Ska du gifta dig under 2009?
Vilket datum har ni bestämt er för och varför?
Vilket datum har ni bestämt er för och varför?
4 juli!! Ville gifta oss i sommar men inte för tidigt. Ville efter midsommar och inte för nära augusti pga stor tävling som min sambo ska vara med i plus att vi visste att några vänner ska gifta sig i augusti!! Valde först sista helgen i juni men då hade inte vår kyrka några vigslar, de samarbetar med annan kyrka å delar på helgerna så därför blev det på USA nationaldag istället!!
4 Juli här också! Mest av en slump men det känns kanon! Tänkte först gifta oss i maj men då gifter sig några vänner och i juni fyller min m2b 30 år så det var uteslutet!! så valet blev den 4 juli istället!
Vi förlovade oss 11 augusti 1999, så jag hade som önskan att gifta mig samma datum. Men det var en tisdag och då blev det istället 8 augusti.
Skulle först gifta oss den 8 augusti eftersom vi ville ha den 8:e då vi träffades och förlovade oss den 8 juni 2003 och 2004. Bokade kyrkan men tyvärr var lokalen upptagen så vi ska nu gifta oss den 1 augusti istället. Kändes lite tråkigt i början men nu så har vi vant oss vid tanken!
Vi ska gifta oss 8:e augusti! M2b ville ha ett sommarbröllop, så han fick fria händer att bestämma datum, så han tog ett datum som ligger under perioden då han har semester så vi får lite tid tillsammans både före vigseln för planering etc men också efter vigseln för att kunna ägna lite avslappnad tid åt och med varandra!
8/8, lagom sent på sommaren och exakt ett år efter förlovningen.
I höstas pratade vi om att ville gifta oss, funderade lite och vi ska på bröllop i juli och augusti. Ja, då passade maj bra. Vi ska också bygga hus till våren så när vi väl kan komma inomhus och börja göra mycket själva så ville vi inte ha bröllopsplanering i huvudet också. Så den 17:e, 23:e eller 30:e maj lät bra i våra öron. Kyrka med rätt tid fanns den 23 maj så då fick det bli det. Enkelt.
6/6 har vi valt och inte av särskilt romantiska anledningar...vigseln är utomhus och det är lägst regnstatistik i juni jämfört med juli och augusti. Sen är ju 6/6 en helgdag nu för tiden vilket gör att vi alltid kommer vara lediga på vår bröllopsdag i framtiden :)
25/7, det blev på våran förlovningsdag. Vi har varit förlovade i ett år då, vi tyckte det passade bra.
14/3 har vi valt och nu börjar det kännas pirrigt. Först hade vi bokat den 16/5, men när vi fick reda på att vi väntade tillökning med BF 5/6 ändrade vi datumet.