• MammaMiaa

    Vi som har 2-3 månader kvar

    Jag såg att det fanns 1-2 månader kvar men vi som har lite längre kvar.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-08 21:25
    Vi kan väl hjälpa och tipsa varandra.
  • Svar på tråden Vi som har 2-3 månader kvar
  • RhjärtaJ

    ja 2 månader o en vecka ungefär kvar...åh vad jag längtar!!! Men är nervös för att glömma nåt viktigt i planeringen...

  • duochjag09

    Har nästan exakt 3 månader kvar. Har precis nu börjat planerat på allvar Kommer bli 3 jobbiga månader för jag vill ju NU! Kommer ha ett litet och enkelt bröllop men det är ju så mycket att tänka på i alla fall....

  • MammaMiaa

    Jag har kommit en bit men långt ifrån färdig. Vad som är färdig finns på min presentation

  • Småland09

    Har 2,5 månad kvar ungefär, gifter mig 1 augusti, det börjar bli mer o mer som ska fixas men det känns ändå som att vi har det mesta under kontroll. Har beställt min vigselring idag och den ska vara klar den 15 juli. Gjorde en egen design på en ring som är likadan som min förlovningsring, fast 1 mm bredare. ÅÅhhh, can't wait
    Skickade in papper till hindersprövningen förra veckan och vi har börjat skissa på festprogram och bordsplacering. Alla utom en gäst har svarat (han fyller 30 den dagen så han skulle kolla att ingen har planerat något)..
    Har inte haft prästsamtal än, vi gifter oss 50 mil hemifrån så det är lite långt att åka men har mailat med prällen och han föreslog själv att vi kunde ta det på telefon och mail så det känns superbra
    Kantorn var inte satt än så än så länge får vi avvakta lite med vad vi ska ha för in- och utgångsmusik, men kollar lite..
    Smycken till själva bröllopet håller jag på o kikar på, funderar lite på pärlsmycken, enkla.
    Klänningen är köpt, likaså skorna, behöver sy in klänningen något. Frisör och sminkös är en kompis.
    Vad har jag inte tänkt på??? ge mig tips :-P

  • duochjag09
    MammaMiaa skrev 2009-05-24 20:30:18 följande:
    Jag har kommit en bit men långt ifrån färdig. Vad som är färdig finns på min presentation
    Oj du har verkligen betat av en hel del! Hur länge har ni planerat? Berätta lite om hur er dag ska vara...Roligt att höra hur andra ska göra

    Känner nu att jag måste skriva en ordentligt lista att pricka av. Är en del att tänka på....
  • duochjag09
    Småland09 skrev 2009-05-24 20:39:53 följande:
    Har 2,5 månad kvar ungefär, gifter mig 1 augusti, det börjar bli mer o mer som ska fixas men det känns ändå som att vi har det mesta under kontroll. Har beställt min vigselring idag och den ska vara klar den 15 juli. Gjorde en egen design på en ring som är likadan som min förlovningsring, fast 1 mm bredare. ÅÅhhh, can't wait Skickade in papper till hindersprövningen förra veckan och vi har börjat skissa på festprogram och bordsplacering. Alla utom en gäst har svarat (han fyller 30 den dagen så han skulle kolla att ingen har planerat något).. Har inte haft prästsamtal än, vi gifter oss 50 mil hemifrån så det är lite långt att åka men har mailat med prällen och han föreslog själv att vi kunde ta det på telefon och mail så det känns superbra Kantorn var inte satt än så än så länge får vi avvakta lite med vad vi ska ha för in- och utgångsmusik, men kollar lite.. Smycken till själva bröllopet håller jag på o kikar på, funderar lite på pärlsmycken, enkla. Klänningen är köpt, likaså skorna, behöver sy in klänningen något. Frisör och sminkös är en kompis.Vad har jag inte tänkt på??? ge mig tips :-P
    åååå jag är så ny på detta Vet inte vad man ska tänka på...
    blommor?
    transport?
    bröllopsnatten?
    känns som att listan kan ju göras huuur lång som helst....

    Finns det någonstans där det finns en färdig lista på vad man ska tänka på? Känns som att jag behöver lite hjälp....
  • Stolpen

    Hej! Vi har ca 3 månader kvar! Har hunnit pricka av de stora grejerna, ska lämna in hindersprövningen och namnbytet i nästa vecka. Sen väntar jag bara på att prästen ska höra av sig. Kantor är bokad men vi vet inte om han/hon vill spela våra önskningar än... Men det känns rätt så bra än så länge! Har inte drabbats av stress än!

  • duochjag09

    Hur kommer ni att gifta er?

    Vi kommer gifta oss borgerligt, lutar mot att det är hemma i trädgården..

  • Småland09

    Vi gifter oss i en kyrka som är väldigt speciell för min släkt, har alltid velat gifta mig där och sambon tyckte det var ok haha..
    vi funderade länge på att åka iväg o gifta oss på en strand men så blev det såhär istället..

Svar på tråden Vi som har 2-3 månader kvar