Ska du gifta dig under 2009?
Vilket datum har ni bestämt er för och varför?
Vilket datum har ni bestämt er för och varför?
8/8 för det symboliserar evighetsymbolen, lätt att komma ihåg bröllopsdagen, vi vill ha ett sommarbröllop + att det brukar vara fint väder vid augusti. Valet vilket datum vi ville ha var enkelt att välja!
Den 23 maj bara för att maj är en sådan härlig månad. Ville inte gifta mig till pingst då många andra gifter sig denna dag så då fick det bli helgen innan.
Tror det blir 1 augusti :))) Men kyrkan är inte bokad än. Hoppsan!!
31 juli. Jag har alltid velat gifta mig på sommaren. Tycker världen (och jag själv ) är som vackrast då!
Och med tanke på att m2b + många av de gemensamma vännerna är lajvnördar blir det lagom eftersom det ligger mellan Ödesväv och Medeltidveckan. =P
5 december för vi vill ha det nära 9 december då vi träffades första gången plus att vi älskar vintern =)
Några av er har ju skrivit om när det är solsäkrast, enl. SMHI, och det är ju en superhjälp när man sitter här och funderar över datum. Hur har ni fått reda på det? Vet inte riktigt vart jag skall leta (hittar inte den informationen på deras hemsida).
3/10, ville ha ett höstbröllop när det är som färggladast. Det är också viktigt att det inte redan är en dag man firar utan att det blir vår dag. Rent praktiskt blev det det datumet för att vi har tenta den veckan och åker på bröllopsresa när nästa kurs bara introduceras.
vi gifter oss 4 juli, av den romantiska anledningen att 27/6 var kyrkan och lokalen bokad.. Annars var det nog inte några större tankar med det, mer än att rodhrodendron (stavas det så) Som utgör blickfånget i kyrkans panoramafönster skulle blomma när vi gifter oss..=)
Vi gifter oss på lördag, vitt å vintrigt