Börjar med några välkomstord....

Måhända är han den ende i världen som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.
    Måhända är hon den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.
    De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det.
    Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.
    Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.

Ni vill ingå äktenskap med varandra. Äktenskapet bygger på kärlek och tillit. Genom att ingå äktenskap lovar ni att respektera och stötta varandra.
    Som makar är ni två självständiga individer som kan hämta styrka ur er gemenskap.

Eftersom ni har förklarat att ni vill ingå äktenskap med varandra, frågar jag: Vill du NN ta denna/denne NN till din hustru/man att älska henne/honom i nöd och lust? (svar ja)

Vill du NN ta denna/denne NN till din hustru/man att älska henne/honom i nöd och lust? (svar ja)

Som ett tecken på er kärlek och er förening skall ni utbyta ringar. Ringen är sedan urminnes tider en symbol för evighet och frid, för trohet och kärlek, för det som varken har början eller slut. (M2B sätter på mig ringen)

Jag förklarar er nu för äkta makar. När ni nu går ut i livet och åter till vardagen så minns den vilja till gemenskap, den kärlek till varandra och den aktning för varandra som ni känt i denna stund och som lett er hit.

Låt mig önska er lycka och välgång i ert äktenskap.

Sen tycker jag även denna dikt är fin men vet inte var man kan "trycka" in det:
    Ingen får mig
    att känna som du
    Ingen får mig
    att älska som du
    Du fyller mina dagar
    med hopp och kärlek
    Du hjälper mig framåt
    när livet vill bakåt
    Som tack ger jag dig
    min kärlek
    min trohet
    och min vänskap
    Dig vill jag följa
    i vinter och vår
    i alla våra år

Vad tycker ni?

• duochjag09

Är så lycklig och glad i dag !!!!!

Hämtade ringen och den är alldeles underbar fin, jag började gråta till och med. Nu är det bara 3 veckor kvar

Svar på tråden Vi som har 2-3 månader kvar