• Sååå lurade
    Äldre 2 Mar 16:23
    6634 visningar
    61 svar
    61
    6634

    Varför valde du/ni just dessa färger till ert färgtema?

    Jag har insett att de flesta har någon form av färgtema till sina bröllop, en del känns ganska klassiska medans en del känns väldigt udda, därför vore det kul att höra anledningen bakom färgvalen.

    Vi har valt svart vitt och silver, Vitt säger sig självt kanske men eftersom jag inte passar så bra i vitt men vill ha en vit brudklänning så har jag jag har valt en klänning med svarta detaljer i upptill och en svart satin bolero, sen är mina favoriter bland blommor vita så därför kände jag inte att vi hade någon given färg i övrigt att lägga till... Silver, ja jag gillar inte rött guld utan vitguld så det tar vi upp i dekorationerna-.

    Hur tänkte ni?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 16:28
    Hm ska väl tilläggas att min M2B tyckte att det också är snygga färger så jag har inte valt färgerna helt själv. Men det är jag som hade grundidén Inser att det lät som om bara jag som haft något att säga till om...

  • Svar på tråden Varför valde du/ni just dessa färger till ert färgtema?
  • b2b09
    Äldre 2 May 20:29
    #51

    vitt, ljusgrått och äppelgrönt.
    Mest vitt, för det är jag liksom. Ljusgrått för att bryta av lite och så äppelgrönt som en fräsch färgklick! (hoppas jag) =)

  • Äldre 2 May 20:43
    #52
    UBW skrev 2009-05-02 20:04:26 följande:
    Jag blev inspirerad av en bukett jag köpte till min far en gång. Den bestod av lövkoja, ranunkler och grönt. Den var så fin!Därför blir vårt färgtema (som det ser ut än så länge, har lång tid tills bröllopet, hinner kanske ändra mig)vitt/grönt/orange och lite brunt. Vi gifter oss i maj/juni och kan tänka mig att det passar.
    vi ska ha samma färgtema som ni. fast inget brunt...och så ska va ha lite mer orange/peach än klar orange...men det kanske är tanken med er också...??
    och jag måste bara säga att ranunkel är bara sååå fina! jag älskar den blomman. gillar formen med det runda och härligt fluffiga. men måste få fråga...vad är lövkoja?
  • Erika1­0710
    Äldre 2 May 20:56
    #53

    Vi ska ha vitt (såklart), blått (efter mina skor) och lavendel. Den blå färgen känns jättefin och lite annorlunda. Visste sen länge att jag ville ha precis de blå Acne skorna, och när min kille friade passade jag på att köpa dem direkt!
    Kommer att ha blå hortensia i dukningen, vita pioner, kanske endel fler blå blommor som blåklocka eller så. Lavendel och ljuslila kommer att komma in i dukningen, placeringskort, lila anemoner, inbjudningskort, ljus etc.
    Min bukett kommer att gå i blått och vitt, känns det som just.
    Åh, vad jag längtar!

  • Äldre 2 May 21:13
    #54

    kanske ska säga att färgtemat blev så för att jag ääääälskar grönt och tycker att det är en underbar färg och klär mig ofta i grönt. och sen har jag hittat en klänning som ska ha mossgröna broderier osv...
    och den orange/peach färgen är ja....varför det vart den vet jag inte...och vitt...ja det kändes som om det är en självklarhet för mig att ha lite vitt också...=)
    och min m2b tyckte om de färgerna han med...så då bestämde vi oss för de

  • UBW
    Äldre 2 May 21:49
    #55
    giz83 skrev 2009-05-02 20:43:11 följande:
    vi ska ha samma färgtema som ni. fast inget brunt...och så ska va ha lite mer orange/peach än klar orange...men det kanske är tanken med er också...??och jag måste bara säga att ranunkel är bara sååå fina! jag älskar den blomman. gillar formen med det runda och härligt fluffiga. men måste få fråga...vad är lövkoja?
    Jo, precis. Det blir inte knallorange utan en mer dämpad ton.
    Lövkoja är nån slags lång blomma, tyvärr kan jag inget mer. Känns lite mer som en ängsblomma. Är verkligen inte inne på det här med blommor. Passionsblomman kanske vet mer...
  • Äldre 3 May 07:45
    #56

    Champagne-nougat-gammelrosa... romantisk, rustik & gammeldags :) :) ..mina färger annars också ;)

  • suamac­a
    Äldre 3 May 07:58
    #57

    Vitt och pistagegrönt. För att vi gillar pistageglass, också hittade vi av en slump mkt av materialet till trycksakerna i pistagegrönt på rea och det är ju aldrig fel :D

  • Äldre 3 May 10:27
    #58
    UBW skrev 2009-05-02 21:49:43 följande:
    Jo, precis. Det blir inte knallorange utan en mer dämpad ton.Lövkoja är nån slags lång blomma, tyvärr kan jag inget mer. Känns lite mer som en ängsblomma. Är verkligen inte inne på det här med blommor. Passionsblomman kanske vet mer...
    men hej...hihi...du skrev ju i min GB "nyss" ju!!!
    snacka om att man har koll på vem man pratar med...ihihi

    ja jag får se om jag tar mig en sväng till hennes GB, annars googlar jag bara...=)
  • Äldre 3 May 11:27
    #59

    Lövkoja är en underbar blomma som påminner om Lejongap i växtsättet. Det sitter många små blommor längs med stjälken som bildar som en "kolv" av blommor. Lite som på Lupiner, Riddarsporre och Stormhatt, om du känner till ngn av dem.

    En sak att notera med lövkojan är att den doftar mycket starkt, så i bordsdekorationer vid en middag är den direkt olämplig, även om man INTE är allergisk, då den verkligen doftar mycket.

    Däremot jobbar jag GÄRNA med den i andra sammanhang, den är prisvärd, fyllig och somrig. Finns i flera pastellfärger, starkt cerise och vitt.


    giz83 skrev 2009-05-02 20:43:11 följande:
    vi ska ha samma färgtema som ni. fast inget brunt...och så ska va ha lite mer orange/peach än klar orange...men det kanske är tanken med er också...??och jag måste bara säga att ranunkel är bara sååå fina! jag älskar den blomman. gillar formen med det runda och härligt fluffiga. men måste få fråga...vad är lövkoja?
  • Äldre 3 May 11:44
    #60

    passionsblomman--> den låter underbar...=) men som sagt...kanske lite för väldoftande...=)

  • galaxe­n
    Äldre 3 May 14:05
    #61

    Vi köpte avokadofärgade dukar från Duni och en servett som heter white dreams. Jättevacker med cremefärgade rosor över hela servetten. Sen blir det murgröna-rankor på borden och små vaser med brudslöja och cremefärgade rosor. Och ljuslyktor förstås.

Svar på tråden Varför valde du/ni just dessa färger till ert färgtema?