Vi som har 2-3 månader kvar
Har nästan exakt 3 månader kvar. Har precis nu börjat planerat på allvar Kommer bli 3 jobbiga månader för jag vill ju NU! Kommer ha ett litet och enkelt bröllop men det är ju så mycket att tänka på i alla fall....
Har nästan exakt 3 månader kvar. Har precis nu börjat planerat på allvar Kommer bli 3 jobbiga månader för jag vill ju NU! Kommer ha ett litet och enkelt bröllop men det är ju så mycket att tänka på i alla fall....
Hur långt i planeringen har ni kommit?
Hur kommer ni att gifta er?
Vi kommer gifta oss borgerligt, lutar mot att det är hemma i trädgården..
Lite frågor
Är det någon ska ha heliumballonger? Funderar på att ha det. Skulle vilja ha hjärtformade ballonger. Finns helium att köpa (399 kr räcker till ca 30 st) på teknikmagasinet. Vet ni någon annanstans? var hittar jag hjärtformade ballonger som man kan ha?
Ska ni ha ett brudpar på bröllopstårtan? Vill ha ett litet roligare par. Hittade 'Alfred och Lina' på kakburken men vet inte riktigt.... Har ni några tips?
I dag har jag beställt inbjudningskort efter att ha kollat med VF att vi kan ha det när vi vill....
vill bara skicka iväg dem NU!
funderar lite på kläder till mig själv. Kommer ni ha traditionella brudklänningar? Det kommer inte jag ha. Vill ha något som jag kan använda sen oxå men det ska ändå vara lite finare. Svårt....
I dag kom vårt söta lilla brudpar som ska stå på bröllopstårtan =) Ända från Skottland (över halva priset jämfört med sverige). De var såååå fina!
Igia: vilken fin ring du har i din pres. Var har ni hittat den?
Har inte bestämt ring än behöver alla tips jag kan få....
Gaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh vad jag är irriterad nu!!!!!
Inbjudningskorten har kommit, jättefina MEN på nått sett har jag skrivit fel Det ska stå: " Vi gifter oss vid Silverfallen...." men det står "Vi gifter i Silverfallen..."
Sååååå irriterande. Nu måste jag beställa om Inte många kort men det är dock en extra kostnad på 157 kronor. Så onödigt!!! Blir nu väääldigt dyra kort
Typiskt typiskt.....
hej tjejer!!!!
Hur går det i sluttampen för er? En del kanske redan har hunnit bli gifta???
Själv har jag typ 5-6 veckor kvar....oj oj vad tiden rinner iväg...I dag har jag beställt ringen, för dyr egentligen men det är ju bara en gång Det som är kvar är att kolla av med vf (program, tid etc..), Beställa en tårta, brudbuketten, och om jag nu ska göra naglarna.....
så roligt nu när det närmar sig med storsteg
Igia: hur har det gått med din kompis och sången?
Någon mer som gifter sig borgerligt? Hur ska er vigselakt se ut? Jag tänker på vad som ska sägas...Funderar på att ha det så här:
Vf säger allt..
Börjar med några välkomstord....
Måhända är han den ende i världen som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.
Måhända är hon den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.
De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det.
Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.
Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.
Ni vill ingå äktenskap med varandra. Äktenskapet bygger på kärlek och tillit. Genom att ingå äktenskap lovar ni att respektera och stötta varandra.
Som makar är ni två självständiga individer som kan hämta styrka ur er gemenskap.
Eftersom ni har förklarat att ni vill ingå äktenskap med varandra, frågar jag: Vill du NN ta denna/denne NN till din hustru/man att älska henne/honom i nöd och lust? (svar ja)
Vill du NN ta denna/denne NN till din hustru/man att älska henne/honom i nöd och lust? (svar ja)
Som ett tecken på er kärlek och er förening skall ni utbyta ringar. Ringen är sedan urminnes tider en symbol för evighet och frid, för trohet och kärlek, för det som varken har början eller slut. (M2B sätter på mig ringen)
Jag förklarar er nu för äkta makar. När ni nu går ut i livet och åter till vardagen så minns den vilja till gemenskap, den kärlek till varandra och den aktning för varandra som ni känt i denna stund och som lett er hit.
Låt mig önska er lycka och välgång i ert äktenskap.
Sen tycker jag även denna dikt är fin men vet inte var man kan "trycka" in det:
Ingen får mig
att känna som du
Ingen får mig
att älska som du
Du fyller mina dagar
med hopp och kärlek
Du hjälper mig framåt
när livet vill bakåt
Som tack ger jag dig
min kärlek
min trohet
och min vänskap
Dig vill jag följa
i vinter och vår
i alla våra år
Vad tycker ni?
Är så lycklig och glad i dag !!!!!
Hämtade ringen och den är alldeles underbar fin, jag började gråta till och med. Nu är det bara 3 veckor kvar