Ska du gifta dig under 2009?
Vilket datum har ni bestämt er för och varför?
Vilket datum har ni bestämt er för och varför?
vi gifer oss 13/6, för att vår son är född den 13:e och för att juni ska enligt statistiken vara den månad i Sverige som är minst regn, ska ju ha ett utomhusbröllop
Vi gifter oss den 5 sep. Min m2b jobbar med elitfotboll så vi fick vackert rätta oss efter fotbollsförbundets och UEFAS kalender - romantiskt värre som ni hör...
9/5 blir det för oss. Hade egentligen velat ha 29/4 då det både är dagen vi träffades och dagen vi förlovade oss, men det är svårt med mitt i veckan när man mest väntar långväga gäster... 9/5 är dessutom årsdagen av att vi sa ä-ordet till varandra första gången så lite symbolik finns det i dagen ändå!
Vi provade förresten med pingsthelgen också (vädermässigt känns senare delen av maj lite säkrare här i norra Norrland...) men döm om vår förvåning då kyrkan inte förrättar vigslar då! Istället har de planerat in urnnedsättningar för "det är inte populärt att gifta sig till pingst längre"! (Detta är ändå en av de populäraste kyrkorna i landet...)
Men 9/5 blir nog bra, vi får be till vädergudarna att skippa snöstorm bara
Först bestämde vi den 29 augusti, men sen hade jag en sån himla dålig dag just den dagen ett år innan så det kändes som ett dåligt omen.
Då satte vi den 15 augusti istället, dels för att fotografen var ledig då, dels för att det är en viktig födelsedag i vår släkt, kändes bra. Vi vill inte gifta oss mitt i turistinvasionen här på gotland, så det fanns inte så många dagar att välja på om vi ville ha det på sommaren.
Vi gifter oss den 19 september. Vi ville ha ett höstbröllop, och vår son föddes 080818 och då blir det ganska lätt att komma ihåg 090919 också
4 april 2009 blir det för oss, om allt går vägen!
Vi blev hux flux tvugna att byta datum....
Men eftersom det inte hade någon känslomässig koppling för oss spelade det inte så stor roll...
Så nu blir det 11/7 istället! =)
JAAAA om 2 veckor 14 mars är det dags!
11 juli. Jag vill gifta mig på sommaren, helst före semestern för att kunna åka bort då, men inte för tidigt, har inte haft så mkt tid att planera. Har helst semester i augusti. 1/8 var kyrkan fullbokad, helgen innan var festlokalen bokad, och ja 18/7 kändes på nåt sätt fel (har ingen aning om varför, löjligt säkert) vi förlovade oss 17/11 så 11an och 7an kändes rätt liksom, men 17/7 är ingen lördag.
27/6. Bestämde oss för det eftersom det är sista helgen i den månaden vi ville ha (sommar, ledighet, min 25 års dags månad...) mycket bra månad! Vi träffades i april men ville ha bröllopet när det är varmare.
5/9. Det var då lokalen var ledig. För oss var inte datumet viktigt helt enkelt.
11 juli gifter vi oss. Det var enda datumet festlokal var ledig när vi bokade i september och då hade de precis kommit in en avbokning då. Och vi trodde vi var ute i god tid.... :)
Först skulle vi gift oss 070707, sedan skulle vi gift oss 28/6 förra sommaren och nu blir det den 25/7 i år. Hade det inte varit för att sambons kusin snodde sista helgen i juni så hade vi valt den i år också, sen så funkade ingen annan helg i juli än den sista så då blev det den helt enkelt.
Vi gifter oss den 5 september. Ville egentligen ha augusti eftersom vi ville ha ett sensommarbröllop. Men där vi ska vara var det inga lediga datum i augusti, så då tog vi det datumet närmast som var ledigt, och förhoppningsvis kommer det att vara sensommarvärme då också.