• Juli 2010
    Äldre 26 Mar 22:11
    20084 visningar
    178 svar
    178
    20084

    ~*~ Vi med vinrött och vitt tema ~*~

    Fler än vi som kommer ha vinrött och vitt färgtema?

    Tänkte att vi kunde följas åt och kanske komma med tips och idéer.

  • Svar på tråden ~*~ Vi med vinrött och vitt tema ~*~
  • F A M E
    Äldre 12 May 07:14

    Hur går de för er tjejer? lite tyst här.

  • Jen75
    Äldre 12 May 08:15

    Jo för oss så händer de lite då och lite då :)
    En fråga, hur matchar ni färgerna i kläder dvs brudgum, bestman och tärna? Min blivande kom nämligen hem och sa förra veckan att han och bestman ska ha exakt samma kläder, de tycker inte jag....
    Borde inte bestman och tärnan matcha varandra i färg? Hur matchar man sen brudgummen? Jag kommer ju ha mörkrött i min klänning och tärnar kommer antagligen ha en vinröd klänning.... Någon som har stenkoll på sådant här?

  • MV85
    Äldre 12 May 10:31

    Jen75: Lättare att ge tips om man vet hur han ska vara klädd....
    Frack? - svårt att färgmatcha svart och vitt till rött...
    Frockcoat? - västen,plastrongen (eller vad han ska ha), blomman
    Smoking? - "midjebandet", blomman
    Kostym? - slipsen/flugan/plastrongen, västen, blomman

  • MV85
    Äldre 12 May 10:31

    Vi har fått bokat fotograf förresten... Skönt o ha en sak mindre där man ska lita på andra...

  • Juli 2010
    Äldre 12 May 10:51

    Här händer inte så mycket.. det står ganska still.

    Söker jobb för fullt också, så hoppas på att jag lyckas få tag på ett snart..

  • Jen75
    Äldre 12 May 11:55

    Åh de glömde jag skriva :)
    Dom ska likadana linnekostymer.

  • Sobeit
    Äldre 12 May 15:28

    Vi kommer att ha både festprogram och vigselprogram.

    Vigselprogrammen kommer att gå i creme (kändes inte rätt att ha vinröda) och vita papper inuti.

    Festprogrammen kommer att ha vinröda omslag och cremefärgade inlagor. inlagorna i både vigselprogram o festprogram kommer vi att ha i 100 grams papper.

    Monteringen av dem blir plättlätt. Vigselprogrammen limmas ihop i ryggen och blir en bok.

    Festprogrammen blir lite annorlunda. Här kommer ilagorna att häftas ihop och sedan ska hela den bunten limmas ihop med omslaget.

    Annars pysslar jag för fulla muggar. 2 av tre näbbklänningar é klara. Tror den sista kan bli klar ikväll. Sedan gör jag nu de sista 20 servettringarna och jag är såååå himla less på dem just nu. Men det är bara 15 st kvar och det tar max 30 min att få klara.

  • deliri­ous
    Äldre 12 May 15:36

    sobeit..oj den klänningen du har som bild det är ju en liknande jag vill ha :) fast med halterneck...Får man vara nyfiken och fråga om du har vit eller ivory? Och hur ser rödfärgen ut?...

    Förresten så ska vi också ha rött och vitt :) så jag joinar er på denna tråd....

  • Sobeit
    Äldre 12 May 19:33

     


    delirious skrev 2009-05-12 15:36:50 följande:
    sobeit..oj den klänningen du har som bild det är ju en liknande jag vill ha :) fast med halterneck...Får man vara nyfiken och fråga om du har vit eller ivory? Och hur ser rödfärgen ut?...Förresten så ska vi också ha rött och vitt :) så jag joinar er på denna tråd....

    Hej! Självklart kan du fråga sånt!! Min klänning är ivory och det röda är mörkrött utan att det går mot brunt. Inte klarrött. =)

  • fallon­86
    Äldre 13 May 09:04

    hej vi ska ha rött vit och guld, de kommer bli snyggt

  • deliri­ous
    Äldre 8 Jun 11:30

    ok, vad bra...för jag har beställt ivory :) lite orolig bara för hur "ivory" den är...men men man är nog orolig för det mesta just nu....


    Sobeit skrev 2009-05-12 19:33:37 följande:
     

    Hej! Självklart kan du fråga sånt!! Min klänning är ivory och det röda är mörkrött utan att det går mot brunt. Inte klarrött. =)
  • Sobeit
    Äldre 8 Jun 20:16

    Det blir säkert bra ska du se. Det var lite pirrigt innan jag fick hem klänningen, emn så fort jag såg den så blev jag kolugn.


    delirious skrev 2009-06-08 11:30:57 följande:
    ok, vad bra...för jag har beställt ivory :) lite orolig bara för hur "ivory" den är...men men man är nog orolig för det mesta just nu....
  • F A M E
    Äldre 8 Jun 20:34

    Hur går de för er tjejer, ganska lugnt i denna tråd.

    Här simmar vi för fullt men massor av saker att göra. Önskade att dygnet hade 48 H. Alternative semestern redan NU.

  • ario
    Äldre 8 Jun 22:54

    ska också ha vinrött och vitt!!!

  • Juli 2010
    Äldre 9 Jun 07:27

    har inte varit inne på ett tag, det har varit mycket som hänt.

    Här går det inte mycket framåt alls. Fast det är väl kanske inte så oväntat eftersom det fortfarande är lite över ett år kvar innan bröllopet.

    Välkommen in alla nya !

  • Sobeit
    Äldre 9 Jun 11:28

    Igår kväll satt jag och vek och monterade våra vigselprogram. Idag har jag tänkt göra klart omslagen till festprogrammet. Har dock 2-3 st kvar att skriva ut. Vi skriver gästernas namn på omslaget så det blir som ett placeringskort oxå.

    Men hua, vilken tandvärk jag har. På något sätt har min sista kvarvarande visdomstand pruckit lodrätt rakt av. Svullet och ont! Hade iallafall tur så jag fick en tandläkartid till i eftermiddag. Hoppas nu bara att de drar den på en gång. Den är så trasig så t o m lilla oskolade jag ser att det inte går att laga. :-S

  • 090704
    Äldre 9 Jun 14:57

    Vi ska också ha vinrött, vitt och silver som tema! Gifter oss den 4 juli så vi är rätt så ´klara med mycket! Nästan bara vigsel programmen och vickningen som är kvar att köpa och göra! Och så det faktum att vi inte har personal i baren än.. de som skulle stå har dragit sig ur så det är liite stressande! men annars så!

  • Snuffl­an
    Äldre 9 Jun 20:41

    Min klänning har nu kommit, vit med vinröda detaljer, bilder finns i mitt galleri när jag prövar den

Svar på tråden ~*~ Vi med vinrött och vitt tema ~*~